Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit was mijn oude auto.
Zoveel geld en tijd in gestoken en dan zie je hem zo eindigen :(
Ik kocht hem als 9de eigenaar.
Ik heb hem aan een bekende verkocht , en hij heeft de corsa ook weer verkocht een tijd geleden.
En daarna is hij dus schijnbaar nog een keer verkocht :jerryNog nooit problemen gehad op eBay. En ik heb daar zowat alles gekocht voor de motor-revisie van mijn Corsa GSI. Ook olie is er zeer goedkoop in vergelijking met Heuts/Halfords etc
Oranje lampje brandt altijd op je hem op contact zet. Zodra je hem start moet hij binnen een aantal seconden uitgaan.
Als hij tijdens het rijden ineens gaat branden , zou ik hem toch eens beginnen uit te lezen ;)
Met 750€ ga je het niet redden. Ik heb ook mijn x16xe toen compleet gereviseerd.
En was alles bij elkaar zo’n 1000-1250€ kwijt. Vooral de nieuwe zuigertjes zijn wel redelijk aan de prijzige kant :jerry@harrynijhof wrote:
Je haalt je boodschappen toch ook niet van Ebay?
Als het mogelijk was en de prijzen net zo scherp waren als de auto onderdelen denk ik van wel ja :jerry
Het maakt niet uit hoe ze precies zitten , zolang maar al die slangetjes op de vacuum zitten als ik het goed heb ;)
Kijk anders even op http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=36″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo kun je misschien nog wel 75000km doorrijden met dat olieverbruik. Alleen het word steeds erger qua blauwe rook/olieverbruik :jerry
Wel ALTIJD zorgen dat er genoeg olie inzit :vertag
Je kunt de tellerringen schuin in de gaten persen. De ringen zijn een beetje buigbaar dus dat moet wel lukken.
Dat is ook de manier waarop het normaal gedaan wordt.
Zie filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=zdpBGGgvdaM” onclick=”window.open(this.href);return false;De plastic kap moet je gewoon laten zitten.
18 april 2013 om 15:44 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127707Waarom zou je in de noodloop willen rijden ?
Dop die EGR-klep dan gewoon af , dan ben je toch ook van de zeik af :jerry
En dan loopt hij tenminste fatsoenlijk ;)Volgens mij moet het onderste deel van uitlaatspruitstuk los.
Carterpan eraf draaien (torx boutjes)
Zorgen dat de randen mooi schoon zijn (van carterpan/onderblok) zodat er geen vuil tussen de pakking en carterpan zit.
Daarna carterpan erop draaienTip : Heel dun vloeibare pakking tussen de pakking en carterpan doen ;)
Ja ze slijten wat sneller als normale banden ja :jerry :jerry :jerry
Carterpan is nog nooit schoongemaakt volgens mij :jerry
Continental Sport Contact 3 :thumbup
Zeer veel grip , weinig lawaai :D
Die corsa a was me zowiezo te klein eigenlijk haha.
Zag er super mooi uit van de buitenkant. En de motor liep ook netjes enzo.Maar het interieur was gewoon niet fatsoenlijk afgewerkt.
– Stoelen waren vast gelast aan de carosserie
– Gordels achterin zaten er niet in
– Achterbank zat gewoon los
– Interieurdelen waren eraf gezaagd
– Lekte olie uit carterpanEn voor die prijs wat hij ervoor wou hebben verwacht ik toch wel een Corsa die redelijk in orde is :vertag
Dus toen toch maar voor wat anders gaan kijken. En toen kwam ik al snel bij een Audi A3 8L 1.8T
Goedkoper als de Corsa 2.0 16v , snel , betrouwbare motoren , comfort , wegligging , alle opties :thumbOlie zou 3000km geleden vervangen zijn , maar ga deze toch maar eens verversen binnenkort.
Wat adviseer je voor olie? 5w30? (volgens de vorige eigenaar wel)
Nee dit is jammer genoeg geen Quattro. Die S3 was dat wel , maar deze auto zag er redelijk afgeleefd uit.
Had ook aan schade aan de zijkant. Dus toch maar voor die A3 gegaan.Ga hem vandaag eens goed onder handen nemen nadat er iemand langs is geweest voor m’n corsa :kewlpics
@93CorsaStefan91 wrote:
geen problemen mee gehad ik heb wel gesprongen pakkingen gehad toen ik hem net had en er zat geen koelvloeistof in en de olie was verder dan slecht ik werkte op een sloperij heb me auto op de brug gezet en heb toen de olie + olie filter vervangen
en koelvloeistof er in gegooid
kleppendeksel pakking vervangen
Kop pakking is nog te doen maar ook aan vervanging toe zit alleen met het uitvlakken van de kopwe hadden op het werk een diesel blok staan
2,5l TDI van een transit geen 1 beurt gehad heel het blok was zwart
dus laat je auto op tijd nakijken
zeker als je hem net hebt gekocht rijd hem even naar de garage bij jou in de buurt en laat hem ff nalopen kan miss dat je een loop of sloop wagen hebt gekocht
me neef had dit
opel corsa 1,2 chassis was gewoon 4 aan 1 stuk gelaste delen van 4 verschillende corsa’s en de motorblok was een ramp was een 1,2l 8v onderste deel carter enzo was van een 1400cc 16v de kop was van een 1400cc 8v de kleppen en de krukas en de nokas en de kleppendeksel waren van een 1200cc 8v en er lag een powerfilter bij en die kwam uit een subaru impreza (de kaartjes hingen overal nog aan) me neef is niet zo goed met auto’s en dacht hij klinkt mooi dus ik neem hem
bleek er naast nog eens dat de wielen scheef stondenheeft hij de motor er uit gehaald en de rest is naar de sloop gegaan dmv mijn corsa en een sleepkabel :P
maarja wat hebben we gedaan vandaag
2 spotjes van dagrij verlichting bij gezet heb nu 6 lampjes
2 in de spiegels(4 per spiegel) 2 in de grille(4 per led balkje) en de 2 originele koplampenDan vraag ik me toch echt af hij dat blok aan het lopen heeft gekregen?
En hoe dit blok klonk? :wtfHad ik maar een glazen bol :jerry
Ik geef Feyenoord evenveel kans als Ajax om kampioen te worden. Het programma van Feyenoord is ‘op papier’ makkelijker dan dat van Ajax :vertag
Ik voel het soort hobbelen alleen bij naar links sturen. Het maakt geen verschil als ik de koppeling intrap. Het geluid blijft aanwezig.
Heb afgelopen weekend m’n wiel eraf gehaald en gekeken of ik wat raars zag. Maar kon zo even niks zien.
Of misschien toch de aandrijfas niet goed erin?
Dit jaar worden ze al kampioen , volgend jaar winnen ze de champions league :jerry
Laatst keertje opgekrikt , en toen draaiden allebei de wielen :jerry
Maar als ik hem helemaal instuur naar links , draait het rechterwiel niet meer. En het linkerwiel blijft wel draaien.
(Dit maakt geen verschil of hij in de versnelling staat of in de vrij staat)En ik hoor het geluid ook alleen maar bij insturen naar links. Een ronddraaiend licht kloppend geluid. Bij rechtuit rijden merk ik helemaal niks.
Kan ik aannemen dat mijn homokineet naar de klote is ?
Dan ga ik die zometeen gelijk bestellen. 25€ op ebay :wors
Bij de heuts kostte een homokineetje 125€ :wtfMisschien beter om aan allebei de kanten de homokineten te vervangen?
Als je voor 700€ een jaar kan rijden met die auto heb je het toch netjes gedaan :jerry
Hoelang ga je naar turkije dan? Een maand? :jerry
4 maart 2013 om 16:03 In reactie op: Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU? #18111673Dus als ik een ander type ECU zou willen proberen moet ik de complete kabelboom ook omgooien ?
Zijn er echt verschillende kabelbomen geleverd dan bij de X16XE ?
Bij de C16XE is hij zowiezo verschillend omdat daar de LMM ipv Luchttemperatuursensor zit.4 maart 2013 om 14:38 In reactie op: Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU? #18111671Stuurt de ECU de info (inlaatluchttemperatuur etc etc etc) nog ergens anders heen ?
Wat is dat elektrisch kastje wat onder de schakelpook zit?
-
AuteurBerichten