Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Marc GSI wrote:
Kawasaki groen ? Dan heeft hij dezelfde kleur als mijn Rekord.
Is de mooiste kleur ! Hahaha
@nova1.6 wrote:
Heb je de auto zelf die kleur gespoten?
nope zo gekocht , Kawasaki groen !
en flapjes zei de rdw niets over !!
@nova1.6 wrote:
Wow :shock: mooie wagen!
R’dam zuid? Nog niet zien rijden..klopt haha kijk eens naar buiten :p
het regent !winterslaapje maar met mooi weer gaan we weer naar de 8000 toeren
Mijn B kadettje (kermit)
Bij mij hadden de jongens van TMO de flenzen op elkaar gezet zonder hardyschijf of gedraaide flens :)
zeiden ze bij jou ook dat je niet spoorde hahaQuote:Morgen een achteras halen,en kunnen we langzaam de spullen gaan verzamelen voor de remmerij van de auto (achteras)
Mocht iemand nog iets hebben voor schijfremmen achter houden we ons aanbevolen :cool:[/rquote]Steek assen afdraaien tot de binnendiameter van een corsa B 1.2
remklauwen van een corsa B 1.2 en dan de adapterplaat zelf maken !!5mm plaatje tussen de steekas bouten op 3 plaatsen vastzetten en aan de kant van de klauw 2 bouten er op lassen en klaar
rij ik ook mee remt perfect en geen homologatie nodig http://www.rtlv.nl
Quote:Morgen een achteras halen,en kunnen we langzaam de spullen gaan verzamelen voor de remmerij van de auto (achteras)
Mocht iemand nog iets hebben voor schijfremmen achter houden we ons aanbevolen :cool:[/rquote]Steek assen afdraaien tot de binnendiameter van een corsa B 1.2
remklauwen van een corsa B 1.2 en dan de adapterplaat zelf maken !!5mm plaatje tussen de steekas bouten op 3 plaatsen vastzetten en aan de kant van de klauw 2 bouten er op lassen en klaar
rij ik ook mee remt perfect en geen homologatie nodig http://www.rtlv.nl
mooie verhalen :(
water koeling zit er niet voor niets op , is om je olie te helpen koel te blijven zodat hij niet te dun wordt !!!
Te dun is einde motor , helemaal met meer krachten in t blok (meer turbodruk) ;)lekker er op laten zitten , voor de turbo maakt t niet veel uit maar de lagers van de motor wel !
Hele grote oliekoeler zou miss helpen .
Ik zelf heb alles erop zitten en mn olie blijft perfect op temp (hoe gek ik ook doe ”Drift”)
Bij de rally heeft Martijn Averdijk t ook met een catchtankje !
Werkt perfect :thumbup
origineel gepost door Rik Ophuis
Inderdaad het laatste rondje GP, maar de tank was intussen zover leeg dat ie in bochtjes naar rechts helemaal dood viel (zo is er altijd wel weer wat !!Welke Tank rij jij mee Rik ?
Ik had t zelfde probleem en heb nu een manta tank met een ascona vulhals die met een slang verbonden zijn , daarmee is t probleem helemaal weg !Ook beter tijdens driften als t foutgaat scheurt je tank niet maar de slang knikt :thumbup
@ Erwin
Zeker cool en beter dat ie loopt nu :angel
Monteur uit Rottedam is Flowmaster op t forum (marcel)
origineel gepost door Bas_nl
Deze kadett is oorspronkelijk gebouwd door een opel monteur in de buurt van Rotterdam. Ik ben deze kadett toen wezen halen samen met Mats (ascona20let). Deze kadett was zeer netjes op de motor ruimte na. De kadett is inmiddels verkocht aan iemand in tilburg. Maar volgens mij zit hij hier gewoon op het forum. Alleen geen idee wat zijn naam is.origineel gepost door Rik Ophuis
Hier wat detailfoto’s:de krukaspoelie (wel voor rond dus):
de waterpomp poelie:
Zijn van de waterpomp verschillende types dan?
Ik heb de riem er zojuist afgehaald en de waterpomp loopt mooi vrij zonder speling.
Ronde tanden is t oude type 16v vaste spanrol
vierkante tanden is het nieuwe type met veerspanrol en DIS ontsteking
@ ErwinHenk schut heeft nog wel wat liggen denk ik !
Komt uit Goor
Effe met biesheuvel regelen
Ik zou m terug zetten en nog 30 jaar bewaren haha
Erg tof , wees er zuinig op en v erkoop m niet aan zo’n maloot als ik hahaorigineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door gonzo powerrr
mn orginele achteras maar staat op springen met C20LET en EDS fase 3,5Dat kan ik me goed voorstellen, als je hem een beetje gebruikt. Sperdif voor de Volvo-as heb ik van Harrie Meijers.
Ik zal van de ombouw wel een verslag doen (hoewel ook hier weer tal van mogelijkheden zijn, met evenzovele meningen).
Bij Harry was ik ook al onder de auto wezen kijken Betram altena heeft ook een volvo as en zit er ook netjes onder !
Wat kost zo’n sperretje ongeveer ?
ik wacht je verslag af king:
origineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door m400
dat mag je me toch eens goed uit leggen, achter wel een dubbele stabi en voor niet. Ik zou het eerder voor dubbel gemaakt hebben en achter gewoon een of zelfs helemaal geen stabi.:) ik ben dus niet de enige die hier aan dacht toen ik het las
je zou als je dit effect wilt creëren, ook de langsdragers van de achteras kunnen voorzien van pu/teflon bussen, dat geeft grotendeels hetzelfde effect als een stuggere stabi achter, maar dat terzijde
:hmmz Misschien hebben jullie wel gelijk (?). De reden dat ik ooit een extra stabi gemonteerd heb, was dat op de Nordschleife bij hoge snelheden zo enorm veel roll in de achterkant zat dat het er gewoon echt niet uitzag. Na het monteren van de extra stabi aan de achterkant was dit veel beter, althans voor het gevoel en op het oog.
En trouwens, de instructeurs van de ADS-raceschool waren ook echt laaiend over de balans van mijn oudje. Er was er een bij die zelf Ascona-cup had gereden, maar aangaf nooit zo’n fijn sturende Ascona te hebben gereden (wilde ook perse weten welke aanpassingen ik had gedaan). Toen overigens nog met MB W123 veren aan de voorkant.
De reden dat er nu een andere achteras onder komt, is uitsluitend de behoefte aan een sterker differentieel. Een Volvo-as is makkelijker aan te komen dan een Commodore as en een 75% platen-sper van een Volvo-as is goedkoper dan iets vergelijkbaars van een Opel.
De onderste langsdragers neem ik van een E-Rekord (zelfde als Manta-400). De bovenste langsdragers breng ik ‘naar binnen’ (onder de achterbank – die er niet inzit). Zo ontstaat een soort parallelogram dat ervoor zorgt dat de stand van de as niet verandert bij in-/uitveren (er zit namelijk geen staartstuk aan een dergelijke as).Deze constructie schijnt nog wat beter te functioneren (we zullen zien;))
Klopt ja , daar rijden de jongens in de Rally ook mee nu werkt super !
ik wil zelf ook zoiets er onder knallen !
rij nu met een ZF 40% in mn orginele achteras maar staat op springen met C20LET en EDS fase 3,5origineel gepost door Jaccoooo
origineel gepost door gonzo powerrr
Wat de achterkant betreft moet hij lager staan dan voor dus zoals bij de Rally autos :thumbup
Dat hoort dus zokun jij ook vertellen waarom dat zo hoort,sommige ascona’s hangen inderdaad in de kont en de berijders ervan zeggen dat dat beter is,maar waarom is me nog nooit duidelijk geworden.
Dolf Dekking reed af en toe eens met een Ascona en die was van voren lager,en hij ging daar verschrikkelijk hard mee.
ik heb die van mij ong. waterpas gezetNou , ik heb eerst gereden met een Ascona die alleen aan de voorkant verlaagt was en de achterkant normaal maar die ging al bekant dwars als je een parkeervak uit draaide !!
Ziet er goed uit :wors
Wat de achterkant betreft moet hij lager staan dan voor dus zoals bij de Rally autos :thumbup
Dat hoort dus zo , tussen de voor en achterkant van de deur moet 1 cm hoogte verschil zitten tot aan de grond :P dan heeft hij de ideale wegligging !!Ik zelf heb voor mercedes W124 veren van een 300TD verzwaarde versie en achter de standaard voor veren maar dan ingekort , is aardig stug maar ideaal !!
De auto stuurt aardig strak en goede velgen met een juiste ET waarde doen ook veel aan de wegligging !!Zorg voor een ET 30 of lager en niet te platte banden !!
Platte banden slopen ook je achteras !!
Voor een goede las rolkooi moet je bij Patrick Meijer inschakelen :cool:
Wat ook handig is om te controleren is je geschakelde plus !
Miss is die niet sterk genoeg , komt vaker voor bij carb autos wanneer en injectie in komt !PS ik kan t weten al 2x gehad king:
ontsteking krijgt dan een te zwak signaal door weerstand van t contactslot :thumbup
11 oktober 2009 om 19:17 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #17531552origineel gepost door Corsa_GSi
OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angelDe uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!
Hey mensen ,
Mn B ascona staat nu als eerste in NL als LET geregistreerd :P
Er komt alleen geen LET maar vermogen 150kw (204pk) op mn kentekenbewijs te staan ;)
Ik heb wel de motorcode door gegeven dus staat hij bij hun wel netjes in de boeken :o
keuren was te makkelijk !!
1 kijkje onder de kap
2 kijkje onder de auto motorsteunen en baksteun (wiellagers worden niet gecontroleerd ?)
3 koplamp hoogte
4 remmentest (heel bizar met standaart ascona 19s remmen :o)
keurmeester zei “als hij aan de remvertraging komt is het goedkeur”mijn conclusie als je nog niet klaar bent met alle aanpassingen en de auto is rijbaar snel keuren voor ze de regels miss terug draaien !!
dikke remmen kun je later altijd nog op de auto bouwen !!Nu mijne goed is ga ik mn remmerij verbouwen !
Oom agent kan aan het gas als ze me nu aan de kant zetten :vertag
en uhm binnen 5 dagen krijg ik mn papieren king:
-
AuteurBerichten