Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vraagje:
Komt er koelvloeistof van ruimte B naar C of komt er olie vanuit C naar B !?
Ik heb een Z20LET Zafira-A uit 2004 en verlies ongeveer 0,5liter koelvloeistof op 600km.
Alles gecontroleerd en afgeperst.
Het enigste wat ik steeds terugkrijg is sludge in de carterontluchtingsslangen en pijp aan de voorzijde van de motor.
Ik rijdt op LPG en motor maakt genoeg kilometers en wordt goed warm dus sludge is niet van te weinig rijden.
Zou dit een haarscheurtje kunnen zijn bij sectie B & C vraag ik mij af.
Ik hoor graag jullie mening hierover.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Erik
<p style=”text-align: left;”></p>
–
Zit er wel de goede temperatuursensor in voor de computer er zijn namelijk 2 verschillende en dan kan hij verzuipen.
Heb je de bougie’s al gecontroleerd of deze nat worden.
Kijk eventueel even op onderstaande link:
http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmQzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;Suczeven, Groeten Erik
De luchtspleet is bijgesteld.
Was simpel, van aircobedrijf in de buurt een stelsetje geleend en kon zo de schijf makkelijk dichterbij draaien (Half uurtje werk > Pomp hoefde niet gedemonteerd te worden)De spanning is inderdaad 12-Volt
Koelmiddelvulling moet bij R12 1100 gram zijn en met retrofit met R134A moet je dit vermenigvuldigen met 0,7 dus +/- 800gram
Werkt nu weer alleen blijft in en uitschakelen zie ander Topic “Airco Senator-A2 werking
Bedankt voor jullie reacties
Heb een ander regelkast links tegen A-stijl uitgwisseld maar blijft hetzelfde.
De snelheidssensor op de bak is 6-impulsen
Iemand nog eventueel een verklaring of oplossing voor dit probleem!?
Ik hoor het graag
Hallo,
Op mijn Senator-A2 C30NE (156PK) 4-AT uit eind 1986 zit een 7 impulsgever en een rood tandwiel is dit dan wel correct !?
Rijdt en schakeld in principe perfect en snelheidsaanduiding is OK.@MonzaRon wrote:
Mooie fotos, sammy, thnx :thumb
Kleine tegenvaller, nu van dichtbij, vind ik wel de voorruit in zn geheel.
Voor de rest prachtige wagen, deze zal wel een respectabele taxatie hebben :worsLijkt veel op auto nummer 7
Zie inderdaad de voorruit maar ook de kompleet gespoten velgen, de zwarte naafdopjes en de ontbrekende zwarte striping.Erik
Foto 13 heeft ook de kleine driehoekruitjes in de voorportieren en dit heeft Keinath ook niet.
Dit lijkt ook van de BMW E30 af te komen.M. vr. gr.,
ErikHallo,
Als ik het goed heb moet je na het goedzetten van de tijd even op de knop van de klok drukken op de boardcomputerbediening bij de handrem en dan is de klok weer geactiveerd.
Suczeven.
Groeten, Erik
Ben ik weer, deze stond er ook nog ergens bij:
http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&clk_rvr_id=432085773982&item=200864771455″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kijk maar of het iets is.
Erik
Net ergens via Google gevonden:
http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&clk_rvr_id=432081025889&item=200870236504″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Misschien heeft iemand van jullie hier iets aan.
Suczeven & groeten,
ErikDe injectoren die ik heb staat het volgende Boschnummer op: 0280150747 en komen toch van een C30NE 177PK Senator-B & Omega-A
Senator-A2 C30NE is LE-U JetronicVolgens dat ik het nu uitgezocht heb moet het gewoon kunnen.
Toch bedankt voor jullie hulp.
Erik
Hallo GSE,
Bedankt dat je reageert, jij weet er volgens mij best veel van.
Ik heb een Senator-A2 met C30NE 156Pk motor met LU-Jetronic systeem (Gele injectoren met slangetjes)
Waar komen de grijse injectoren met metalen rail dan eventueel vandaan en zouden daar dan ook weerstanden voor zitten !?
Ik heb mijn gele injectoren met slangetjes doorgemeten en deze hadden dezelfde weerstand als de grijze van de metalen rail .
Peter777 had ze op zijn Senator zitten en de weerstanden ertussenuit gehaald > Ik heb de rail van hem overgekocht.Ik hoor wel of dit je verder helpt.
Alvast bedankt,
ErikWaar komen de grijze injectoren met rail dan vandaan want een Omega-A 1990 C30NE heeft gele injectoren met rail.
Wat is het verschil dan van deze beide injectoren !?Ik verneem dit graag voordat ik de grijze ga monteren.
GSE heeft ooit gemeld dat: > De C30NE 177pk op de stalen gallerij zijn iets anders en spuiten ietsjes meer in (paar cc maar 2/3 of zoiets) maar zijn ook gewoon met een LE systeem te gebruiken,Obelix hier op het forum doet dat net als meerdere in DE omdat het iets iets iets meer power geeft en dat gekloot met die slangen die altijd lekken niet meer hebt.
Maar bedoeld hij dan de kleur of de vorm van de injectors!?
Hoor het graag van iemand.
Bij voorbaat dank,
ErikHallo Michel,
Als je de – accupool een enkele seconden loshaalt en weer vast dan kan het zijn dat hij het weer doet, het kan zijn dat je dit een paar maal moet doen.
Mij mij lukte het zo in ieder geval.
Suczeven,
ErikHet is een Senator-A2 die laat door Opel Duitsland op kenteken is gezet en heb heb hem zelf in Mei van dit jaar naar Nederland gehaald.
Ben bekend met Opeltype’s heb er zelf al 21 jaar in gewerkt.
Ik heb ook al een beetje zitten rikraaien wat het zou kunnen zijn, lijkt iets of wat van bijregelen van het toerental.
Versnellen en vertragen via hendel werken voor de rest goed, het is puur 2km harder en dan weer 2km zachter en zo de hele tijd op en neer.
Heb mijn voet al een beetje op het gaspedaal gehouden als hij ingetrokken werdt om hem dan constant te houden en dat werkt dan ook wel maar zo gauw ik min voet rustig terugpak gaat hij weer op en neer met zijn toeren/snelheid.Ik tast nog een beetje in het duister.
Wie o wie weet raad en kan mij verder helpen, wordt anders een beetje zeeziek.
Alvast bedankt voor jullie eventuele medewerking en raad.
ErikAls de doppen wat mat zijn geworden kun je ze eventueel goed schoonmaken en met blanke lak weer netjes glimmend krijgen. (Misscien een beetje waterproof schuurpapier erbij gebruiken)
Heb ik zelf namelijk ook gedaan en is perfect gelukt.
De doppen zelf zijn als het goed van donker gekleurd kunststof.Succes.
Groeten Erik
Hallo jullie,
Ben intussen voorzien van de gezochte claxondop en de topic mag wat mij betreft gesloten worden.
Bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Erik
Als jij ook aan het zoeken bent heb ik voor jou eventueel het orginele Opel & GM-nummer: 1242044 & 90105390
Ik hoop dat jij er iets mee kan en misschien vindt je er wel 2 stuks van > Zou mooi zijn natuurlijk.Als ik iets meer weet laat ik het je ook wel weten.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Erik
Mijnes:
http://fotopocket.nl/fpimages/2011/09/07/f479ae220a5ca517fdb59a91bc71862c/DSC00139.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;Hallo collega’s Senator/Moza rijders,
Ik heb een pakketje ontvangen met koppelingsplaat en drukgroep met Opelnummer 1606582 / 90187520 is dit voor iemand van jullie bestemd !? (Misschien wel voor Diplofanaat bestemd !?)
Ik zelf mis een pakket met b.v. Remblokken 1605790 / Een zwarte Pull-Mann middenarmsteun / Rubber blok t.b.v. krik
Als iemand deze ontvangen heeft zou ik dit ook graag horen.
Alvast bedankt,
ErikZou ik niet voor gaan die in Bladel.
Ben er geweest is nog geen €200,- waard.
Loopt als je geluk hebt op gas maar op benzine niet.
Onder motorkap bij veerpoten hersteld en weer rot, ziet er niet uit.
Zonnedak helemaal dichtgekit en verder nou niet de moeite waard om te bellen of te gaan kijken.Hallo Paul,
Misschien heb je iets aan volgend schrijven van de-senator-man:
http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJ0ITPElUTT1kJ1YzM9QUSF10UmgDN8lTM9EkUBBVT
M. vr. gr.
Erik
Motor komt goed op temperatuur en de voeler voor de computer is ook al vernieuwd voor de zwarte die erin hoort bij de blauwe verzuipt hij inderdaad al meteen is ook een euvel wat vaak over het hooft wordt gezien.
Bougie’s zijn orginele (1214805) nieuwe en bougiekabels zijn ook vernieuwd.
Hij gaat warm werkelijk waar zeker 10 keer rond voordat hij aanslaat.
-
AuteurBerichten