Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 477)
  • Auteur
    Berichten
  • #17577269
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Soort van koelings tunnels zoals de OPC’s hebben?

      Wat een gevaarte zeg zo’n hydraulische handrem! :o
      En al die blauwe stangen zitten er normaal gesproken niet op, maar is extra versteviging als ik het goed begrepen heb?

      Ik zie trouwens ook dat je vooraan niet al de rubbers voor powerflex hebt vervangen?

      Linksonder:

      #17577270
      McLambo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        origineel gepost door Manta 24V
        Is gebeurd met slalom, heeft het 2 jaar volgehoouden, en opeens knak. :cry Mr-Turbo was erbij ;)

        Reactiestang heeft nu aan de voorste een uniball van een traktor, en de achterste poweflex. Kan het iig scharnieren. Maak alleen wel weer een vetnippel op de uniball ivm uitslijten waardoor je weer speling krijgt :o En zo blijven we bezig…

        Maar het ziet er allemaal super uit :thumbup Ga zo door!!!:thumbup

        Ik kan me hier helemaal niks bij voorstellen zeg :cry Is er geen plaatje ter verduidelijking beschikbaar? :wors

        #17577271
        asconac20let
          Lid sinds:
          26 December 2009
          Quote:
          origineel gepost door McLambo
          Soort van koelings tunnels zoals de OPC’s hebben?

          Wat een gevaarte zeg zo’n hydraulische handrem! :o
          En al die blauwe stangen zitten er normaal gesproken niet op, maar is extra versteviging als ik het goed begrepen heb?

          Ik zie trouwens ook dat je vooraan niet al de rubbers voor powerflex hebt vervangen?

          Niet alle rubbers zijn te krijgen. de rubbers die er zijn heb ik. en net zoals bij mijn draagarmen aan de voortrein die hebben ze niet, tenminste ik kon ze niet zo 1,2,3 vinden.

          en die blauwe stangen zijn de originele achter stabi en panardstang. die andere is een iets dikkere voorstabi.

          #17577272
          Manta 24V
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 September 2004

            origineel gepost door McLambo

            origineel gepost door Manta 24V
            Is gebeurd met slalom, heeft het 2 jaar volgehoouden, en opeens knak. :cry Mr-Turbo was erbij ;)

            Reactiestang heeft nu aan de voorste een uniball van een traktor, en de achterste poweflex. Kan het iig scharnieren. Maak alleen wel weer een vetnippel op de uniball ivm uitslijten waardoor je weer speling krijgt :o En zo blijven we bezig…

            Maar het ziet er allemaal super uit :thumbup Ga zo door!!!:thumbup

            Ik kan me hier helemaal niks bij voorstellen zeg :cry Is er geen plaatje ter verduidelijking beschikbaar? :wors

            Nope, helaas. We hebben em daar toen ter plaatse gelast. voor nood

            #17577273
            mayhem
              Lid sinds:
              13 June 2006

              welke ferrodo blokken had je dan? want met DS2500 remt mijn corsa A c20xe als de malle (256 calibra c20xe remmen met Brembo max schijven en Ferrodo DS2500 blokken).

              #17577274
              Jaccoooo
                Lid sinds:
                9 December 2006

                nu we het toch over remblokken hebben,ik gebruikte altijd textar blokken voor mijn rally ascona,ging altijd super tot afgelopen jaar,sezoensrally 100 km proef nieuw setje compleet op:o daarna een rally in duitsland in de stromende regen nauwelijks versleten natuurlijk,het zelfde setje in de sprint in Hengelo op de 1e proef rookten ze eraf,+/- 13km blokken weer half weg,nu maar eens op zoek naar een alternatief

                #17577275
                RacesconaB204
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 December 2009

                  origineel gepost door mr-turbo

                  het ook ook logisch dat het scheurt, want denk maar eens na wat er gebeurd als de as aan 1 kant inveert :vertag

                  NB: Hoe stugger de achterveren, hoe minder de verdraaing, en hoe langer het goedgaat..

                  Ik neem aan dat je hiermee bedoelt, dat de reactiestangen ook wat haaks op de bedoelde scharnierrichting moeten kunnen bewegen (ongeveer overeenkomstig de horizontale component die de radius van de panhardstang beschrijft) :hmmz Blijkbaar zijn die PU-bussen van mij dan toch wat minder hard dan de Powerflex varianten, want ik heb in ruim 19 jaren niet dit soort problemen gehad.

                  Volgens mijn bescheiden mening moet je een Manta/Ascona/C-Kadett zeker niet te stug proberen te maken aan de achterkant, omdat dit het rijgedrag/wegligging/rondetijden zeker niet ten goede komt (heel anders dan bijvoorbeeld bij FWD’s en onafhankelijk afgeveerde achterkanten).

                  #17577276
                  asconac20let
                    Lid sinds:
                    26 December 2009

                    .

                    Volgens mijn bescheiden mening moet je een Manta/Ascona/C-Kadett zeker niet te stug proberen te maken aan de achterkant, omdat dit het rijgedrag/wegligging/rondetijden zeker niet ten goede komt (heel anders dan bijvoorbeeld bij FWD’s en onafhankelijk afgeveerde achterkanten).

                    mee eens, mijn voorkant is redelijk stug. achter niet. toen hij achter wat stugger was hij veel minder stabiel. ik zie wel vaak bij rally auto’s zoals kadett,manta en ascona dat de achter kant vaak er bij hangt zeg maar. komt je dit bekend voor?

                    en ik gebruikte geen ferodo’s 2500 maar ferodo sport of premium, echt slechte blokken kwam ik achter:p

                    #17577277
                    RacesconaB204
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 December 2009

                      origineel gepost door asconac20let

                      mee eens, mijn voorkant is redelijk stug. achter niet. toen hij achter wat stugger was hij veel minder stabiel. ik zie wel vaak bij rally auto’s zoals kadett,manta en ascona dat de achter kant vaak er bij hangt zeg maar. komt je dit bekend voor?

                      en ik gebruikte geen ferodo’s 2500 maar ferodo sport of premium, echt slechte blokken kwam ik achter:p

                      Dat op het oog zoals je omschrijft de achterkant er een beetje “bij hangt” (vooral bij rally-afgestelde en regen-afgestelde auto’s), is volgens mij een gevolg van de starre achteras aan langsdragers met niet al te stugge veren. Als dit echt beweegt dan ziet het er gewoon wat minder ‘charmant’ uit. Wanneer je de veren veel stugger neemt, dan doet ie dat niet meer, maar gaat het rijgedrag er op achteruit. Wanneer je hem achter redelijk laag legt (liever iets lager dan de voorkant), dan zie je dit minder en stuurt ie ook mooier. Je krijgt het er niet helemaal af, of je moet de ophanging achter helemaal wijzigen.

                      Wat betreft ‘crisis-remblokken’, heb ik de laatste tijd al veel meer klachten gehoord, over plotseling verslechterde (lees: belabberde) kwaliteit. Ik heb hier zelf wel een vermoedelijke verklaring voor. In goede remblokken zitten aramidevezels (asbest-vervanger). Het aramide-gehalte in remblokken varieert gewoonlijk tussen ca. 3 tot 6%. In de VS zat dit percentage altijd al aan de lage kant (rond 3%). Wanneer een remblok ca. 6% aramide bevat dan is dit verantwoordelijk voor zo’n 90% van de kostprijs van het remblok (relatief duur spul dus). Wanneer een fabrikant het aramide-gehalte verlaagt dan draagt dit dus sterk bij aan de verlaging van de kostprijs, echter…………
                      Het concern waartoe ook Textar behoort is krap 1,5 jaar geleden failliet gegaan. Wellicht hebben ze hier en daar wat willen besparen:(

                      #17577278
                      cuupi
                        Lid sinds:
                        18 February 2008

                        origineel gepost door Rik Ophuis
                        Mag ik vragen waar die dikke stabilisator aan de voorkant vandaan komt / verkrijgbaar is?

                        Hoe dik is deze i.v.m. 22mm van standaard Manta GSI?

                        Interessant:hmmz !

                        Heb ik niet……

                        Voor een stabilisator kun je ook hier even kijken http://www.manta-b.de/strauss/neues/stabi_kit.htm
                        en ik gebruik ook ferodo DS2500 en zeer tevreden

                        #17577279
                        asconac20let
                          Lid sinds:
                          26 December 2009

                          @ rik ophuis! de vraag over remblokken is nu vort duidelijk! dankje.

                          hierbij weer wat nieuwe foto’s. deze foto’s zijn van de ophanging en remmen.
                          je kan op de foto’s zien dat mijn auto aan de onderkant heel erg dik in de textiel zit, ik weet niet precies wat voor tectiel het is, maar het voelt aan als modder. heel appart! aan de onderkant moet ik, nu nog steeds de brandstof leidingen vernieuwen. en de brandstof pomp,filter etc even fris maken.

                          heeft iemand nog originele of imitatie voorschermen liggen zonder antenne gat?, en ik ben nog op zoek naar een i200 of 400 interieur!

                          #17577280
                          RacesconaB204
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 December 2009

                            origineel gepost door cuupi

                            origineel gepost door Rik Ophuis
                            Mag ik vragen waar die dikke stabilisator aan de voorkant vandaan komt / verkrijgbaar is?

                            Hoe dik is deze i.v.m. 22mm van standaard Manta GSI?

                            Interessant:hmmz !

                            Heb ik niet……

                            Voor een stabilisator kun je ook hier even kijken http://www.manta-b.de/strauss/neues/stabi_kit.htm

                            Dank je voor de tip; ga er serieus over nadenken “Sonderpreis EUR 578,-” is niet echt goedkoop:hmmz

                            #17577281
                            McLambo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 September 2004

                              Mooie plaatjes hoor! :wors

                              #17577282
                              vectratinus
                                Lid sinds:
                                2 October 2008

                                lekker hoor c20let in je ascona echt een bom op wielen

                                #17577283
                                asconac20let
                                  Lid sinds:
                                  26 December 2009

                                  bij deze weer wat foto’s
                                  me nieuwe inlaat word as dinsdag gelast, en hoop ik dan zo snel mogelijk af te maken, meteen alles netjes weg te werken en te testen. ik zal dan als de inlaat beter is etc, word de auto gestript en hopelijk voor maart 2010 gespoten. dan is het als het goed is ook weer wat beter weer om met me ascona te rijden!.

                                  bij deze:

                                  #17577284
                                  McLambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004

                                    Dat onderstel ziet er zo strak uit!

                                    Kost dat veel energie om het zo te krijgen?
                                    En hoe zag jou onderstel er voor de tijd uit? Zwarte drab met roest?

                                    #17577285
                                    asconac20let
                                      Lid sinds:
                                      26 December 2009

                                      nou, mijn bodum is gewoon origineel, heb ik niks aan gedaan. alleen achteras, voortrein, alle stangen, remleidingen,klauwen,schijven zijn allemaal vernieuwd of gestraald en gecoat. het meeste werk was om alles vet vrij te maken en de oude tectiel te verwijderen. met de achteras ben ik toch wel een dagje zoet geweest. dus echt 10 uur. maar die is nu wel naar mijn zin. en over je vraag over de motorruimte, deze heb ik helemaal schoon gemaakt met verf afbijt, wasbenzine,thinner en nog meer troep. daarna alles gelijk geschuurd met waterproef korrel 400.

                                      toen is hij naar de spuiter gegaan die heeft er een hele dikke laag grondlak op gezet, en op sommige delen een soort van kit gespoten, dat is dat korrelige wat je ziet. en toen een laag oranje lak erover.

                                      nu ben ik bijna klaar met mijn inlaat, en zodra die helemaal klaar is, en werkend word de auto op nieuw gestript en spuit klaar gemaakt.

                                      de lijstjes worden dan weg gehaald, en de gaten gedicht. de antenne komt op het dak, en de raamlijsten worden zwart i.p.v chroom

                                      mvg Mats

                                      #17577286
                                      vectratinus
                                        Lid sinds:
                                        2 October 2008

                                        we zien het wel waarneer de ascona zijn nieuwe inlaat krijgt en ik hou je project zeker in de gaten

                                        #17577287
                                        gonzo powerrr
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2004

                                          Ziet er goed uit :wors

                                          Wat de achterkant betreft moet hij lager staan dan voor dus zoals bij de Rally autos :thumbup
                                          Dat hoort dus zo , tussen de voor en achterkant van de deur moet 1 cm hoogte verschil zitten tot aan de grond :P dan heeft hij de ideale wegligging !!

                                          Ik zelf heb voor mercedes W124 veren van een 300TD verzwaarde versie en achter de standaard voor veren maar dan ingekort , is aardig stug maar ideaal !!
                                          De auto stuurt aardig strak en goede velgen met een juiste ET waarde doen ook veel aan de wegligging !!

                                          Zorg voor een ET 30 of lager en niet te platte banden !!

                                          Platte banden slopen ook je achteras !!

                                          #17577288
                                          McLambo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 September 2004

                                            En halen jullie die mercedes veren dan van de sloop o.i.d.? Of ook nieuw. Grappig dat deze ook onder de ascona passen.
                                            Zo’n w124 is volgens mij bijna 2x zo zwaar als een ascona, dus dat zal wel stug zijn idd.

                                            Als je halve veren neemt, hoeveel cm ‘lager’ komt ie dan te staan?

                                            #17577289
                                            Jaccoooo
                                              Lid sinds:
                                              9 December 2006

                                              origineel gepost door gonzo powerrr

                                              Wat de achterkant betreft moet hij lager staan dan voor dus zoals bij de Rally autos :thumbup
                                              Dat hoort dus zo

                                              kun jij ook vertellen waarom dat zo hoort,sommige ascona’s hangen inderdaad in de kont en de berijders ervan zeggen dat dat beter is,maar waarom is me nog nooit duidelijk geworden.
                                              Dolf Dekking reed af en toe eens met een Ascona en die was van voren lager,en hij ging daar verschrikkelijk hard mee.
                                              ik heb die van mij ong. waterpas gezet

                                              #17577290
                                              asconac20let
                                                Lid sinds:
                                                26 December 2009

                                                wat ik weet vanuit de kartsport bijv, is frame laag achter meer grip. inprinciepe kan dit met een auto het zelfde werken. als je kont hangt, heb je, lijkt mij meer druk op je achterwielen dus meer grip.

                                                #17577291
                                                vectratinus
                                                  Lid sinds:
                                                  2 October 2008

                                                  ja dat klopt meer grip hoeveel pk zit je nu met je ascona

                                                  #17577292
                                                  Opel Rally Lover
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 March 2005

                                                    Vroeger verlaagde ik ook altijd rondom maar nu ook enkel de achterkant, scheelt een pak in weggedrag

                                                    #17577293
                                                    gonzo powerrr
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2004

                                                      origineel gepost door Jaccoooo

                                                      origineel gepost door gonzo powerrr

                                                      Wat de achterkant betreft moet hij lager staan dan voor dus zoals bij de Rally autos :thumbup
                                                      Dat hoort dus zo

                                                      kun jij ook vertellen waarom dat zo hoort,sommige ascona’s hangen inderdaad in de kont en de berijders ervan zeggen dat dat beter is,maar waarom is me nog nooit duidelijk geworden.
                                                      Dolf Dekking reed af en toe eens met een Ascona en die was van voren lager,en hij ging daar verschrikkelijk hard mee.
                                                      ik heb die van mij ong. waterpas gezet

                                                      Nou , ik heb eerst gereden met een Ascona die alleen aan de voorkant verlaagt was en de achterkant normaal maar die ging al bekant dwars als je een parkeervak uit draaide !!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 477)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.