Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2018 om 13:26 In reactie op: Hoe astra H 2006 handrem links inregelen? (remschijven achter) #18359444
[quote quote=18359429]Normaliter is het zo dat het zelfstellend is dus als het verschild links en rechts is er wat mis met de remklauw of de handremkabel. Schuift de kabel wel soepel door de huls?[/quote]
Ja. Als ik bij de verdeler voorin trek kan ik links makkelijk een centimeter trekken en rechts een paar milimeter. Dit komt overeen met de hendels op de remklauw. Het gaat wel soepel. De weerstand die ik voel is gelijk met die van het induwen van de hendel op de remklauw.
Aangezien het een apart remsysteem is, is het zeker niet op te lossen door op een manier de zuiger er uit te halen en die te vervangen?
12 augustus 2018 om 11:22 In reactie op: Hoe astra H 2006 handrem links inregelen? (remschijven achter) #18359428Dankje voor je antwoord. Als 1 kant al remt snap ik dat de kracht op den duur door de verdeler voorin op de andere kant komt. Ik kan het proberen of het links makkelijker wil gaan door te oliën.
Ik weet niet of het het verschil van induwen kan verbloemen. Links moet het hendeltje zeker een centimeter verder ingeduwd voordat het net zoveel gaat remmen als rechts.
11 augustus 2018 om 20:08 In reactie op: Hoe astra H 2006 handrem links inregelen? (remschijven achter) #18359419Bij het compleet Loshalen van remklauw en blokken zie ik geen beschadigingen of iets raars. Heeft iemand een idee?
Ik ben er mee thuis gekomen en kijk het nog even aan.
Als er mensen zijn die ervaring hebben met 1.5 liter olielekkage door de drukschakelaar in 50 km afstand hoor ik dit graag.
Was er bij die lekkage in 50 km zoveel olie kwijt dat er geen olie meer aan de peilstok zat?ook niet nadat de motor was afgekoeld? (2 keer in een half jaar gebeurd. De eerste keer twijfel ik wel of die die is vervangen vanwege andere problemen met die garage…… )
Daar zit ik het meeste mee. Ik rij meer dan 50 km per dag met die auto en het lijkt me van de zotte dat ik dagelijks olie moet controleren. Daarom de vraag of er is gezegd dat er iets is gedaan met de auto behalve schakelaar vervangenHet gaat mij niet zozeer om de kosten. Het tuitje bij de waterpomp is nu ook vervangen door de goedkoopste waterpomp te halen en daar het tuitje uit te halen. (De makkelijkste en snelste oplossing 1300 km van huis vandaan.)
Waar ik wel mee zit is dat die auto 2 keer bijna total los was geweest als ik niet tussendoor stopte om peil te controleren en 50 km later nog een keer omdat ik raar geluid hoorde. En dan kom ik er achter dat de hele motor onder de zooi zit….
Zijn er manieren om dit te voorkomen zodat ik in kan grijpen als er maar een beetje olie weg is na 500 km?
Het tuitje is nu vervangen met een metalen. Kan ik iets doen aan bijvoorbeeld die carterduk zodat de drukschakelaar weer 2 jaar goed gaat? Zijn er ergens slangetjes verstopt die ik kan controleren ?
Helaas gebeurde dit in een half jaar tijd en juist net een nieuwere auto gekocht om dit dus in ieder geval de komende vijf jaar niet te krijgen…
Ik zelf heb er 6000 km mee gereden van de 120.000 maar daarvoor was het een import uit Duitsland. Ik vermoed dat de vorige eigenaar een rouwdouwer was, maar daar was de prijs ook naar.
Ik wist dat die schijven slecht waren en niet zozeer dat ze waren versleten maar omdat er teveel roestvorming op zat. Die ophanging zelf was ik ook niet teveden over en blijkbaar kwam dat door de schokdempers.
Helaas is mijn APK binnenkort en zijn deze afgekeurd. Wel jammer want ik wilde nog 1 maand wachten en dan kon ik met korting en zonder bezorgkosten onderdelen halen….Ik kon de vorige keer ook van die klemmen lenen om de veer bij de schokdemper bij elkaar te houden met plaatsen dus ik zal nog vragen of hij toevallig ook die terugstel gereedschap heeft liggen :agent.
Als ik er aan denk om genoeg foto’s te maken zal ik die posten. Ik zal waarschijnlijk toch voor mijzelf proberen om wat te fotograferen zodat ik niet twijfel waar alles hoort :)
Dank je voor je antwoord.
Ik heb inderdaad net brembo remschijven gekocht.
De torx heb ik een jaar terug gekocht, in en uitwendig, dus daar kom ik wel uit hoop ik. Ook de imbus ( 7 geloof ik ) voor de remschijven heb ik al.
Ik zal de buurman vragen om zijn krik zodat ik niet weer een aantal stenen hoef te stapelen om de spanning er af te halen.Moet ik nog iets vastpinnen met een schroevendraaier als ik achter bezig ben? Die remklauw zet ik vast met een tay rap zodat hij niet hangt aan de remkabel als ik de schijf vervang maar misschien zijn er nog truckjes voor die handrem.
topic kan gesloten: beesie wordt ingerolen door een astra station
Dank voor het melden. Nu snap waarom die spullen bij de garage zoveel meer kosten dan 10 euro :D
Hmmm. ik hoopte eigenlijk een goede test te hebben voordat het echt warm is.
Ik had wel iets gelezen met testen wanneer het buiten warm is en dan kijken of de temperatuur goed zakt ten opzichte van omgeving als je een thermometer ervoor houd.
De laatste week werkte het goed ook toen het een dag gloeiend heet was, maar ben als de dood dat het de volgende week niet meer werkt.
Naja hopelijk blijft het nog een jaartje of wat werkenDie van mij is een jaartje ouder en ik heb de laatste tijd de contacten moeten schoonmaken op het motorblok. Hiermee bedoel die voor o.a. de bobine en gasklephuis. Dit hielp met het verwijderen van foutmeldingen. Misschien heb je hier nog wat aan
Met veel moeite de egr klep v
Los gehaald-.. iemand had een inwendige torx met imbus vast gedraaid……Even er naar gekeken en weer snel vast gezet. Hier is niets aan schoon te maken. Het enige wat ik zie is een klein klepje en het zit diep in de module vast.
Nog even de auto gestart en met een kleine hamer een tik gegeven. Nu werkt het weer omdat deze is losgekomen. Ik zal nog bij de sloop kijken voor een ‘nieuwe’.
In ieder geval bedankt voor het meedenken
sorry ik had het aangepast in de start post maar nog niet duidelijk aangegeven. Ik heb er één met een Z16XE motor.
Die EGR zit bij mij ook rechts maar meer naar achteren als het ware. Ik heb een youtube filmpje gevonden en kon daar zien waar de egr zit omdat de moter exact hetzelfde eruit zag.@miral astra wrote:
X16xel motor? Egr zit rechts van inlaat spruitstuk.
Maar dit heeft niks te maken met deze foutmelding.
de kortsluiting zal ik zelf wel veroorzaakt hebben. morgen kijken of de egr valve echt vervuild is. Dank je voor het uitduiden war deze is
@beurjean wrote:
Wat voor type motor is het?
Ik denk dat de egr open blijft staan misschien kun je hem loshalen en gangbaar maken.
Had je het contact aan tijdens slepen voor stuurbekrachtiging etc.
ik heb het commentaar gewijzigd in de startpost:
1.6 16V 101PK
en ik had het contactslot omgedraaid om te zien wat mijn snelheid wasanyhow!
tussendoor de bougies vervangen en alle contacten van de bobine schoongemaakt..
Hij rijd weer zonder fouten.
toch bedankt voor het meedenken.dat zou je zeggen. maar dit is niet de eerste keer dat er een sensor buggie is of in zijn geheel kapot waardoor er gedacht wordt dat er iets mis is.
Daarom de vraag of er iemand uit ervaring weet of een foutcode wordt onthouden ( ik lees telkens iets over 20 x sleutel omdraaien om foutcode te resetten ).
Als dit niet zo is dan dan blijft het zich voordoen en weet ik dat ik of de sensor moet vervangen of het gedeelte dat gemeten wordt.
Ik wil dus best iets vervangen maar niet meteen omdat er een keer een lampje oplicht.Alles is los behalve de fusee. Dus gelijk maar de hele ophanging meegenomen om het op de werkbank te plaatsen :agent
Hopelijk is morgen de dag dat de bestelling aankomt.
Hartelijk dank voor het meedenken.PS: torx E18 is nodig om de 3 moeren bij de wiellager los te halen :)
nadat ik tot de conclusie kwam dat alle specialistische winkels dicht zijn op zondag moet ik deze morgen halen.
Weet iemand de maat van de dop die ik nodig heb voor die wiellager? E40 is geen 4 cm dus ik weet even niet hoe ik dit mag opmeten….Ik zoek nog heel even die doppen en ringsleutels op in Rotterdam en probeer het zelf.
Als ik na 1 / 2 dagen nog die plezier vol roest niet heb los gekregen neem ik het graag aan ;)Hartelijk dank voor het aanbod maar ik woon in Zwijndrecht.
Ik verwacht niet dat je daarvoor langs kom ;)naafbouten zijn los
remklauwen zijn los
remschijven zijn losNu nog doppen zien te vinden om die torque moeren van de wiellager los zien te krijgen.
En een aantal verroeste moeren losstraaien om alles oa van de fusee en deregelijk ls te halen om bij die doppen te komen.
Iemand die nog een goedkope doppenset weet voor de auto ?21 oktober 2011 om 14:12 In reactie op: stoel repareren (weer terug kunnen draaien) OPGELOST #17929829@b07 wrote:
je moet het plastiek kapje weg halen aan de zijkant van je stoel ,waar de stang eruit ligt,dan moet je met een zaklamp in het gaatje schijnen en, met je andere hand pak je de draai knop vast , terwijl je in het gaatje kijkt begeleid je met de draaiknop het stangetje door het gaatje,als die er weer inzit moet met een dun boortje een gaatje in het stangetje boren en ,bv een paperclip door het gaatje doen zodat die blijft zitten.
Dank je voor de reactie. Ik had mijn vriendin laten kijken of tie voor het gaatje zat terwijl ik het nog ene keer probeerde en na een beetje uitproberen lukte het om de stang erdoor heen te krijgen.
Ook een goeie de tip van de paperclip. Hij zit inderdaad nogal los en die is er zo weer uit als ik er aan draai denk ik. het lijkt me in ieder geval beter dan lijmen. :D -
AuteurBerichten