opel astra g foutmelding P0301 boordcomputer reset?

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra g foutmelding P0301 boordcomputer reset?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256038
    gr8-jen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 October 2011

      Goedemorgen,

      Nadat het toch een tijdje goed ging en er geen motor problemen waren heb ik nu toch iets waar ik me niet helemaal lekker bij voel:

      Ik trok lekker op nadat ik een bocht uit was (op de snelweg) en ik kreeg opeens een knipperende motorblok voor mijn ogen.
      Nadat ik het gas losliet (geen idee of dit hielp) werd dit knipperen opgevolgd in het continue oplichten.
      Gelukkig zijn er maar 10.00 redenen waarom er een melding komt, dus had ik opgezocht hoe ik een foutmelding kon uitlezen.
      Het knipperen van service lampje kan een errormelding geven

      ik kreeg toen:
      10
      3
      10
      1

      Wat bij mijn weten “P0301 Cylinder 1 Misfire Detected” betekend.
      Voordat ik alles ga vervangen (bougies, bougiekabels en dan de echte dure onderdelen) wilde ik eerst kijken of ik alles kon resetten om te kijken of de melding nog een keer zou komen.

      Als ik nu de motor start begint het gelijk al en ik weet niet of dit komt omdat er continue iets fout is of omdat de foutmelding onthouden wordt.

      mijn eerste poging om te resetten is mislukt:

        polen los van de accu
        lampen aan en contactslot om om alles leeg te trekken
        even wachten

      De echte vraag is eigenlijk: is er een andere manier om te resetten of was er zo al gereset en komt de melding altijd terug bij starten?
      Dit om te voorkomen dat ik de bougies mag gaan vervangen.

      #18114525
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Gewoon beginnen met bougies vervangen, foutcode geeft hij niet voor niets

        #18114526
        gr8-jen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2011

          dat zou je zeggen. maar dit is niet de eerste keer dat er een sensor buggie is of in zijn geheel kapot waardoor er gedacht wordt dat er iets mis is.

          Daarom de vraag of er iemand uit ervaring weet of een foutcode wordt onthouden ( ik lees telkens iets over 20 x sleutel omdraaien om foutcode te resetten ).
          Als dit niet zo is dan dan blijft het zich voordoen en weet ik dat ik of de sensor moet vervangen of het gedeelte dat gemeten wordt.
          Ik wil dus best iets vervangen maar niet meteen omdat er een keer een lampje oplicht.

          #18114527
          gr8-jen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 October 2011

            anyhow!

            tussendoor de bougies vervangen en alle contacten van de bobine schoongemaakt..
            Hij rijd weer zonder fouten.
            toch bedankt voor het meedenken.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.