Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het ruikt niet zoet maar naar uitlaat gassen gelukkig ook de olie dop het peilstok zijn vochtvrij en het expansievaatje is olie vrij
@svdk20 wrote:
trek de motor is door tot lekker 5000 toeren?
komt je lampje dan terug?
zoja sluit je plaatje niet lekker aan en lekt ie op je plaatje heb ik ook gehad met mijn v6Heb ik gedaan. En geen motorlampje wat gaat branden dus denk wel dat het nu goed zit en geen storingen verder
Alleen lijkt het wel of er nu meer rook uit de uitlaat komt
Witte rook@Haasje17 wrote:
OKe, dat komt omdat wanneer men een apparaat afkoppelt zoals egr en de motor dan laat lopen een storing krijgt wanneer je de auto twee maal hebt herstart hoort deze wanneer het apparaat weer aanwezig is de storing te wissen.
Het vreemde is alleen dat ik hem heb afgekopelt en een plaatje heb gemaakt en toen teruggeplaats en daarna pas weer het contact aan en gestart dus tussendoor geen contact aan enof gestart
Dus misch toch via een constante spanning op de ecu mischien ?
Heel stom maar vanochtend is het motorlampje uitgegaan
Bij de eerste start en ben meerdere keren weggeweest vandaag en het motorlamje is niet meer gaan branden
Dus zou zeggen probleem opgelost :wtfHeb ff op t slangetje geblazen en idd ken blazen wat ik wil en die vettigheid is precies wat er uit de dikke slang komt Dus dat wordt doorprikken voor mij hopen dat ik niet te ver prikt
Vanavond gelijk maar even doen dan
Bedankt voor de uitleg willem :thumbDenk dat het vuil wat in het gasklephuis gekomen is door de slechte ontbranding
Aangezien hij afgelopen vrijdag bij de garage is geweest en bleek dat er 3 ngk bougies voor zaten en 3 hele oude bosch bougies achter en er een bougiekabel breuk bij de 2e cilinder zat dit is nu allemaal vervangen schandalig aangezien er volgens onderhouds boekje juni 2010 een grote beurt is uitgevoerd dit alles is nu verholpen en heb dus zondag gasklephuis ook maar gelijk gereinigd waarbij ik dus de smerigeheid aantrofDus de carterventilatie dunnere slang op gasklephuis volgen en die komt uit bij het carterontluchtinghuis Het pijpje wat doorgeprikt moet worden steek recht omhoog ? En wat is niet te ver ? De lengte van t pijpje is ver genoeg ?
Powerfilter niet aan beginnen .
Tenzei het een cold air intake dus direct koude lucht kan aanzuigen
Heb er ook een gehad op mijn vec b station x25xe i57 kit van k&n
Waarbij hij dus half in de lege filterbox komt te hangen maar
2 dagen was hij er weer uit prestatie ver achteruit optrekken deed hij bij koude motor beter en bij warme motor voor geen meter Filter was ook na t rijden heel warm Het lijkt misch zo door t geluid maar
Daar is ook alles mee gezecht.
Nu inlegfilter van k&n erin heeel stuk beter zowel koud als warm :thumbHeb vanmorgen even me gasklephuis gereinigd
Was wel nodig ook. Ziet er weer uit als nieuw vanaf de inlaatkant dan :hmmz
Alleen zit ik er nog mee dat hij volgens mij nog niet hellemaal
100% is. Loopt wel perfect en optrekken ook. Alleen bij boven
De 4000 toeren lijkt t nog steeds wel of tie op zn max en gaat een flink hoop herrie meer maken. En als je dan
Op youtube x25xe kijkt div filmpjes van optrekken dan zie en hoor je dat deze
Allemaal netje doortrekken naar de 6a7000 toeren zonder te lijken
Of hij op het maximaal zit . Iemand een idee ??? Of zit t tussen me oren :hmmzHeb je al geprobeerd om je accu ff 10 min los te koppelen en daarna ff stukje rijden km of 15
Ken de ecu ff resetten en daarna tijdens t rijden opnieuw alle gegevens instellen heeft bij mij al een aantal keer gewerkt . :thumb
Loskoppelen. Rood + daarna zwart – en vastmaken omgekeerd
Het proberen waard en de goedkoopste oplossing
SuccesVandaag me vec B x25xe v6 1999 bij garage gebracht 162.000 km erop ,
Me bougies. Bougiekabels. Vervangen was wel nodig vooral als de achterste 3 bougies er slechter aan toe zijn en bosch+ en voorste 3 ngk beetje vreemd waarsch vorige eigenaar gedaan en omdat alles er toch af lag
Gelijk een nieuwe bobine erop
En ze loopt nog mooier dan voorheen merk ook met optrekken dat t allemaal
Veel lekkerder doorschiet :thumb heb eventueel voor de liefhebber
De bobine die eraf kwam te koop 5 tientjes incl verzenden ophalen mag ook evt komt van een vectra b X25xe v6 is 1000% werkend eraf gekomen vandaag .Ok dan is het mooi
Vroeg t me alleen af aangezien de eerste 161000 km 10w40 is geweest
En nu door een universele garage 5w40 wordt gebruikt
:thumb thx voor het reagerenHeb denk ik het probleem gevonden denk een breuk in me bougie kabel dus de meest rechtste naast distri aan radiateur kant de andere 5 kabels hebben de doppen een hard binnenwerk en deze dus niet meer. Al ik deze tijdens draaiende motor heen en weer beweeg gaat de motor (toeren ) op en aflopen en motor stotteren heb op me werk eenset nieuwe bougiekabels besteld om dus te kijken of dit klopt en idd alle 6 de doppen hebben een hard binnenwerk vande nieuwe set dus het probleem is dus denk ik 80% bougiekabel breuk als ze toch vervangen worden dan maar glijk bougietjes mee pakken en deze vervangen door bosch super 4 bougies. Deze zouden een betere verbranding geven ik laat jullie wel weten of t probleem hierna verholpen is denk nooit geen kwaad nieuwe bougietjes en kabels
Volgens onderhouds boekje us de grote beurt in 2010 geweest bij 140000 km volgens garage waar hij vorige week stond voor olie wissel +filter zien ze er vanaf buiten niet super slecht uit maar hij denkt wel dat ze idd nog nooit vervangen zijn Dus wat us wijsheid om te doen ???
Nou had ik ook foutcode p0443
Dus nu heb ik een nieuwe evap module gekocht
(solenoid) nu zit tot mijn verbazing de slangetjes gekruist van elkaar op de solenoid , zoals hij aan het filterhuis zit geklikt zit t slangetje wat vanaf het koolstoffilter komt aan de rechterkant en de slang die onder et gasklephuis vandaan komt aan de linkerkant ??? Moet dit zo ?? Of maak de volgorde niet uit ?Hoe zit dat dan met die ene dop die hellemaal zacht is zou hier een breuk inzitten enof hoort dit die van cil 2 meest linkse van voorste rij die aanvoelt of er geen binnewerk inzit ?? Als ik vanaf de zeikant duw veert de dop hellemaal mee ??
Ik dus net me oude Lmm terugplaatsen dacht van zal alle aansluitingen enzo nog een keertje controleren en wat gebeurt er ben de bougie doppen aan t aanduwen met wat druk van de voorste rij de middelste zeg ineens klik , okee ik starten begint hij een beetje te ploffen en prutten dus ik paar keer gas geven en weg , stukje rijden en geen gesputter en inhoude meer zou die dan op 5 cil gelopen hebben doortrekken ging ook zonder terughouden , alleen van de voorste rij cil de meest linkse zolas ik net op de bobine kon zien cil 2 de dop die uit het blok komt is hellemaal soepel en zacht hoort dit ? De andere 5 voelen net aan als een stuiterbal , maardie van cil 2 lijkt net of de dop leeg is , breuk misch ? Of is dit normaal ?
Alvast bedankt voor de reactiesBougiekabels lijkt mij onwaarscheinlijk auto heeft vorigjaar augustus een grote beurt gehad waarbij deze zijn vervangen wel heb ik opgelet dat dit bij koude motor als ik heel rustig rijd tot zover niet gebeurt maar zoals gister bij inhalen dat het dan wel gebeurt dus bij het vragen van meer vermogen van de auto Bij een koudere motor
Ik heb gister me LMM vervangen door een nieuwe , dacht heel even dat me probleem idd verholpen was maar niet dus :hmmz vandaag wou ik een oud opatje inhalen die 50op een 80 weg reed en daar ging die weer lampje aan denk 10 sec en in noodloop en vermogen kwijt daarna sprong die weer uit en deed hij het weer toch niet de LMM ? UitgeleZen kreeg nu niet de code p0100 lmm maar alleen code p0330 en p0446. Dan maar de oude Lmm maar terug zetten ? P0330 is weer de klopsensor en p0446 is dus de solenoid die na het koolstof ontluchtingsfilter iemand een idee verder ? Misch toch klopsensor kapot ? Solenoid heb ik al besteld ivm verpulverde koolstoffilter
-
AuteurBerichten