Opel Grandland X Hybrid 4 kraakgeluid bij optrekken en remmen

Forumindex Forums Modellen Grandland X Opel Grandland X Hybrid 4 kraakgeluid bij optrekken en remmen

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #18490092
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo allemaal

      Heeft iemand net als ik het probleem dat je een krakent geluid hoort bij het optrekken en afremmen? Vooral bij de ramen open is dit goed te horen en als je langs een muur rijd. Ik ben hier vanaf augustus al mee bezig bij de Opel dealer. Mijn auto heeft dit probleem vanaf ongeveer 20.000 km. Ik rij voornamelijk electrisch maar het geluid is ook hoorbaar als je op bezine rijd. Ik heb de auto vanaf februari 2022 als ocassion gekocht met 14500 op de teller. en hij heeft nu inmiddals al 2 maanden bij de Opel Dealer gestaat voor dit probleem en het probleem dat hij een storing gaf waardoor ik niet electrisch kon rijden. Mijn eerste ervaring met de Opel Grandland X Hybrid 4 zijn helaas dus niet zo geweldig. Ook het kraken van de linker portier bij het handvat heb ik bij mij ook maar nog niet gemeld.

      Met vr gr Thieske.

      #18492725
      Astroide01
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2011

        Hoi Thieske,

        Ik rij nu anderhalf jaar een Hybrid4 (nu 30K op de teller) en hoor alleen gekraak bij ‘het laatste stukje remmen’. Wat ik dan hoor, vind ik acceptabel. De auto wil natuurlijk door de automaat zelf naar voren rijden en de remmen willen dat voorkomen. Maar gekraak bij het rijden heb ik zeker niet.

        Tja en het gekraak in je armsteun is een Grandland dingetje. Ik heb een 1.2 benzine gehad en die had het veel erger dan deze Hydbrid4. Je zou het niet verwachten van zo’n duren auto.

        Al met al vind ik het een heerlijke auto, vooral dat hij hybride is. Je kunt nu kiezen of je benzine of elektrisch wilt rijden, net wat goedkoper is op het moment. En als je met de auto op vakantie gaat, zal je niet snel stil komen te staan door een lege accu. Heerlijk toch.

        #18494443
        MWW
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 February 2020

          ik heb dat gekraak ook, maar goed het is een – burgerlijke – auto he

          tis geen Ferrari

          maw acceptable

          #18494474
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Bedankt voor jullie reacties. Bij mij is het echt wel wat meer dan een kraakje. Gelukkig valt het allemaal nog onder garantie. Heb nu van de Opel een nieuw model Grandland Hybrid meegekregen als leenauto dus dat is wel netjes. Het is bij mij ook wel meer een tikkent geluid bij optrekken en remmen. Het is totaal niet het zelfde als de remmen dat doen als je stapvoets rijd en remt.

            #18496166
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Tikkende homokineet van de aandrijfas(sen)?

              #18496275
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                Wacht misschien even op de reactie van forumlid Jopsa : die heeft alle Grandlandx mankementen ondervonden en heeft er dientengevolge erg veel verstand van.

                #18496280
                Astroide01
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 June 2011

                  @Thieske,

                  Misschien iets offtopic, maar gebruik jij, als Hybrid rijder, de MyOpel app? En wat is jouw ervaring hiermee wat betreft het aangeven van de status van laden?

                  #18496283
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Ze hebben mijn Grandland X voor een second opinion naar een andere Opel gebracht vorige week. Kreeg zaterdag een telefoontje dat hij klaar zou zijn. Ze hebben iets met de aandrijfas gedaan. Ga hem zo halen. Hopelijk is het probleem nu echt opgelost.  Bedankt nogmaals voor jullie reacties en hou jullie op de hoogte.

                    #18496289
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      De app vind ik niet echt geweldig. Ik heb regelmatig dat hij geen verbinding maakt. Het lijkt alsof hij alleen met de auto communiceert als deze in de buurt is van mijn telefoon. Soms kan hij ook niet de lading info ophalen. En soms moet ik opnieuw inloggen en dan ben je al je rittendata kwijt. Deze gebruik ik verder niet. Is daardoor dus eigenlijk ook niet bruikbaar. Als je de app geen toestemming geeft in mijn iPhone houd hij ook geen rit info bij.

                      #18496320
                      jopsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2019

                        Dank u Quandor.  Inderdaad veel problemen hier ,maar wel onopgeloste.

                        Wat betreft aandrijfassen kan Grandsteef je er alles over vertellen.  Van afgekraakt tot haarscheurtjes.  Vandaar dat hij deze rampwagen wegdoet.

                        Ook al eigenaardig dat een Opel garage de wagen ergens anders heen stuurt…

                         

                        #18505089
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Het probleem met het kraken/tikken met optrekken en remmen is gelukkig helemaal opgelost tot nu toe. Er was iets van corosie op de aandrijfstangen naar de wielen zover ik het begreep. Deze corrosie is verwijderd en opnieuw ingevet en dit lijkt tot nu toe goed te gaan.

                          Helaas heb ik er vanaf september een probleem bijgekregen dat hij regelmatig de foutmelding geeft “Storing elektrisch aandrijfsysteem Laat de auto repareren”. Dit zouden ze de laaste keer in december ook verholpen moeten hebben door de 12v accu te hebben vervangen. Helaas is het 3 weken goed gegaan maar nu de laatste week zelfs bijna om de dag deze foutmelding. Dus helaas van het ene probleem weer in het andere terecht gekomen. Als ik hem dan start gaat hij door naar de Hybrid stand en kan ik wel rijden maar niet volledig elektrisch. Hij gebruikt wel de elektromotor als hulpmotor. Als ik hem dan toch elektrisch wil zetten krijg ik de melding: Elektrische stand niet beschikbaar, Omstandigheden buiten. Ik lees veel over die laatste melding dat dit zou kunnen komen omdat de accu niet zou bijladen als je alleen elektrisch rijd maar heb afgelopen weekend bijna 100km hybrid gereden en deze week eigenlijk iedere dag deze melding. Morgen maar weer eens bellen met de Opel dealer. Ik zou hem het liefst inruilen maar dat wordt denk ik niet haalbaar aangezien ik heb nu bijna 1 jaar heb als occasion van 1,5 jaar oud met 14500 km op de tellen toen. Inmiddels rond de 30000km erop.

                          #18505292
                          jopsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2019

                            Thieske 78

                             

                            jammer dat te horen…..  Hopelijk geraakt dat opgelost.

                            Wel opletten met posten van problemen want er is er hier eentje op dit forum die dat niet goed verteert…..  Misschien heb je geluk en kan hij je wel helpen dit probleem op te lossen ipv zinloze commentaar te geven.

                             

                             

                            #18505591
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Heb een poosje geleden een topic gestart dat ik al 3 aandrijfassen heb laten vervangen. Eerste 2 ivm zelfde geluiden als hier boven beschreven, er zaten haar scheuren in en bij bochten en remmen klonk een tik. De derde omdat hij finaal is afgebroken! Ook weer allemaal haar scheurtjes! Mij is bevestigd dat het bekend probleem is bij de grandland. Gelukkig met 3 maanden ben ik van mijn grootste aankoop af, voor mij geen stelantishit meer

                              #18506140
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Helaas volgens mijn informatie is er structureel iets mis. Alles komt door bezuinigingen, moet allemaal zo goedkoop mogelijk voor zo’n hoog mogelijke winstmarge. het is gewoon een kwaliteits issue. Hoop voor de mensen die nog positief zijn dit blijven, heb vernomen dat naarmate km stand het snel vreselijk gaat worden. 3 kapotte aandrijfassen, gescheurde bekleding, ruitenwissers defect tijdens regen, startstop systeem dat bij 90km uur erin komt op Rijksweg, niet kunnen wisselen van benzine, auto 7x in noodloop, noem ik geen deugdelijk product. Ken persoonlijk paar andere bestuurders van grandland maar niemand is positief.….

                                #18506194
                                jopsa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 May 2019

                                  https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/opel-grandland-x-1-6-cdti-120pk-business-executive-2018-2/

                                  ook herkenbaar

                                   

                                   

                                  enz…………….

                                   

                                  jaaaaaaaaaaaaa ik weet het.  er zijn ook positieve commentaren en die wil ik ook maar al te graag geven maar……….. in mijn geval kan dat niet.  Ik wil ook een correct werkende grandland X   (is dat te veel gevraagd ??)

                                  #18506810
                                  Floki
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 March 2022

                                    Thieske,

                                    ik weet dus niet of je nog meer verschijnselen ervaart, maar lees dit artikeltje eens door, misschien herken je bepaalde dingen?

                                    Voornaamste reden dat ik een beetje aan de fusee dacht is het feit dat het zich voordoet bij zowel het op benzine, alsmede elektrisch rijden. De fuseekogels weten het verschil niet dus in die zin……

                                    https://inkoopautos.com/fuseekogel-vervangen-kosten-symptomen-oorzaken/

                                    #18543499
                                    GM
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 January 2023

                                      Hallo,

                                      Ik heb op dit forum ongeveer hetzelfde probleem gepost. Al ervaar ik mijn probleem als een soort klonk geluidjes en niet als kraakje:

                                       

                                      Grandland X hybride – schokjes / klonk geluiden

                                      Is mijn probleem denk je hetzelfde als wat jij had?

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.