Help!! Probleem met krukas sensor vectra b 1999

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Help!! Probleem met krukas sensor vectra b 1999

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18406885
    Hans AG
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 December 2013

      Wie kan mij verder helpen?  Ik kom er vooralsnog niet goed uit en rij daarom ook niet met de vectra

       

      Ik heb de originele krukas sensor er nog in en die gaf een foutmelding

      Ik wist dat er een snoer open lag dus heb de sensor kabel met de 3 draden doorgeknipt en gesoldeerd.

      GM 09174627  origineel Siemens

      Maar het draadomhulsel verpulverd gewoon zo slecht.   In gesoldeerde toestand heeft is het 1 dag volgehouden.   Maar het is niks meer.

      Dus een andere sensor besteld en gemonteerd zoals origineel dus even rommelen.   Maar die deed niks, bleek de verkeerde te zijn.  dus de juiste origineel siemens besteld bij FSRS en het onderdeelnummer was gelijk maar hij deed niks.   De motor startte niet en probleem bleef gelijk.    Met sensor los startte de auto wel zoals normaal maar toeren begrenst op 4500 of zo.

      Ik heb weer een poging gewaagd om de oude te solderen met een compleet nieuwe draad ertussen gesoldeerd maar nee de sensor is te ver heen.

      Dus nu opnieuw weer een ander merk besteld. Dit keer valeo.    En met gelijk stekkertje     er stond bij geluid sensor??  Bij een andere hall sensor en weer een andere spoel met weekijzeren kern sensor dat kwam er op neer.

      Ik heb dat ding bij winparts besteld dit keer wel de juiste want de eerste was ook van winparts maar niet de juiste.

       

      Wie kan mij vertellen hoe ik deze sensor moet installeren, inleren?

      Metingen:

      Op 2 pinnen >11 volt  pin 1 en 2 dacht ik

      En pin 3 is aarde.

      Pin 1 is zwart

      Pin 2 rood

      Pin 3 is geel

       

      Op de originele heb ik continuiteit gemeten tussen pin 1 en pin 3   dan krijg je een pieo geluid uit de multimeter

       

      Na snoerbreuk en opnieuw solderen van de draden waren de metingen hetzelfde dus weer continuiteit tussen pin 1 en pin 3

       

      En toen ontving ik de nieuwe fsrs siemens sensor.  Maar geen continuiteit tussen pin 1 en pin 3??????

      Ook bij aansluiten gebeurde er niks

       

      Distrubutieriem is nog gewoon goed in orde. Maar die kijk ik ook na later.     4 jaar geleden op gezet..    maar zou kunnen.   Wel zeer onlogisch omdat de sensor echt niet goed is.

       

       

      #18406886
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Chassis nummer?

        #18406888
        Hans AG
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 December 2013

          Kenteken is 68dbgx

          Heb gewoon opcom er aan gehangen

          Kreeg gewoon toerental dat wel

          Maar nog steeds p0350 intermittend crank sensor signal

          De code van een kapotte krukas sensor

           

          Nieuwe erop gezet maar draad buitenlangs gelegd voor het gemak   en foutcode gereset maar kwam weer terug.  De motor startte ook niet

          Met stekker van deze originele eraf startte de motor in de noodloop wel gewoon

          Of moet ik nog langer door starten dan noodloopstart voor nieuwe sensor?

          Of moet koelvloeistof op temperatuur zijn??

          #18406889
          Hans AG
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 December 2013

            Ik heb een originele siemens nokkenas sensor   en nu daarbij een aftermarket valeo krukas sensor gekocht    die krijg ik dinsdag

            Kan dat die combinatie?

             

            #18418838
            Hans AG
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 December 2013

              Nog steeds geen succes

              Heb  nu die krukas sensor van siemens uit polen gekocht die jij mij aangeraden hebt Liviu

               

              Nog steeds helemaal niks

              Inmiddels wil de auto wel starten met krukas sensor stekker aangesloten  dat wel     maar p0335 blijft ook na resetten komt deze terug

              Distributieriem is 4 1/2 jaar oud en 85000km    dus misschien dat die vervangen moet worden

              Alleen is dat niet logisch omdat mijn originele krukassensor het wel gewoon deed   en p0355 kwam op omdat de bescherming van de kabels was verpulverd door ouderdom solderen had ik al gedaan maar dat hielp 1 dag    en daarna nooit meer goed.      Dus die krukas sensor uit polen is nep van ali express

              Alleen de opel dealer levert originele krukas sensoren van Siemens voor de vectra B

               

              #18418839
              Hans AG
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 December 2013

                <p style=”text-align: center;”>Nog steeds geen succes</p>
                Heb  nu die krukas sensor van siemens uit polen gekocht die jij mij aangeraden hebt Liviu

                 

                Nog steeds helemaal niks

                Inmiddels wil de auto wel starten met krukas sensor stekker aangesloten  dat wel     maar p0335 blijft ook na resetten komt deze terug

                Distributieriem is 4 1/2 jaar oud en 85000km    dus misschien dat die vervangen moet worden

                Alleen is dat niet logisch omdat mijn originele krukassensor het wel gewoon deed   en p0355 kwam op omdat de bescherming van de kabels was verpulverd door ouderdom solderen had ik al gedaan maar dat hielp 1 dag    en daarna nooit meer goed.      Dus die krukas sensor uit polen is nep van ali express

                Alleen de opel dealer levert originele krukas sensoren van Siemens voor de vectra B

                 

                #18418846
                Koffie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 November 2019

                  Zit de sensor op de goede afstand van het gekartelde wiel op de krukas gemonteerd?

                  #18418855
                  Hans AG
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 December 2013

                    Goede opmerking

                    Ik ga ervanuit van wel

                    Maar dat kan ik idd even checken

                    Ik ga de bedrading ook even checken vanuit de kabelboom door deze heen en weer te bewegen en tegelijkertijd meten.

                    Daarnaast nog even de distributie checken want die is ruim over de intervaltijd     en ik rij absoluut niet normaal   er wordt altijd flink gas gegeven voor zover dat kan met deze slak       ik ben een flink getunede astra coupe turbo gewend

                    En heb nog een dikke Saab turbo die ook heel veel sneller is   dus beetje opgerekte riem zou zomaar kunnen

                    Stationair loopt ie mooi stil  bij gas

                    Het gekke is dat de motor helemaal top liep na even wat soldeerwerk aan de oude sensor bekabeling, maar die was echt compleet op.  Helemaal verpulverd.

                    P.s.   wat is de juiste afstand ook alweer?  ik heb het ergens gevonden maar ik weet het niet meer.

                    #18418858
                    Hans AG
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 December 2013

                      Wat mij betreft is het nog steeds gewoon  de krukas sensor

                      Ja ik heb het stekkerdeel wat uit de kabelboom komt 180 graden omgedraaid omdat deze ook 180 graden gedraaid zat tov de kabel in de kabelboom   misschien zit daar een breuk     zou zomaar kunnen omdat ook die kabel 22 jaar oud is

                      Nu las ik ook ergens dat er ook in de stekker een fout kan zitten maar of dat nu van de krukassensor of nokkenassensor was weet ik niet meer.

                      Op zich zou ik alles op tijd moeten zetten eerst dus distributie

                      En daarna de boel doormeten met een osciloscoop    die ik niet heb    dus kopen      en dan kijken wat daar uit komt    wel zo handig om te bepalen of ik een juist signaal heb op de krukas sensor

                      Die puls, blokgolf moet gelijk lopen met de blokgolf van de nokkenas sensor en daarmee een juist rpm signaal maken.

                      Eerder had ik de tps vervangen   gasklep positie sensor en dat heeft heel veel geholpen met het perfect lopen van de motor.   Mooi direct op het gas ook.

                      Misschien moet er ook gewoon een nieuwe nokkenassensor op, die heb ik al eerder vervangen dus ook niet echt een idee of zo.    Ik heb er toen een andere stekker op gesoldeerd.

                      Ik weet niet precies hoe de tandring waar de krukassensor zijn signaal vandaan haalt zit.

                      Want bij de meriva zit deze tandring op de krukas pulley en als het rubber scheurt dan schommelt de pulley en dus ook deze tand ring  en daardoor heb je altijd de p0335 code bij de meriva

                      Als dat bij de vectra ook zo zit dan heb ik een andere krukas pulley nodig

                      Maar dat lijkt mij sterk omdat de krukas sensor bij de vectra b x20xev in het onderblok zit met een borg schroefje.

                      Terwijl deze bij de meriva uitwendig zit op een beugel

                      #18418906
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Heb je een ovale stekker of een vierkante? Je kunt de ovale sensor stekker en vierkante niet door elkaar gebruiken.

                        #18418909
                        Hans AG
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 December 2013

                          Vierkante stekker    en gebruik ze niet door elkaar

                          #18421954
                          Hans AG
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 December 2013

                            Distributieriem is vervangen  en het probleem is er nog steeds

                            Toerenbegrenser op 4500rpm

                            Nokkenassensor stekker nog niet los gehad moet dat nog proberen

                             

                            Het punt is dat ik bij fsrs een nieuwe originele krukassensor had gekocht precies dezelfde als ik had.  Die deed het niet.

                             

                            Daarna via Liviu zijn advies een zelfde originele sensor in Polen besteld   die doet het ook niet??    Misschien nep

                             

                            Het gekke is dat mijn originele die erop zat die werkte gewoon helemaal top   maar omdat er kortsluiting in zat door ouderdom had ik hem nieuw gesoldeerd  daarna deed hij het subliem  de auto reed als nieuw    punt was dat het motorlampje ging branden en de motor in de noodloop ging.  4500rpm  krukas signaal berekend uit nokkenas signaal.

                            Na solderen en terugplaatsen ging het motorlampje netjes uit en de auto heeft nog nooit zo geweldig mooi gereden   perfect

                            Maar 1 dag later deed hij niks meer.   Wederom snoerbreuk en kortsluiting  verstoring van het signaal.

                            Op dat ding uit Polen zat een veel langere kabel dan de originele     ik heb die sensor ook niet achter het bracket van de stuurbekrachtigingspomp gelegd   maar voorlangs met tie wraps die er “losjes” opzitten

                            Zou het in de stekker zitten???? Van de krukassensor.     Ik heb gisteren de nokkenassensor kabel verlegd zodat deze niet bovenop de kabel van de krukassensor ligt om interferentie te voorkomen.    Maar ook dat was het niet.

                             

                            Dus mijn conclusie is nog steeds krukassensor signaal niet goed  maar hoe kan dat?

                             

                            Toen mij  gesoldeerde sensor het wel deed   deed de fsrs nieuwe sensor het niet     ook het ding uit polen doet het niet???    Beide nieuw en origineel    maar dus niet bij de officiele opel dealer besteld     maar ja die trekken je ook altijd een poot uit en terugsturen niet mogelijk.    Ja omdat die ezel van een magazijnchef er natuurlijk een handeltje op nahoud

                            #18422163
                            Hans AG
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 December 2013

                              Even alles op een rijtje

                              Gisteren nieuwe distributieriem dus daar ligt het niet aan

                               

                              Vandaag gestart met nokkenassensor en slaat aan dus daar ligt het niet aan

                              Maar 2 metingen gedaan 14.4 ohm op pin 1 en 3    en 2 en 3: 14 ohm   %

                              Dat valt binnen de marge

                              Maar als de motor een tijdje gedraaid heeft meet ik 16.2 ohm en 16.2 ohm  op de nokkenassensor    dat is te hoog dus misschien ook niet goed

                              Het punt is dat ik blijf bij het begin

                              De krukassensor had snoerbreuk ik heb dat gesoldeerd en daarna perfect   maar had alweer snoerbreuk daarna

                              Dus nieuwe originele bij winparts gekocht de maar die had een andere stekker.   Ik  heb wat aan de stekker geveild zodat deze het zou doen maar het was niet de juiste dus niet goed

                              Daarna bij fsrs eentje besteld   was ook niet goed dus terug gestuurd

                              Daarna op advies van liviu eentje in Polen besteld   maar die heb ik nu en nog steeds niet

                               

                              Hulp graag

                               

                               

                               

                               

                               

                               

                              Gestart met krukassensor doet ie niet! Dus krukassensor het probleem??  Dat ding is origineel en nieuw uit Polen stekker doorgemeten 1.5volt    dat is wat ik zie verder niks

                              Y

                               

                               

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.