Onderdelen kopen op Ebay

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Onderdelen kopen op Ebay

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258959
    Heks
      Lid sinds:
      18 June 2012

      Hallo mede-forumleden,

      Mijn vraag gaat zoals het onderwerp al doet vermoeden over het kopen van onderdelen op Ebay in Duitsland.

      Ik zie met enige regelmaat mensen hier op het forum linken naar duitse aanbieders op Ebay en ik vroeg me af wat de ervaringen van jullie zijn. Zo las ik bijvoorbeeld dat er ook namaak”bosch” onderdelen op Ebay circuleren, die niet van de echte te onderscheiden zijn. Er staat gewoon bosch op en alle nummers kloppen, behalve de sensor… Dus op het oog origneel bosch, maar in realiteit meestal troep.

      Ik ben van plan een LMM en lambdasonde te kopen voor mijn x12xe. Ze zitten er nu beide 130k km in en als ik het in Duitsland kan kopen via ebay scheelt dat toch al snel ruim 100 euro :vertag .

      Graag jullie mening

      #18156665
      Silver
        Lid sinds:
        7 July 2006

        Ikzelf heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met kopen op ebay.de
        op de verkooppagina van de aanbieder kan je rechtsboven de kwaliteit en betrouwbaarheid aflezen van die aanbieder.
        en eerst goed de verzendkosten naar Nederland bekijken, die kunnen ook verschillen.
        en idd auto-onderdelen zijn goedkoper als hier in NL.

        #18156666
        Freestyler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2006

          Same here :thumb

          Sterker nog, er geldt daar de regel dat alles naar waarheid aangeboden moet worden, zo niet, kunnen er rechterlijke sancties volgen. Evenals het niet betalen of het achteraf niet willen verkopen van aangeboden delen (heb er een complete senator 24V vandaan voor €350)

          Maar zoals gezegd, goed de recensies lezen voordat je bied. Evenals de verzendkosten goed in de gaten houden.

          #18156667
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            Heb nog nooit problemen gehad met aankopen op ebay.
            net zoals de gene hier boven en even de rating bekijken van de verkoper.
            En kopen met pay pal geeft je ook zekerheid.
            En ik haal het van over de hele wereld vandaan, van Hongkong tot aan Amerika.

            Alleen bij buiten europa moet je nog rekening houden met bijkomende kosten, import heffing enz.

            #18156668
            opelremco
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 August 2007

              Idd,wat hiervoor ook al gezegd is,vragen wat de verzendkosten zijn.Soms staat er bij de advertentie dat de verkoper alleen verstuurd binnen Duitsland maar 9 van de 10 keer willen ze het wel versturen naar Nederland.
              Overal heb je rotte appels maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.
              In de UK moet je wel oppassen (is mijn ervaring) die kunnen je enorm naaien met de verzendkosten.Ook waren de delen ook niet van dien kwaliteit zoals ze aangeboden en beschreven waren.

              #18156669
              Heks
                Lid sinds:
                18 June 2012

                Kijk dat klinkt goed jongens king:

                Zal ik straks toch weer is een paypal-account gaan maken.

                Super bedankt!

                #18156670
                EdGSI
                  Lid sinds:
                  13 August 2011

                  Nog nooit problemen gehad op eBay. En ik heb daar zowat alles gekocht voor de motor-revisie van mijn Corsa GSI. Ook olie is er zeer goedkoop in vergelijking met Heuts/Halfords etc

                  #18156671
                  Heks
                    Lid sinds:
                    18 June 2012

                    Het is toch ook wat he. Ga ik jullie speciaal om jullie mening vragen. Kom ik alsnog op een webwinkel uit (wel een .nl site maar is een duits bedrijf met duitse rekening) waar het dus even duur is als via ebay…
                    Heb ik alsnog niet via ebay besteld…

                    #18156672
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      om welk bedrijf gaat het dan??

                      #18156673
                      Heks
                        Lid sinds:
                        18 June 2012

                        Ik zag ook wel bedrijven/mensen op ebay die een “nieuwe” 0 280 217 123 aanbieden voor 25 euro, maar daar had ik geen vertrouwen in, zal geen bosch zijn. Ze vragen er hier op de sloop nog rustig 100 euro voor :wtf Wellicht betaal ik nu alsnog te veel hoor. En zeggen jullie, annuleer die bestelling en haal er 1 van 25 euro.

                        Ben uitgekomen op 92.50 ex verzendkosten voor een bosch op Ebay. Vervolgens op deze site terecht gekomen en daar was het ergens rond de 100 euro voor de lmm –> Auto-Onderdelen24.nl.

                        Edit: deze heb ik besteld. http://www.auto-onderdelen24.nl/bosch/1150499″ onclick=”window.open(this.href);return false; en nog 5 andere dingen :) Zo zit ik ook niet meteen aan 6x verzendkosten vast op Ebay :vertag

                        #18156674
                        Heks
                          Lid sinds:
                          18 June 2012

                          Enfin…

                          Krijg vandaag (eindelijk) alles binnen. Zit er een LMM bij in een doosje waarvan de zegel al verbroken is… Dus meteen camera erbij gepakt en foto’s gemaakt van het openen. Zijn de schroefjes op de LMM dus echt compleet verroest.. Daarom ben ik dus altijd zo para met dit soort dingen. Ik had alleen (wederom) de valse hoop dat een webshop netter omgaat met zijn klanten dan iemand op Ebay.

                          Is het een nieuwe rage ofzo? Ik heb denk ik de afgelopen 2 maanden meer dan 75% van de bestellingen die ik gedaan heb geretourneerd.
                          Heb gebruikte en kapotte computeronderdelen gekregen, verrot gereedschap, een eerder teruggestuurde camera (die niet goed werkte), heb een andere camera 3x terug moeten sturen voor garantie en nu weer die LMM? Ben deze maand al meer dan 150 euro kwijt aan het terug sturen van bestellingen… :cry




                          #18156675
                          roger rabbit
                            Lid sinds:
                            10 December 2009

                            Precies de reden waarom ik nooit bij mijn vaste leverancier wegloop, een eerlijke prijs en geen gekloot….

                            #18156676
                            Heks
                              Lid sinds:
                              18 June 2012

                              Sorry maar moet dit even kwijt.

                              Bieden die :swear me een 15 euro tegemoedkoming om dit roestige 10+ jaar oud onderdeel te houden. Dat is 85 euro voor een onderdeel wat hoogstwaarschijnlijk niet eens werkt. Dat is toch ongelofelijk? Dan ben je inderdaad beter af om het via ebay te bestellen, want de bank gaat een overboeking echt niet ongedaan maken en paypal is hier heel netjes in.

                              #18156677
                              Heks
                                Lid sinds:
                                18 June 2012

                                Enfin!

                                We zijn wat weken en behoorlijk wat mails verder, maar vandaag kwam dan eindelijk de toezegging dat ze nu eindelijk een nieuwe lmm gaan opsturen.

                                Nu maar afwachten wat ik binnen ga krijgen…

                                #18156678
                                Looney
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 June 2010

                                  Ik begrijp dat je, wanneer je iets koopt verwacht dat het 100% is. Maar om nou zo’n dramate maken van 2 verkleurde torxjes… Denk om je hart kerel :-p
                                  En heb je hem al geprobeerd? Waarschijnlijk werkt die gewoon.. een nieuwe ziet er ook zo uit na één week.

                                  Zelf gelukkig alleen nog maar goede ervaringen :-)

                                  #18156679
                                  Heks
                                    Lid sinds:
                                    18 June 2012

                                    Ja m’n oude werkt ook nog. Maar daar zit na 13 jaar helemaal geen roest op. Naar wat ik van dit onderdeel begrepen heb, is een lmm behoorlijk gevoelig.

                                    De zegel van de doos was verbroken en de troxjes echt goed verroest. Iemand heeft gewoon zijn oude lmm in die doos terug gestuurd en die heb ik vervolgens gekregen… Dat is toch geen 100 euro waard lijkt me.

                                    Heb is gekeken en het heeft 6 weken aan mailen gekost. Nu maar hopen dat ik niet weer dat oude ding krijg.

                                    #18156680
                                    VectraGroningen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 January 2013

                                      Daar zou ik nou ook echt pissig van worden. En ook al werkt het gewoon goed, het gaat om het idee. Je betaalt voor iets nieuws, dan verwacht je ook iets nieuws te krijgen.

                                      #18156681
                                      Heks
                                        Lid sinds:
                                        18 June 2012

                                        Oke!

                                        Vandaag was het pakketje bij de buren bezorgd. Ik semi blij en zag de bui ook al enigsinds hangen. Dus opgehaald en meteen een camera gepakt.

                                        Gelukkig was ik zo helder het openen te filmen dit keer, in plaats van foto’s te maken. De zegel van Bosch is weer verbroken, maar dit keer is het onderdeel niet verroest.

                                        Dit is dus de eerste en laatste keer dat ik bij dat bedrijf iets bestel. Nu ga ik dus de volgende mail 6 weken in om m’n geld terug te krijgen… Zucht! Het is blijkbaar de Rayanair onder de onderdelenboeren.

                                        Ze hebben trouwens 2 websites in Nederland. Ik had al gekeken om het ergens anders te bestellen. Maar de doos die ik vandaag ontving, was al van die andere website.

                                        #18156682
                                        Manta-aero
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          Ik heb tot nu toe 1x een negatieve ervaring gehad met het kopen van onderdelen op Ebay. Daarbij heb ik echter via de ebay kopersbescherming het geld terug gekregen.

                                          Voor de rest bestel ik vaak onderdelen via mister-auto.nl.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.