c25xe en powerfilter ??

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz c25xe en powerfilter ??

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17963671
    xr1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2006

      ik heb hiet nog wel een paar van die filters liggen evt met slang zodat hij achter de bumper aanzuigt,voor een tientje mag je het hebben kun je het proberen,klinkt leuk als je er van houdt,maar ik heb het liever orgineel

      gr b

      #17963672
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        hetgeen dat de meeste prestaties, EN ook n beetje geluid oplevert is gewoon een orriginele luchtfilterbak, zonder alle restricties met een Orrigineel inlegfilter van 5euro erin

        zo een kenn of green inlegfilter levert niets op, kost minimaal 60euro en moet je elke 10000km schoonmaken…

        getest door diverse mensen in engeland, zowel met een calibra turbo als met een v6…

        wil je meer vermogen, dan heb je x30xe nokkenassen nodig, chip opmaat, groep A uitlaat en n chip opmaat, dan is de 210 a 220pk te halen

        #17963673
        BlueAstraG
          Lid sinds:
          24 December 2011

          Misschien zal het pk winst minimaal zijn geweest in die tests (betrouwbaarheid????), in de praktijk werkt en voelt het anders. Alleen al op basis van de soepelheid en rustiger lopen van de motor. Reactietijd gas geven, optrekken, doortrekken, alles wordt anders.

          En ga nou niet beginnen over het el-cheapo-originele-papieren-astma-filter, zelfs bij het ontgrenzen van je luchtfilterhuis zal je auto nog astmatisch zijn met deze rommel.

          #17963674
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            @AstraVinnie wrote:

            Had hem inderdaad ook in een andere topic gevonden.. :D


            @Oenatje
            , we hebben het hier ook over een cold air systeem, dus geen aanzuig van warme lucht vanuit de motor,

            Vindt dat trouwens wel een onnozele redenatie over warme lucht van de motor, :hmmz je originele lucht bak zit ook vlak naast de motor en die word ook warm (zeker in de zomer),

            Met op-Com vergeleken..

            Verschil tussen Standaard filter en Open filter zo’n 30 a 40 graden in de zomer…

            dat houd in Open Kelk 30 tot 40 graden warmere inlaatlucht als de Originele bak.

            de Originele bak komt bij met rijden (Zelfs alstrap je de boel goed warm, niet veel meer als echt maximaal 10graden boven de buitentemperatuur..

            Willem

            #17963675
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Heb ook wel is andere testen gezien en zelf gedaan, maar niet met een V6.

              Heb het ooit op de X16XE met Dbilas spec gestest op een rollenbank.
              Standaardfilter + bak
              K & N inlegpaneel + orig bak
              K & N 57i open air filter
              Green Twister
              Dbilas Flowmaster + Flowpipe

              Tussen de eerste 2 zat 1 / 2 pk verschil en iets van 5nm koppel.
              De open cone filter was blijkbaar te krap, want gaf niet meer vermogen dan een paneelfilter. Je kon wel iets langer doortrekken voordat de curve inzakte.
              De Green Twister was al veel beter, 7pk winst tov standaard.
              Als laatste de Dbilas oplossing zelfs 8pk meer dan de Green Twister. En daarnaast een beter koppel verloop met een iets bredere powerband.

              Heb helaas de printjes niet meer, dus echt bewijzen kan ik het niet meer.
              Uiteindelijk had die motor met alle aanpassingen 175pk en 160Nm.

              #17963676
              BlueAstraG
                Lid sinds:
                24 December 2011

                Kijk, dat bewijst nog maar eens het nut. Nice!

                Tuurlijk is het ene beter dan het andere, maar je gaat er sowieso op vooruit tov standaard. Behalve dan het “powerfilter” maar dat is het geluid waardoor men denkt “harder” te gaan.

                Ik zie alleen nog niet de combo ONTGRENSTE filterbak + inlegfilter. Ook belangrijk. Je doet niet het ene zonder het andere. Want vanaf het openluchtfilter loop je de begrenzers al mis omdat dat systemen zijn die het baksysteem met begrenzers vervangen. Die van Dbilas heeft zelfs een flowpipe systeem als extra.

                Eigenschappen zoals soepelheid en het rustiger lopen van de auto e.d. krijg je al snel tov standaard. Ook iets wat belangrijk kan zijn.

                #17963677
                AstraVinnie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 September 2009

                  Oke,. dit is duidelijke gegevens van wat wel en wat niet,

                  Ik ga dit allemaal even tot me nemen en kijken wat ik ga doen, heb nu de begrenzers uit me bak gehaald en dat klinkt al
                  aardig… :D

                  Verder heb ik even de motor tuning uitgesteld omdat ik zaterdag wat anders heb aangeschaft wat ik ook graag wou,

                  Ik denk maar dat ik een topic ga openen bij vectra over de verbouwing van mij veccie…

                  Maar even een vraag onder de vectra a rijders hiero,

                  Welke verlaging past nu ook op de v6 ?? volgens mij moet van een 4×4 turbo toch het zelfde zijn (kwa gewicht op de vooras) ??
                  of valt hij dan iets lager uit ?? bijvoorbeeld als ik 40mm van een 4×4 pak dat hij dan op de vooras 50mm zakt ???

                  ik wil eigenlijk maar 40 a 45 mm zakken omdat ik dadelijk 17ers minimaal wil monteren…

                  Mvg Vincent,

                  #17963678
                  Green_sparkle
                    Lid sinds:
                    15 November 2011

                    Powerfilter niet aan beginnen .
                    Tenzei het een cold air intake dus direct koude lucht kan aanzuigen
                    Heb er ook een gehad op mijn vec b station x25xe i57 kit van k&n
                    Waarbij hij dus half in de lege filterbox komt te hangen maar
                    2 dagen was hij er weer uit prestatie ver achteruit optrekken deed hij bij koude motor beter en bij warme motor voor geen meter Filter was ook na t rijden heel warm Het lijkt misch zo door t geluid maar
                    Daar is ook alles mee gezecht.
                    Nu inlegfilter van k&n erin heeel stuk beter zowel koud als warm :thumb

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.