Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inmiddels rijdt dit project.
volgens mij is dit forum bijna uitgestorven
Ik heb met 400+ pk de standaard riem van Gates er op.
28 februari 2019 om 21:27 In reactie op: Corsa B remmen/achteras upgrade (van trommel naar schijf) #1836430324 februari 2019 om 21:08 In reactie op: Corsa B remmen/achteras upgrade (van trommel naar schijf) #18364201Je wil dus alleen de remmen ombouwen omdat het er beter uitziet ?
Er is zover mij bekend niet een originele opel achteras met schijfremmen die er zo onder past.
Er zijn wel meer mensen die een achteras hebben aangepast, zo een achteras moet je zien te kopen.
Of zelf een achteras aanpassen.
Voorremmen kun je 256x24mm nemen, maar 284 of 288mm past ook met de 15 inch stalen opel velgen.
Wat is dit forum traag
Mijn photobucket account is verwijderd omdat ze niet meer 3th party foto’s lieten zien.
Ik heb nu een Mijn Album account gemaakt om foto’s van mijn nieuwe project online te zetten.
https://myalbum.com/album/OylTSNr3B90O
[img]https://myalbum.com/photo/r9hcmAIRE9hF/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/buCzAP7lBbpF/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/acAqvliWsSCf/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/e5xZmtM44D0D/360.jpg[/img]
23 augustus 2016 om 12:21 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684907:thumb
Gisteren m’n oude Corsa B 1.5 TD weg gebracht.
De motor zal een hergebruikt worden, ondanks de kilometerstand van 496.000 :thumbIk hoor niemand praten over de breedte tussen de chassisbalken.
Welke versnellingsbak zit er aan de v6 diesel ?
Pak eens een rolmaat en kijk eens of het uberhaubt mogelijk is om de motor erin te krijgen.
ja……
vind ik niet leuk :(
Gisteren weer een aandrijfas gebroken :cry
@bart-gsi wrote:
leuk topic.. maar als je niet een stuk uit je voorzijde wil slijpen i.v.m. de inlaat kun je een inlaat van een omega B v6 gebruiken.. die heeft die inlaatbuizen niet… dus dan zou je niet in je motorkap hoeven zagen/boren zoals in het topic
:fy1
Bart stop met verkeerde informatie geven :vertag
Een V6 in een corsa A , dan moet je de slotplaat aanpassen, anders past de distributiekap niet in de motorruimte.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=imNi1BR7z1U[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QCX6HOETh2U[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=imNi1BR7z1U” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=QCX6HOETh2U” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/imNi1BR7z1U” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/QCX6HOETh2U” onclick=”window.open(this.href);return false;
[youtube]https://youtu.be/imNi1BR7z1U[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/QCX6HOETh2U[/youtube]
Hoe plaats je die youtube filmpjes nou op de juiste manier?
Dat kun je zelf ook met originele opel onderdelen.
Voor meer informatie over versnellingsbak verhoudingen kun je kijken op:
klik daar op getriebe.
Gisteravond een achterste corsa A motorsteun verstevigd een aangepast om met 3 bouten op een F16/F18/F20 te bevestigen.
Tussendoor hebben we nog een grijze corsa A C20NE-Turbo opgebouwd.
Die heeft vorig jaar mee gedaan bij de dragraces met een originele Bosch Motronic.
Inmiddels is ook op deze corsa A C20NE-T een vrij programmeerbare ECU geplaatst ( Megasquirt2_V3.0 ).
https://youtu.be/r5fSzH7n2qs” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb een geveerde cinterplaat van een C20XE genomen in combinatie met de drukgroep van een C20XE.
Het bevalt mij goed.
Inmiddels zit er dus meer dan die 277pk in, maar hoeveel is niet gemeten daarom noem ik geen getallen.
Ik reed met originele opel/deawoo onderdelen.
Daar is zeker wel sterker spul voor te koop, maar het woord zegt het al KOPEN (kost mij te veel geld).
Dit is eigenlijk nog steeds te test/leer-fase 8v motor :jerry
Nu . . . . . :angel
Dit wordt het bier en BBQ seizoen.
Ik ben inderdaad helemaal klaar met dat alles steeds stuk gaat.
Ik heb een aantal test ritten gedaan met meer turbodruk, dat ging goed.
Er is ook een update, die moet nog geïnstalleerd worden.
De koppeling was versleten en hield het vermogen niet meer, die is dus vervangen.
De slicks zijn verkocht, ik ga dus hopelijk minder homokineten en aandrijfassen slopen…….
Ik heb ook goede ervaring via Botter. (buisje binnenin)
Ik heb zelf ook al eens een kop gerepareerd. (slang buitenom, kanaal binnen in afgedicht)@bierball wrote:
@joop1970 wrote:
Als het weg is met meer gas geven lijkt het me toch oliedruk?
Mn digidash geeft met oliedruk gewoon vol aan als altyd en met moteroliedop eruit met draaiende moter komt er moterolie op kleppendeksel
Als je digidash ALTIJD vol aan geeft, dan werkt hij niet.
Hoe lang zit deze olie nu in de motor?
Wat ik wel eens gedaan heb, is 100ml ATF olie bij de motorolie in gegooid.
Daarmee heb ik een week gereden, daarna de olie ververst.
Probleem was weg.Maar eerst nagaan of je zeker weten voldoende oliedruk hebt.
-
AuteurBerichten