opel astra g foutmelding P0400 en 1230 (OPGELOST)

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra g foutmelding P0400 en 1230 (OPGELOST)

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258358
    gr8-jen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 October 2011

      Hallo,

      Ik was bezig met een ritje toen opeens mijn auto wilde afslaan als ik onder de 2500 toeren kwam.
      Als ik deze er onder laat komen gaat deze steeds meer stotteren en slaat af.

      nadat ik naar huis ben gesleept heb ik de volgende foutcodes gevonden

      P0400 Exhaust Gas Recurculation Flow Malfunction.
      en
      P1230
      welke een van de twee is:
      Main Relay Circuit Voltage High C-03
      Main Relay Open Circuit C-03

      voor auto

      opel astra g hatchback
      z16xe 1.6 16v 101 PK
      2001 benzine

      terwijl ik werd gesleept merkte ik dat mijn accu leeg liep en ik kreeg de auto nog net op slot toen ik thuis was (20 minuten na eerste probleem).
      ook ging alles knipperen toen de accu bijna leeg was inclusief abs meeste lichten waren aan omdat ik contact had omgedraaid om snelheid te meten. Dus misschien is er nu ergens kortsluiting.
      Geen idee of het ermee te maken heeft maar ik heb 1 week daarvoor mijn rechter remlicht vervangen omdat deze kapot ging. Deze werkt nog steeds en er zijn geen problemen meer met lichten op het leeglopen van de accu na.

      Ik lees overal dat ik die EGR valve zelf kan loshalen en schoonblazen. nu ben ik wel in staat om nieuwe wiellagers en spruitstuk te plaatsen maar ik heb geen idee hoe die EGR eruit ziet of waar deze zit.
      Kan iemand mij daarmee helpen of tips geven wat de oorzaak is van de combinatie van deze foutcodes?

      EDIT

      Na nog wat nadenken denk ik dat ik een slechte accu heb en dat ik niet meer zo lang stadslichten aan kan hebben. dus het zal waarschijnlijk geen kortsluiting zijn. De P1230 melding zal ik zelf hebben veroorzaakt omdat ik toen 1 seconde kortsluiting had veroorzaakt tussen remlichten en stadslichten.
      De EGR ga ik nog wat googlen op video’ s maar eventuele tips zijn altijd welkom

      alvast bedankt.

      #18150656
      beurjean
        Lid sinds:
        19 July 2011

        Wat voor type motor is het?

        Ik denk dat de egr open blijft staan misschien kun je hem loshalen en gangbaar maken.

        Had je het contact aan tijdens slepen voor stuurbekrachtiging etc.

        #18150657
        gr8-jen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2011

          @beurjean wrote:

          Wat voor type motor is het?

          Ik denk dat de egr open blijft staan misschien kun je hem loshalen en gangbaar maken.

          Had je het contact aan tijdens slepen voor stuurbekrachtiging etc.

          ik heb het commentaar gewijzigd in de startpost:

          1.6 16V 101PK
          en ik had het contactslot omgedraaid om te zien wat mijn snelheid was

          #18150658
          miral astra
            Lid sinds:
            9 June 2010

            X16xel motor? Egr zit rechts van inlaat spruitstuk.

            Maar dit heeft niks te maken met deze foutmelding.

            #18150659
            gr8-jen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 October 2011

              @miral astra wrote:

              X16xel motor? Egr zit rechts van inlaat spruitstuk.

              Maar dit heeft niks te maken met deze foutmelding.

              de kortsluiting zal ik zelf wel veroorzaakt hebben. morgen kijken of de egr valve echt vervuild is. Dank je voor het uitduiden war deze is

              #18150660
              miral astra
                Lid sinds:
                9 June 2010

                @gr8-jen wrote:

                @miral astra wrote:

                X16xel motor? Egr zit rechts van inlaat spruitstuk.

                Maar dit heeft niks te maken met deze foutmelding.

                de kortsluiting zal ik zelf wel veroorzaakt hebben. morgen kijken of de egr valve echt vervuild is. Dank je voor het uitduiden war deze is

                ik neem aan dat je een x16xel motor heb heh.

                zie foto is het zwarte ding op inlaat .

                #18150661
                gr8-jen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 October 2011

                  sorry ik had het aangepast in de start post maar nog niet duidelijk aangegeven. Ik heb er één met een Z16XE motor.
                  Die EGR zit bij mij ook rechts maar meer naar achteren als het ware. Ik heb een youtube filmpje gevonden en kon daar zien waar de egr zit omdat de moter exact hetzelfde eruit zag.

                  #18150662
                  gr8-jen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 October 2011

                    Met veel moeite de egr klep v
                    Los gehaald-.. iemand had een inwendige torx met imbus vast gedraaid……

                    Even er naar gekeken en weer snel vast gezet. Hier is niets aan schoon te maken. Het enige wat ik zie is een klein klepje en het zit diep in de module vast.

                    Nog even de auto gestart en met een kleine hamer een tik gegeven. Nu werkt het weer omdat deze is losgekomen. Ik zal nog bij de sloop kijken voor een ‘nieuwe’.

                    In ieder geval bedankt voor het meedenken

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.