Wie heeft er een osciloscoop om krukas en nokkenas signaal te meten?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wie heeft er een osciloscoop om krukas en nokkenas signaal te meten?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18422170
    Hans AG
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 December 2013

      Ik heb de hulp van iemand nodig die een osciloscoop heeft om krukassensor en nokkenassensor signalen te meten.

      Ik weet niet precies waar het probleem ligt.

      Krukassensor is nieuw en origineel en geeft signaal af

      Nokkenassensor is 6 jaar oud en geeft ook signaal af.

      Beide signalen zijn niet synchroom wat resulteert in een niet start conditie als beide aangesloten zijn

      Met enkel nokkenassensor start de motor en loopt netjes

      De distributieriem is net nieuw en staat helemaal goed.

      Nokkenassensor meet 14 ohm  bij koude motor maar 16+ ohm bij warme motor en dat is niet goed

      Dus dan zeg ik ja nokkenassensor niet goed meer.

      Mmm   ben benieuwd

      Groeten,

      Arend

      #18422194
      Hans AG
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 December 2013

        Nokkenassensor gekocht bij fsrs origineel    delphi    zal wel

        Er zit een siemens op met ovale stekker

        En ik heb nog een paar goede nieuwe liggen met vierkante stekker  maar ja om weer opnieuw die stekker te verbouwen     ???

        Auto loopt op de nokkenassensor  maar als dat signaal zowieso te veel afwijkt van de nieuwe origineel siemens krukassensor loopt de motor nog altijd in de noodloop via de nokkenassensor

        Enkel geen idee of het signaal van de krukassensor juist is.  Wel met nieuw en orogineel als uitgangspunt.

        Gek dan dat de motor wel goed liep met de oude krukassensor zou dat signaal dan echt anders zijn door ouderdom????  En waarom zou nu ineens de nokkenassensor aan de beurt zijn.     Ja ok misschien is die ook niet helemaal goed meer,  of heeft de soldeerverbinding een te hoge weerstand     zou ook kunnen.    Dus vandaar nieuwe ovale nokkenassensor met opnieuw het soldeerstekkertje erbij.

        Ik gok dus even op de nokkenassensor

         

         

        #18422415
        Hans AG
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 December 2013

          <p style=”text-align: left;”>Vandaag een goede nokkenassensor van de sloop geprobeerd</p>
          En die doet het gewoon   wederom werkt de nieuwe originele krukassensor niet goed

          Want het probleem begon met een kapotte bedrading van de 23 jaar oude krukassensor.    3 krukas sensoren verder    en 1 nokkenassensor verder en nieuwe distributieriem verder blijkt dat de krukassensor niet goed werkt.

          Maar ik heb deze niet bij de opel dealer besteld    wel eerst 1 verkeerde bij winparts   toen 1 bij fsrs   en toen 1 bij een website in Polen op advies van Liviu.

          Ik heb nu echter geen idee meer wat het is.

          Dus heb een osciloscoop nodig

          Wie heeft er een osciloscoop om stekkers te back proben zodat ik kan zien hoe de signalen van de krukassensor en nokkenassensor er uitzien?

          #18422473
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Ligt de riem niet gewoon een tand verkeerd? Waarmee lees je de auto uti?

            #18422476
            Hans AG
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 December 2013

              Dus jij hebt geen osciloscoop?

              Nou dan heb ik niks aan jou

              Ga mij geen domme vragen stellen wil je

              Ik ben nu puntsgewijs alles aan het aflopen en ben nu op het punt aanbeland dat ik met zekerheid kan stellen dat het aan de krukassensor ligt of aan de stekker of aan de bedrading.

              De sensor geeft wel signaal af maar ik kan niet zien hoe het signaal er uitziet ik kan ook niet goed zien of het signaal wel aankomt bij de ecu

              Dus osciloscoop

               

               

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.