Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat de gewone 2.0 16v niet in de cabrio geleverd is dat wist ik maar een tubo standaard?
de diesel was ik even vergeten.schade heeft de ato niet meer,ik heb het wel gezien bij de aankoop aan het frame van de koelvan die op verschillende plaatsen was gerepareerd en de aircowarmtewisselaar is nog iets krom maar verder netjes hersteld !!
verder hoef echt niet hard met de cabrio, daar heb ik mijn commodore’s voor met de V8 motoren.
maar ik wil een betrouwbare motor en dan kom je toch bij de 2.0 16v uit,de 1.6 16v en 1.8 16v geven boven de 200.000kmvaak problemen met de olieverbruik,zo ook mijn 1.6 16v,en de 2.2 16v kan meerdere thechnische problemen krijgen zeker met de rekbare fiets ketting voor de dustributie.
alleen deze drie motoren waren in de cabrio leverbaar :hmmz
daarom heb ik een complete 2.0 16v 3d gekocht voor de ombouw dan heb ik ook meteen de 5gaats naven met grotere remmen.
als je dit weekeind naar sevenum ga kan je wel een keer meerijden,en weet je hoe het is zo’n 1.6 16v in een cabrio van 1250kg.@ST1 V6 wrote:
Neem eens contact op met Haico,zit op Big Opels forum !
Grtz,
Benik zit ook hier ben ;)
ik heb het ook omgebouwd naar elektrische bediening,maar de hand bediening loopt idd zoals fearless
laat zien.alleen dexron II GM
merk maak niet uit.ik weet niet of ik toen foto’s genomen heb ,als ik tijd heb zal ik eens gaan zoeken.
ik weeet nog wel dat het toen ruim boven de 30 graden was :???:mooi rood interieur ,zie je niet veel in een commodore.
welcome.mooi restauratie opjekt :thumbup ,in sevenum stond hij naast mijn coupe.
Is ook gewoon een rekord ,of ze hebben er rekord assen onder gezet :hmmz
ik haal altijd het stuur los ,dat werkt een stuk makkelijker.
lagers zijn niet conisch, je kan ze er gewoon uit persen,ze zijn geborgd door kunstof inspuiting,wat helemaal rond de lagerbus zit.
dus als je ze los wil maken moet je het helemaal uitkrabben en weer borgen met kunstof.als je het tussenlagerrubber wil vervangen kun je beter de bout ertussen losdraaien en dan trek je de kruiskoppeling er in z’n geheel vanaf.
let er wel op dat je de as weer in dezelfde stand er terug inschuif ivm trillingen,dus even merken.dat zijn allemaal dingen die je zelf even na moet kijken.
maar alles is pas te maken met weinig moeite.
spoorbreede zal niet veel anders zijn.
en je kan je eigen draagarmen gebruiken.Commodore b en c passen niet de draagarmen staan dan onder een verkeerde hoek.
Een overbrenging van 3,45 zou mooi zijn maar die heeft een Commodore a ook niet.
In jou geval zou ik een record E as nemen met een 3,45 overbrenging en dan de draagarmbevestiging omlassen.1 op 7 moet hij toch wel kunnen halen op benzine :hmmz
maar een lpg installatie hoeft niet veel te kosten.
je koopt een tweedehands installatie op mp met het juiste tankformaat ,en koop dan een nieuwe vulslang en gasleiding.
en dan nog een mixer en je heb een komplete installatie voor een paar honderd euro.
zorg er wel voor dat alle drukdelen het r6701…. keur hebben !!Dan heb jij de powerglide van de eerste serie.
Een andere bak past idd niet zomaar,maar alles is pas te maken!
Een 3 of 4 gang is langer daarom moet je de cardanas inkorten en verder moet je de schakeling aanpassen.
Alleen je aanduiding in het dashboard klopt dan niet meer.zat er in de kapitan een hand bak of een automaat ?
vergelijkndie maar eens met de V8 automaat ;)ik begin het bigopels forum nu ook wel te missen :???:
meschien moet ik mijn V8 projekten ook maar hier plaatsen ;)
das een mooi plaatje van hans :thumb
he ,die komt mij bekent voor !!
mijn ex rekord ? 1900 toch ?
hier moest hij te lang wachten voor restauratie :???:
maak er wat moois van ! :thumbhier even aanmelden voor commodore A en rekord C :thumb
http://www.phpbbplanet.com/forum/index.php?mforum=opeloldtimer” onclick=”window.open(this.href);return false;mooie coupe op de foto :thumb
GS of SIX ?
ja geen probleem
de grille klopt ook niet , is van een commodore.
maar dat maakt hem alleen maar mooier :mrgreen:ik zal het hier plaatsen dan hebben anderen er ook wat aan.
ik heb destijds een 68er rekord omgeplugd naar commodore A GS 71
rekord oud en commodore nieuw.1 grijs/groen – grijs/groen
2 rood – wit
3 wit – zwart/wit
4 blauw/zwart – zwart/groen
5 bruin – bruin/wit
6 zwart – zwart
7 blauw/wit – blauw/zwart
8 blauw/groen – blauw
9 blauw – blauw/groen
10 zwart/wit – blauw/wit
11 zwart/groen – bruinik dacht dat rood kwam te vervallen en rechtstreeks op de klok aangesloten wordt.
bruin /wit is voor de handrem en koppeling (waarschuwingslampje)
je moet idd de aansluitcontacten van de stekker wisselen bij sommige.
ik heb het idd ooit eens op papier gezet, en zal het even voor je opzoeken. -
AuteurBerichten