Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik wens je ook veel sterkte toe, zeker nu het echt een dusdanige beperking vormt in je dagelijkse leven en het uitvoeren van de autoliefhebberij.
Blijf positief en gewoon die maanden die ervoor staan de juiste behandeling(en) volgen zodat je kan streven naar een goed herstel.Ik denk niet dat deze los te bestellen is.
Als je voorpijp verder ook in slechte staat is zou ik gewoon overwegen deze geheel te vernieuwen…
Die moet je erop laten lassen, die beugel was bij mijn voorpijp ook gebroken in het verleden.
Deze is daarna weer erop gelast.@Wess1988 wrote:
De ophangbeugel van mijn veccie is afgebroken. Nu kan ik nergens de ophangbeugel vinden die ook maar een beetje lijkt op degene die ik in mijn handen heb nu.
Kan ik deze ook gebruiken?
Bedoel je de uitlaatklem of de beugel welke op de uitlaatpijp gelast zit die in de rubbers hangt?
In het instructieboekje geeft men verschillen tussen motortype en bandenmaat.
Met noemt per motorcode vaak slechts 1 voorbeeld van een bandenmaat:Z16XE 195/65R15 voor en achter 2,2 bar bij volle belasting: voor 2,3 achter:2,9
Z18XE 195/65R15 idem Z16XEZ22SE 215/55R16 idem Z16XE/Z18XE
Z32SE 215/55R16 voor en achter 2,7 bar bij volle belasting: voor 2,8 achter:3,4
Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.
De bumperlip van een GTS is het sowieso niet want die loopt niet door tot aan de hoeken.
Volgens mij is het gewoon een bewerkte bumperlip van een sedan? SW?
Die van een sedan loopt dus sowieso helemaal tot de hoeken door zoals die van jouw afbeelding en is ook geheel afneembaar vanaf de hoeken. Die van de GTS is inderdaad gewoon alleen zo’n middenstuk.26 december 2014 om 16:18 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17784846Mooi zo!
26 december 2014 om 14:08 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17784842Zekeringendoos motorruimte: Staat in mijn instructieboekje
No.5 Ruitensproeiersysteem 15ANo.9 Verwarmbare voorruit sproeiers 7,5A
No.11 Ruitenwissers 30A
No. 12 Ruitenwissers 30A
Zekeringkast in kofferbak:
No. 14 Achterruitwisser 15ADat was iets van 35 euro met verzenden, zeker niet meer dan 40 euro.
Waren wel originele GM knipperlichten. Dus dan valt de prijs wel mee.Je kunt ook overwegen het gewoon zelf te spuiten met MOTIP backlight spray.
Kost een tientje geloof ik voor zo’n busje en de witte GM zijknipperlichten kosten bij de VOD 18 euro per set. Althans dat betaalde ik ervoor ik 2011.je kunt ook even deze meneer vragen/mailen: opel.luggi@gmx.de
hier heb ik destijds blauwe besteld, hij heeft ook allerlei andere kleuren
ik heb dit mailadresje van jraaf/jurgen van het forum gekregen destijdsEr zal ook wel verschil zitten tussen de verschillende imitatie-merken, qua pasvorm en kwaliteit.
Ik heb ook GTS achterlichten op mijn Sedan geplaatst.
Eerst had ik ook zo’n after-market setje (imitatie) van DEPO gekocht bij SKG carstyling.Maar ik vond dat dus niet lekker passen want de naden tussen lamp en kofferbakklep waren niet recht meer en de lamp sloot niet goed aan op de carrosserie, er zaten ook kieren tussen carrosserie en lamp. Dit kun je dus niet stellen of zoiets, je kunt daar niets tegen doen. Verder was het licht/kleur wel goed en ik had ook geen vochtproblemen. Ik heb er maar een weekje mee gereden.
Ik had vervolgens besloten om originele te halen op de sloop: PERFECTE pasvorm.
Voor mij geen imitatie meer. Maar dat is mijn mening.Koelvloeistofpeil begon bij mij ook langzaam steeds wat minder te worden, werd op een gegeven moment steeds meer/sneller die afname, tot het echt zichtbaar was dat er een lek was bij de radiateur. Toen ging het heel snel, BC en instrumentenpaneel gaven dus ook meteen melding.
Dit heeft ook zeker een half jaar geduurd voor het dus zichtbaar was, bij de radiateur in mijn geval.
24 september 2014 om 17:23 In reactie op: [HOW TO] – Vectra C1/C2 – Bedieningsknop clima repareren #18232033Zojuist uitgevoerd en het werkt!
super deze howto!
Nu maar hopen dat het goed blijft.
Bedankt Helmer22 september 2014 om 17:19 In reactie op: [HOW TO] – Vectra C1/C2 – Bedieningsknop clima repareren #18232031Werkt de middelsteknop nu nog steeds na reparatie?
Of heb je de unit inmiddels al vervangen?Wel vreemd dat de nummers van de unit hetzelfde zijn en het dan nog niet goed werkt zoals het moet. Zo te horen luistert het dus heel nauw qua typenummer en dus ook qua bouwjaar.
Goed om te weten want ik ben zelf ook op zoek. Sommige units lijken qua uiterlijk 100% op elkaar, zelfde bouwjaar Vectra, ECC of handbediend, maar hebben een ander nummer.
Dat ligt dus misschien aan bouwmaand zo te horen.Hopen dat je het kunt oplossen met wat hulp hier.
Op de onderdelenlijn heb ik wel jouw onderdeelnummer zien staan, misschien een sloop in de buurt zoeken en testen of het werkt alvorens te kopen?http://www.schadeautos.nl/nl/demontage/personenauto’s/opel+signum+/o/720436″ onclick=”window.open(this.href);return false; Benzine
http://www.schadeautos.nl/nl/demontage/personenauto’s/opel+signum+z2_2yh_2005_grijs/o/637492″ onclick=”window.open(this.href);return false; Benzine
http://www.schadeautos.nl/nl/demontage/personenauto’s/opel+signum+hatchback_2_2_dgi_16v__z22yh____03_2003_08_2005_/o/701746″ onclick=”window.open(this.href);return false; Benzine
http://www.schadeautos.nl/nl/demontage/personenauto’s/opel+signum+sigmun_2004/o/539845″ onclick=”window.open(this.href);return false; = Diesel
http://www.schadeautos.nl/nl/demontage/personenauto’s/opel+signum+z2_2yh_2004_grijs/o/607591″ onclick=”window.open(this.href);return false;
bij mij paste het gewoon en had ik ook de ophangpunten aan beide kanten voor de einddempers.
ik heb een Vectra C1 Sedan uit 2003totaal zijn het drie boutjes per koplamp, twee zichtbaar, een onder de bumper.
bumper zit vast met:
-3 torxen in de wielkuip
– twee spreidnieten bovenzijde bumper, als je de motorkap opent zie je deze zo zitten
– vier of vijf spreidnieten onderzijde bumper15 juni 2014 om 13:52 In reactie op: [HOW-TO] -Vectra C/Signum piepende kachelventilator oplossen #18098937Gisteren heb ik ook de hele motor gedemonteerd en gesmeerd, ik had meteen gekeken waar dat rubberen dopje precies zit en waar t.o.v. het motortje.
Ik kan zeggen dat je niet op het asje spuit via het rubberen dopje, je spuit dan de hele unit vol met spray i.p.v. het hele asje.Het piepen is verholpen, nu kijken hoelang dit zo blijft.
wat dikker visdraad 50/100e mm moet zeker wel lukken, met 10-15 kg trekkracht
zo niet dan kun je kevlar staaldraad gebruiken welke men gebruikt om onderlijntjes te maken bij het vissen op snoek, dit is dun, sterk en flexibel en dit heeft een betere snijdende werking dan dik visdraadMet de 1,8 Vectra C kom ik ook uit op 1:10 of 1:11 gecombineerd.
Een hele tank leegrijden op 80-100 km/u snelwegen geeft uiteraard een stukken zuiniger verbruik.
De 1,8 is net even wat te licht voor de Vectra C, zoals Willem al aangaf.moet zeggen dat er bij aankoop maar iets van 50-75ml in de maatfles zat, ik heb de fles bijna vol aangevuld met water en alsnog een mooi pak schuim.
Ik denk dat ik wel behoorlijk lang kan doen met de 5liter jerrycanDie Metaallijm die ik gebruikt heb van Bison is ook behoorlijk dik. Dus die loopt ook niet uit.
Het is inderdaad wel goed opletten dat je niet teveel lijm gebruikt. -
AuteurBerichten