foam gun/ foam cannon

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing foam gun/ foam cannon

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265994
    geert666
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 December 2004

      wie weet er zo n foam gun, of foam cannon te koop??
      Redelijke prijsaub 250 euro is te gek!!!!!!!
      Ik wil gewoon heel vlug heel veel schuim hebben.

      http://youtu.be/RK5XUG3Qwb0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      http://youtu.be/BQvvyGoHDkc” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18235141
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Kijk eens op carclean.nl

        #18235142
        evertfisherman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 December 2009

          Heb je een hogedrukreiniger?

          Die van monello schijnt wel goed te zijn

          http://www.carclean.nl/producten/Apparaten/Foam_spuitlans_kits” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18235143
          geert666
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 December 2004

            Ik heb er een gekocht bij CARCLEAN.NL, bedankt vd tip!

            #18235144
            evertfisherman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 December 2009

              welke heb je gekocht dan?
              ik hoor graag je ervaringen met de foamgun, want ik wil er dus ook een kopen en ben dus nieuwsgierig

              #18235145
              geert666
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 December 2004

                @evertfisherman wrote:

                welke heb je gekocht dan?
                ik hoor graag je ervaringen met de foamgun, want ik wil er dus ook een kopen en ben dus nieuwsgierig

                Dezelfde als in dat filmpje, was nu in de aanbieding voor 50 euro inclusief verzenden.
                En ik heb Pink foam van Chemical Brothers, maar ik wil die honeydew- snow foam ook nog proberen!

                http://youtu.be/_SS66yCEtwQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
                http://youtu.be/BQvvyGoHDkc” onclick=”window.open(this.href);return false;
                :thumb

                #18235146
                evertfisherman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 December 2009

                  OK, het is dus niet die monello?
                  Ik zie wel een andere op carclean welke nu in de aanbieding is voor 45 euro, maar daar staat dat het van het merk carclean.nl is en die is er ook niet voor de Karcher, alleen voor Nilfisk en Lavor

                  #18235147
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    Deze is voor de gewone Kärcher :
                    https://www.carclean.nl/product/Monello/Lancia_Foam_Kit_for_Karcher_LANCIAKAR_102668″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    En deze voor de Kärcher HD :
                    https://www.carclean.nl/product/Monello/Lancia_Foam_Kit_for_Karcher_HD_series_LANCIAKARHD_102711″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Verschil zit hem in de aansluiting.
                    Waar je even op moet letten is dat je hogedruk reiniger minimaal 110 bar kan leveren.
                    Heb je een oudere dan zit je daar net onder en dat merk je aan de hoeveelheid schuim die eruit komt.

                    Zelf heb ik ook een foamgun van Monello voor de Kärcher en ben daar enorm tevreden over.
                    Als foam gebruik ik de foam van Monello (artico magico).

                    Om even op Geert te reageren : een heel dik pak schuim klinkt erg leuk maar houdt er wel rekening mee dat foam je waxlaag erg snel afbreekt. De meeste foams zijn verre van ph neutraal en als je die in een te hoge concentratie gebruikt sta je 1x per maand je auto te waxen.

                    #18235148
                    evertfisherman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 December 2009

                      Dank je voor de info.

                      Ik heb een Karcher K 2.99, deze is al meer dan 10 jaar oud.
                      Op internet heb ik terug kunnen vinden dat de meeste huidige K2 hogedrukreinigers 100 of 110 bar werkdruk hebben.
                      Op de hogedrukreiniger staat verder niets over de druk, alleen K2.99.
                      Ik zal zo even kijken of ik die boekjes/handleiding nog heb ervan.

                      Volgens carclean.nl is die foam van monello veilig voor de wax, maar ik wil dus wel een mooie laag schuim erop zonder de waxlaag aan te tasten. Misschien is de hoeveelheid schuim op al die filmpjes dusdanige overdosering dat het dus wel de waxlaag aantast?

                      #18235149
                      Juffer1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2006

                        Het is of een dik pak schuim of veilig voor de wax.

                        #18235150
                        geert666
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 December 2004

                          Ik heb m en werkt perfect, ze hebben die monello op gestuurd, is ook een mooi ding om te zzien!!

                          #18235151
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            Dat ziet er goed uit. :thumb

                            #18235152
                            evertfisherman
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 December 2009

                              Ik heb hem vanmorgen binnengekregen, ik hoop dat ik hem vrijdag kan gaan testen.
                              Ik had naast de Monello Foam lans meteen even de Artico Magico Snow Foam erbij meebesteld.

                              #18235153
                              geert666
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 December 2004

                                @evertfisherman wrote:

                                Ik heb hem vanmorgen binnengekregen, ik hoop dat ik hem vrijdag kan gaan testen.
                                Ik had naast de Monello Foam lans meteen even de Artico Magico Snow Foam erbij meebesteld.

                                Ok maak ook een foto vd schuim aub?

                                Die van mij was ook nog in de regen
                                Ik moet morgen de kozijnen van mijn huis schoonmaken, kijken of dat ook werkt!!! :angel Ik moet eerlijk zeggen dat ik m niet veel vd auto zal gebruiken, maar voornamelijk voor grote oppervlakken schoon te maken, , en nu weekt alles mooi los, en in een paar tellen zit alles onder de schuim!!!Anders sta je een uur met de hogedruk reiniger te spuiten!
                                en ik doe graag spelen :angel

                                #18235154
                                evertfisherman
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 December 2009

                                  Vandaag de foamkanon getest op mijn zus haar auto.
                                  Ben er zeer tevreden over, in het begin had ik aardig wat schuim, maar niet een dicht pak.
                                  Toen even spelen met de stelknop en een flink pak scheerschuim.
                                  En dat met een Karcher K2.99 van meer dan 10 jaar oud.

                                  Nu moet ik wel zeggen dat de spuitdruk minder is met de foamkanon dan met de gewone spuitlans erop.

                                  Heb jij dat ook Geert?
                                  Het kan ook aan mijn hogedruk reiniger liggen (100-110 bar), het is geen Karcher HD versie.

                                  Zodra ik mijn eigen auto ga doen dan zal ik even wat foto’s plaatsen.

                                  #18235155
                                  geert666
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 December 2004

                                    @evertfisherman wrote:

                                    Nu moet ik wel zeggen dat de spuitdruk minder is met de foamkanon dan met de gewone spuitlans erop.

                                    Heb jij dat ook Geert?
                                    Het kan ook aan mijn hogedruk reiniger liggen (100-110 bar), het is geen Karcher HD versie.

                                    Zodra ik mijn eigen auto ga doen dan zal ik even wat foto’s plaatsen.

                                    Bij mij is dat ook, ik heb maar zo n kleine nilfisk 120 bar/6 liter maar ben er tevreden over!!

                                    #18235156
                                    evertfisherman
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 December 2009

                                      moet zeggen dat er bij aankoop maar iets van 50-75ml in de maatfles zat, ik heb de fles bijna vol aangevuld met water en alsnog een mooi pak schuim.
                                      Ik denk dat ik wel behoorlijk lang kan doen met de 5liter jerrycan

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.