Is mijn Opel niet veel te snel?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Is mijn Opel niet veel te snel?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 130)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262361
    Hans AG
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 December 2013

      Hallo,

      Ik heb een Opel astra z20let.

      Omdat de motor vervuild was door slechte olie wissels en ik euro95 heb getankt is de motor stuk gelopen.

      De motor ging detoneren en door de detonatie is er een brok staal van de klepgeleider afgebroken en op de zuiger terecht gekomen.
      Balen. Maar goed.

      Toen is de motor gereviceerd. Hierbij zijn er wossner gesmede zuigers geplaatst.
      Deze zijn beter dan de originele zuigers.

      Verder heb ik castrol edge 10w60 vol synthetische olie.
      Onlangs heb ik een RVS downpipe gemonteerd met katvervanger en
      Racekatalysator.

      De prestaties met goed warm gereden motor zijn nogal bizar.

      0-100 in 4.7s
      En 100-200 in 16s maar wel start bij 100 in 4e versnelling.

      Totaal zou dit uitkomen op 0-200 in 21s zou kunnen.
      Maar ik denk dat het nu sneller gaat omdat de auto bij 100 in de 4e versnelling nog
      Op gang moest komen.

      Ik moet de auto wel flink doortrekken om deze prestaties te krijgen.
      Ook het koppel is veel hoger want bij half gas spuit ie weg.

      Het is niet normaal.

      Vandaar de vraag:

      Wat is er met mijn auto gebeurt?
      Zo enorm snel.

      Voor de revisie 0-100 in 7.3
      En 0-200 in 27/28s

      Voor de revisie zat er een scheur in het spruitstuk van de turbo
      Nu zit er ook een andere let turbo op
      Misschien is het compressorwiel groter of zo?

      De turbo heb ik van iemand overgekocht die er een leh turbo op had gebouwd.
      De let turbo was perfect maar zat onder de roest. Dus eerst goed schoonhemaakt en lekker olie erin om goed te laten draaien voorzichtig.

      Ik heb zelf alles erop gebouwd. De oude turbo heb ik gereviceerd.
      Loopt prima verder.

      Ik krijg het idee dat er een tuning chip in zat bij de aankoop, omdat euro95 direct een probleem is. De turbo was toen kapot door het gescheurde spruitstuk en best veel axiale speling. Radiale speling vrijwel niets.

      De nieuwe turbo heeft iets radiale en iets axiale speling.
      Ik heb gelezen dat nieuwe turbo’s soms ook wel 1mm speling kunnen hebben en dat het al jaren goed gaat. En de speling na 3 jaar gewoon hetzelfde is.

      Is het zinvol om een leh turbo te plaatsen op termijn?

      Ik vind het allemaal maar extreem en weet niet waarom ik deze bizarre auto bezit???
      Het is toeval denk ik dat ie zo snel is het was niet mijn bedoeling.

      Deze auto trekt echt een audi tt rs er uit bij de 0-100 sprint.
      En is sneller dan een audi s5 V8.

      Verder is een nieuwe 208 gti 1.6 turbo een langzame auto waar je letterlijk bij weg knalt die blijft nergens.

      En het ergste je merkt het niet eens

      Wat moet ik ermee?

      Verder een super mooie auto
      Limited edition linea blu.

      #18196913
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Niks mis mee denk dat prestaties niet absurd zijn. Zeker niet met gesmede zuigers chip en leh turbo.

        #18196914
        opelpower89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 September 2009

          ik zou persoonlijk niet klagen als mijn auto te snel is haha :jerry

          #18196915
          mrzuko
            Lid sinds:
            13 March 2010

            Hoeveel vermogen heb je?
            Ik heb 244 op de wielen en doe 0-200 in 23 sec. 100-200 niet gemeten.
            Standaard downpipe, zuigers etc.
            En waarme meet je de tijden?
            95 heeft mijne geen probleem mee.

            #18196916
            ronOPC1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2007

              @ mrzuko Als ie gechipt is zou ik toch aan minimaal octaan 98 denken. Kan lang goed gaan, maar naar alle waarschijnlijkheid gaat het een keer mis.

              Ik vind 4.7 naar de 100 toch wel extreem snel hoor, als dit een werkelijk gemeten tijd is. Je moet ook niet de stopwatch pas induwen als je over de 20 km per uur bent he………… :D
              Kan het me bijna niet voorstellen……. :shock: Een Ferrari 360 Modena doet 4,5 sec naar de 100.
              Een “gewoon”gechipte z20leh haalt dit niet, de mijne ( Astra G OPC turbo ) had 264 en 400 NM en ik deed rond de 6/ 6,5 sec gemeten.
              350 PK impreza van mijn broer haalt rond de 5/ 5,5 sec, maar die heeft dan ook altijd grip.

              #18196917
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ben ik zeer benieuwd hoe je meet.
                Misschien moet je eens aan een dragrace mee doen.

                Ik doe een 0-188 km/h in 11.8 sec. (Is ook gelijk 1/4 mile)
                Wat moet mijn 0-100 tijd dan wel niet zijn met jouw calculatie.

                #18196918
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Dat 95 en 98 is voor normale chiptuners echt flauwekul. Maar standaard is die niet meer dat vermeld die al zuigers zijn anders en misschien een chip. Als je auto dan al zo gechipt is dat die kapot loopt op euro 95, zou ik het verhalen op de chiptuner, want je kunt bijna nergens echte 98 krijgen. overals is het 96 of 97.

                  #18196919
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    @corsaboy wrote:

                    Ben ik zeer benieuwd hoe je meet.
                    Misschien moet je eens aan een dragrace mee doen.

                    Ik doe een 0-188 km/h in 11.8 sec. (Is ook gelijk 1/4 mile)
                    Wat moet mijn 0-100 tijd dan wel niet zijn met jouw calculatie.

                    Ga er maar vanuit met een stopwatch dus is nooit zo naukeurig als bij jou. Dus ik vermoed dat dat wel eens een paar seconden af zal wijken.

                    #18196920
                    corsaracer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 January 2005

                      zouden idd leuke tijden zijn…

                      ik weet niet waar TS vandaan komt anders heb ik wel een G-tech op te testen.

                      krijg je een redelijk goed idee mee.

                      #18196921
                      Hans AG
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 December 2013

                        Ik meet gewoon met de stopwatch van de boordcomputer.

                        Dus misschien een soort van rollende start dus net de koppeling op laten komen zodat ik niet meteen alles in de soep draai. Dan bij 5km/h vol het gas erop en gaan met de banaan.
                        Laatst zat ik met een bijrijder in de auto dus tel maar 200 kg personen erbij en nog mijn oude katalysatoren achterin 6kg? 20kg aan ruiten vloeistof en olie. Reservewiel. Krik etc. Dan nog 15 liter benzine. 12kg of zo. 1245kg + 200+6+20+12= 1483 kg

                        Er zijn geen verliezen in het vermogen door 4 wiel aandrijving.
                        Verder heb ik geen knopje om de TC uit te schakelen.
                        Ik heb goede banden en kan alleen zo snel wegtrekken bij droog wegdek.

                        0-188 in 10.8 is echt te gek.

                        Ik doe zeg maar 0-160 in 10s meestal.

                        #18196922
                        Hans AG
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 December 2013

                          Wie haalt er zeg maar 0-200 in 19 a 21s. En hoeveel vermogen hebben jullie?
                          Z20let astra coupe turbo

                          #18196923
                          StinG
                            Lid sinds:
                            27 May 2011

                            rare berekening vindt ik

                            #18196924
                            Hans AG
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 December 2013

                              Wie haalt er zeg maar 0-200 in 19 a 21s. En hoeveel vermogen hebben jullie?
                              Z20let astra coupe turbo

                              Met bijrijder had ik eerst 6.3s en daarna ging het voelbaar sneller 5.5s. En ja alleen had ik dus 4.7s
                              Dat ging lekker snel zeg maar.

                              Het is nu de tweede keer dat ik onder de 5s uitkom.
                              Ik doe dit niet heel vaak. Maar kan het niet laten. ;)

                              #18196925
                              Hans AG
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 December 2013

                                Wat is bij jullie het verbruik?

                                Ik doe als beste bij 100km/h 5.4L / 100km op rechte weg.
                                Verder had ik gemiddeld wel eens 6.5L/100km op een volle tank

                                Eigenlijk alles op de cruisecontrol.

                                #18196926
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  Maar zoals je uitlegt hoe je het meet dan tel er dus gerust maar 2 seconden bij.

                                  #18196927
                                  Hans AG
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 December 2013

                                    Op YouTube zou ik ergens op 250pk a 260pk of zo kunnen zitten
                                    Als ik zie hoe snel dat gaat.

                                    Standaard zal het niet meer zijn.

                                    Er staan calibra’s op 4×4 turbo met 300pk die 0-200 doen in 13s. Das pas snel.
                                    Die hebben de c20let motor. Met standaard al wat meer dan de z20let.

                                    Leuk om te zien hoe snel die calibra’s zijn. En 300km/h.

                                    De astra’s kunnen het vermogen niet zo goed kwijt dus zijn minder snel.

                                    #18196928
                                    StinG
                                      Lid sinds:
                                      27 May 2011

                                      grappige topic zo :afro

                                      #18196929
                                      corsaracer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 January 2005

                                        ik zou zeggen zet dat ding op een betrouwbare vermogensbank, dan weet je wat je aan vermogen hebt.

                                        en dan volgend jaar kom je naar een dragrace in drachten of een van de andere evenementen waar de DHRA staat en dan weet je ook meteen wat hij op de 1/4 mile doet.

                                        #18196930
                                        Vannos
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2010

                                          Als je zo snel op die snelheden zit, Moet je met dat vermogen snel wielspin hebben Maak eens een filmpje van je teller van 0- 100 bijv

                                          #18196931
                                          Hans AG
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            4 December 2013

                                            Ja zal kijken of het lukt. Moet mijn iPhone dan op het stuur bevestigen.
                                            Zal wel een hele constructie worden.

                                            #18196932
                                            Hans AG
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              4 December 2013

                                              Nog even de gegevens op een rijtje:

                                              Opel astra g turbo

                                              Extra’s:
                                              Motorrevisie 18000km terug
                                              Wossner gesmede zuigers
                                              RVS downpipe katvervanger en 200cell racekat.
                                              Euro 95 kan ik niet tanken dus gechipt waarschijnlijk.
                                              Olie: 10w60 castrol edge vol synthetisch
                                              Benzine: euro 98 bp premium (vind ie lekker)
                                              Banden: falken op de standaard 17″ 8maanden oud

                                              Prestaties: (Buitentemperatuur: 5gr Celsius)

                                              0-100 : record 4.7s 1 persoon 100kg + 100 kg bagage
                                              0-100 : 5.5s 2 personen200kg + 100 kg bagage

                                              In 4e versnelling start vanuit stationair 100
                                              100-200 16s

                                              0-200 met originele uitlaat 2x kat: 23s
                                              Dit duidt op de 244pk gechipte variant.

                                              Met de Duitse 100 oktan is de auto nog sneller.
                                              Hier zit meer ethanol in.
                                              In Nederland kun je ook 100 oktan tanken (zie Google)
                                              In Rotterdam.

                                              Verder kun je gewoon 100 oktan tanken met de Opel.

                                              De auto rijdt zuiniger omdat de energiedichtheid groter is.
                                              1 liter kostte mij €1,35 dit jaar.
                                              Ik reed 600+ km op een volle tank.

                                              #18196933
                                              Baas J.
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2008

                                                800+ km op een volle tank? Broodje aap.

                                                Als ik niet eens heel erg debiel rij haal ik net 400km op een tank 98 met onderstaande specs.

                                                #18196934
                                                Tommy666
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 July 2007

                                                  @Hans AG wrote:

                                                  Ik meet gewoon met de stopwatch van de boordcomputer.

                                                  Dus misschien een soort van rollende start dus net de koppeling op laten komen zodat ik niet meteen alles in de soep draai. Dan bij 5km/h vol het gas erop en gaan met de banaan.
                                                  Laatst zat ik met een bijrijder in de auto dus tel maar 200 kg personen erbij en nog mijn oude katalysatoren achterin 6kg? 20kg aan ruiten vloeistof en olie. Reservewiel. Krik etc. Dan nog 15 liter benzine. 12kg of zo. 1245kg + 200+6+20+12= 1483 kg

                                                  Er zijn geen verliezen in het vermogen door 4 wiel aandrijving.
                                                  Verder heb ik geen knopje om de TC uit te schakelen.
                                                  Ik heb goede banden en kan alleen zo snel wegtrekken bij droog wegdek.

                                                  0-188 in 10.8 is echt te gek.

                                                  Ik doe zeg maar 0-160 in 10s meestal.

                                                  Vind het 4 wiel aandrijving stukje ook een beetje vreemd. Een Astra G Turbo met 4 wiel aandrijving?
                                                  Dan moet iemand het er toch zelf ingezet hebben want die zijn niet geleverd.
                                                  En wat Baas J al zegt. Die 800+ km op een volle tank kan nooit, zelfs niet met alleen snelwegkilometers.

                                                  #18196935
                                                  corsaboy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Waarmee meet je nou dan.
                                                    Want mijn veel lichtere corsa b met een dikke kompressor motor moet al moeite doen op dikke slicks om jou 0-100 tijd te evenaren.

                                                    En die loopt 1 op 2.
                                                    Ja geen typo. 1 op 2.

                                                    #18196936
                                                    mrzuko
                                                      Lid sinds:
                                                      13 March 2010

                                                      Ik vind al je waardes een beetje sprookjes achtig.
                                                      Mijn standaard g opc haalde ik al geen 500km op een tank. En bleef ik spinnen op 17 inch.
                                                      Met me gechipte h opc 244pk wielen zit ik met 2 personen ongeveer 6.2 op.boordcomputer dus niet erg noukeurig.
                                                      En tellen vanaf dat je de koppeling op heb laten komen is geen 0-100. Als je 4×4 hebt dan heb je nog aandrijfverlies extra ook.
                                                      Je hebt een 5 bak denk ik? Raar dat je 5.4 haalt met 100kmh. Ik zit dan al snel op 7.5/8 minimaal.

                                                      Ik zeg dyno, 0-100, 0-200 filmpje or it didn’t happen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 130)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.