Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank je wel Jopsa.
Dank je wel Frank.
Dank je wel Hans voor je snelle reactie!
Dank je wel Hans.
Ik heb ze nu op 2.4 allemaal en ga kijken op het nog steeds ‘hard’ binnenkomt. Is dat het geval ga ik ook weer naar de 2.5.
Ik heb net gekeken, geen sticker aan de binnenkant van de deuren op de deurpost 😞
<p style=”text-align: left;”>Beetje de motorcode kunnen reverse engineren via het boekje en daar staat bij dat er geen gegevens bekend waren ten tijde dat het boekje werd gedrukt..</p>
Het is een Duitse Grandland X hybride van december 2020.Ja, alleen ik kan achter mijn motorcode komen. In het boekje staat bij verschillende motorcodes, maar wel bij dezelfde wielmaat:
max 3 inzittende: voor 2,2 achter 2,2 volle belasting: voor 2,4 achter 2.5
of (andere motorcode):
max 3 inzittende: voor 2,3 achter 2,3 volle belasting: voor 2,5 achter 2.6De Opel dealer zit er niet zover naast met zijn 2.5.
Ik ga denk ik 2.3 voor en achter maar eens proberen. Het is een hybride, dus aardig zwaar qua gewicht.
Nu zeggen ze ook dat je bij je bij winterbanden, 0.2 / 0.3 er bij moet optellen. Weet jij of dit ook bij allseasons banden is?
Nog steeds is de dealer bezig met het probleem.
Als ik trouwens stil sta en aan mijn stuur draai, hoor ik soortgelijke geluidjes als de bonkjes/schokjes. Kan het zijn dat het uit de stuurbekrachtiging komt? Als je zachtjes rijd en je hoort de geluidjes, doe je misschien ook wat hele kleine stuur correcties.
Wat voor soort stuurbekrachtiging zit er eigenlijk op een Grandland x hybride?
De dealer (Mazda, want daar heb ik hem als occassion gekocht) geeft van de bonkjes/schokjes aan dat dat komt door de omschakeling van de verbrandingsmotor naar de elektromotor en visa versa. Erg vreemd omdat het gewoon voorkomt als ik volledig elektrisch rijd. Of zie ik dit verkeerd?
Het slijpsel doen ze af als elektrolytische corrosie en ze geven aan dat het geen slijtage is.
Ik heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd..
Dank voor je antwoord. Alleen zit die ring om de wielbout los en kan draaien. Lijkt mij dat dat niet moet.
Dit is het gat van de velg.
Ik heb het weekend een voorwiel los gemaakt en het viel mij op dat de wielbouten niet zo mooi er uit zien en dat er slijpsel leek te zitten aan de binnenkant van een velg.
Zijn dit wel de juiste wielbouten?
Ik heb originele lichtmetalen velgen van Opel.
15 augustus 2023 om 23:55 In reactie op: Opel Grandland X Hybrid 4 kraakgeluid bij optrekken en remmen #18543499Hallo,
Ik heb op dit forum ongeveer hetzelfde probleem gepost. Al ervaar ik mijn probleem als een soort klonk geluidjes en niet als kraakje:
Is mijn probleem denk je hetzelfde als wat jij had?
Helaas bij de dealer niet verder gekomen. Ze hebben het geluid gehoord en gingen er mee aan de slag.
Middags de auto opgehaald en ze gaven aan dat ze de voorwielen en as hadden gecontroleerd en ingevet? hadden en dat het opgelost was.
Echter een uur later was het weer terug. Heb het idee dat ze het zelf ook niet weten en omdat het een ocassion is, ze ook het niet echt willen uitzoeken.
Wie heeft zoiets soortgelijks bij een Opel automaat gehad of nog meer tips?
Dank je wel voor je antwoord. Ik heb een afspraak staan voor de 28e bij de dealer. Zal dat van de homokineten eens opperen.
Update: het lijkt bij de stuurbekrachtiging vandaan te komen. Als ik het stuur bij stilstaan heen en weer beweeg hoor ik dezelfde klonkjes.
Wat zou het kunnen zijn?
-
AuteurBerichten