Distributie 3.0SE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 77)
  • Auteur
    Berichten
  • #17995850
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006

      Ron……..Geef mij bv eens een link waar je dat distributie kunt vinden?

      Denk niet dat der 1 compleet set vinden is nu met alles wat nodig is..

      #17995851
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Dus je weet niet zeker of er iets van te vinden is, normaal ben jij de user met de links ? :hmmz

        Heb jij er wat van nodig dan, Ben, denk nie dat ut past op je….. hoe heet dat aussie blokje toch ?
        was toch met een paar aanpassinkjes ook zo’n plug en play geval,
        respect voor dat klusje, dat zekers, maar over ombouwprojecten gesproken,
        voor dat kostenplaatje had ik me wel een complete bolide kunnen kopen.
        Heb daar eens wat mee, ff bestellen uit ‘down under’, ping ping, belasting wil er nog een duitje bij. king:

        Nee, dan bijvoorbeeld liever 3 maanden hier zoeken naar kettingzooi 24V,
        dan gaat het blokje zekers weer een lange tijd mee.

        Ik heb het nog niet nodig, ben wel van plan om een setje bij elkaar te zoeken,
        Hier en daar zien ik met regelmaat de spulletjes voorbij komen.
        weet niet of het handig is, mn blokkies zijn prima, zou haast durven zeggen magnifiek,
        maar daarom wel makkelijk te hebben als backup.

        btw: Vindt dit trouwens een leerzame topic, zijn er weinig van in het nederlands,
        met dank aan de andere users hier in deze topic zijn we allen wijzer geworden…..denk ik. :hmmz

        grtz ;)

        #17995852
        bettus accu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2009

          geef mij maar een simpel 1200 OHV blokje :jerry

          gaan nooit kapot(bijna nooit).

          nee ff zonder gekheid. iedereen doet wat hij/zij wilt. ben het met GSE eens, maar aan de andere kant ook weer niet. een distributieset is nog wel te vinden. als je maar zoekt en weet waar je het moet halen. em je budget moet het toelaten. en wat denk je van de geleiders van een CIH motor? denk je dat die niet breken? de lange geleider ligt vaak in duizend stukjes onderin het carter. maar prijstechn isch gezien, is dit wel makkelijk en goedkoop te vervangen.

          ikzelf heb nog nooit problemen met een 24v gehad, of ook maar hier in het bedrijf gezien. behalve dan dat je geleider gebroken was van de user champo. en ik vind het machtig mooie blokjes. kijk alleen al naar de motoren van monzaron :wub

          conclusie; iedereen moet doen wat die zelf wilt.

          #17995853
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            How how ik heb idd geen klote meer aan de Holden 304 gedaan….en ja het is ook erg duur…maar ik raad dat ook niemand aan om zoiets te doen…Voor mij is het meer een mm leuke souvernir die ik heb,en het valt allemaal wel mee,ik moet in grote lijnen nog 1 uitlaatspruitstuk maken en dan kan dat blok derin

            Maar van die motor bj 88-2000 is nog elke schroef van te vinden alles zelf nieuwe blokken als je wilt hebben,die blokken zijn daar massaal gemaakt der is alles nog van te krijgen nieuw van GM of aftermarket wat je wil hebben.

            http://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-304-VT-5LT-EFI-308-NEW-CRATE-MOTOR-ENGINE-180KW-HOLDEN-COMMODORE-/400327729325?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item5d356460ad” onclick=”window.open(this.href);return false;

            http://www.ebay.com.au/itm/VS-VT-5LT-NEW-308-304-MOTOR-SHORT-ENGINE-COMMODORE-/400226268074?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item5d2f5833aa” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Alles van te krijgen en binnen 5 werkdagen hier als het moet…..Dan betaal ik liever wat meer en krijg mijn rommel als ik wat kapot heb dan dat ik het niet meer kan vinden..

            Maar goed Ron jij doet maar jij beveelt mensen die 24V ombouw maar aan…Ik zou het niet aanbevelen omdat na mijn idee je veeeeeel betaal voor een beetje meer als de 12V die in verhouding toch echt wel stukke goedkoper is…
            En dan vers 2….onderdelen zijn op voor die motoren….niks nieuw meer van te krijgen via de dealer of websites als risse enz…
            Wacht maar todat je wat kapot hebt wat je niet kunt vinden….Ik weet bij tractoren hoe klote het is als je een machine kapot heb en je moet dagen wachten op een onderdeel en dan het verkeerde krijgen en de zaak maar stil hebben staan…Das zelfde als je een auto hebt stil staan waar je niet aan kunt omdat je geen onderdeel hebt…afgelopen zomer nog 2 dagen stil gelegen vanwege een waterpomp…die bestelt moest worden…Mooi klote zoiets.

            #17995854
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Wel goed lezen Ben, heb deze motor hier en nergens aanbevolen,
              maar ben wel trots op de mijne, niks mis mee, toch?

              Je hebt of je gaat mij niet horen roepen of zien typen dat ik het aanbeveel om een 24V ombouw te doen.
              Ik heb alleen aangegeven dat er rekening gehouden moet worden met die kettingzooi/distributie,
              om ergenissen te voorkomen in de toekomst.

              Beter is ook, niet wachten dat iets kadoek gaat,
              bij Opel moet je rekening houden dat waterpomp en thermostaat geen langdurig leven hebben.
              Een waterpomp, thermostaat, bougies, riemen, evt extra pakkingen als reserve op de plank
              zal deze problemen, voor een 24V eigenaar, in de toekomst weg doen nemen.

              Wat uiteindelijk de kosten van de onderdelen mogen zijn, of die kettingzooi, dat laat ik in het midden,
              als dat een belemmering moet zijn om het toekomstige plezier met een 24V in de weg te staan?
              Tja, waar hebben we het dan over ?

              Voor de rest is de 24V een prima en een fijn machnifiek blokkie.

              Deze 24V van Opel heeft het verder ook niet nodig om aangeprijst te worden voor inbouw,

              dat doet de motor zelf wel, [met of zonder zijn eventuele ongemakken] ;)

              #17995855
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Ron ieder doet wat ie wil:
                Dat jij naar 24V hebt omgebouwd is leuk voor geniet van de 204pk en 270nm,maar ik raad die motor aan niemand aan,niet omdat ie slecht is maar omdat ie niet veel meer als een 12V (177pk en 240nm) presteert maar wel veel meer nadelen heeft….Ik noem de zwakheden ff niet op nu..

                Jij hebt destijds die keuze van 30E naar C30SE te gaan,das jou keuze,en daar ben jij vrij in en ik gun het je dat jou blokken mooi lopen.

                Jij hebt een goede motor kunnen vinden die loopt zoals het hoort.

                Ik hoop alleen niet dat je die motor als dagelijks gaat gebruiken omdat als der wat kapot gaat…..je toch moet uitkijken naar een ander vervoer middel als je pech hebt…

                #17995856
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Wat een kansloos gelul weer…. Sommige veranderen nooit en hun plaat blijft een beetje hangen, het wordt een beetje een oud verhaaltje…

                  #17995857
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    En sommige zeggen niks en zeiken alsmaar…Maar voegen nooit iets zinvols toe… :puke

                    #17995858
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Ach ja, wordt de koetsconstructie niet overhoop gehaald, dan wel een aantal blokkies van Opel,
                      twijfel wel sterk of Ben zich wel positief kan opstellen tov van het merk Opel,
                      want idd, het negatieve plaatje blijft zekers te vaak hangen bij deze user. :???:

                      Heb genoeg info gelezen over de 24V, waaronder de minpunten,
                      voor mij belangrijk om tot een beslissing te komen om een 24V aan te schaffen.
                      Vaak kwamen die minpunten boven drijven rond 2 ton of zeg maar ‘slecht behandelde’ blokken.
                      Bijv: Kettingen en geleiders schijnen het niet fijn te vinden om met koude start voluit te gaan,
                      omdat de smering simpelweg nog niet voldoende is in het distributiehuis.

                      Meer wil ik er nu niet over kwijt, lijkt anders een zinloze discussie te worden. :(

                      Zal binnenkort wel een paar fotos plaatsen, die ik op die ‘rondreis’ op internet ben tegen gekomen
                      en bewaard heb, en zal er mijn verhaal bij doen, mag uiteraard aangevuld worden
                      door andere users, kan zijn dat ik bij de uitleg hier en daar een steekje laat vallen.
                      Maar dan wel graag met een positieve benadering ;)

                      #17995859
                      boomerang
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 October 2011

                        Blijft grappig om te lezen, deze discussie.
                        Niet dat het er echt toe doet, maar toch even mijn idee over de kwestie.
                        Zo’n beetje rond de tijd dat ik in m’n laatste opels reed (Calibra’s V6 en Turbo) stond de lijn 24V middenin het leven.
                        In die tijd hoorde je alleen maar lofzangen over die motor en vreemd genoeg is dat zelfs 20 jaar later niet veel anders.
                        Het enige wat we nu vaststellen en van een aantal mensen steeds opnieuw horen, is dat de beschikbaarheid van een typisch slijtagedeel van deze motor, de beruchte distributiedelen, problematisch is.
                        Maar het blijft een fantastische motor die zich zelfs nu nog kan meten met actuele zescilinders.
                        Qua loopcultuur, draaimomentcurve en efficientie is de C30NE gewoon geen partij en qua techniek eigenlijk een neanderthaler ivm de SE.
                        Toch heeft de NE natuurlijk zijn charme, juist door die eenvoud en probleemloze onderdelenvoorziening.

                        Mijn zoon wil iets anders in z’n 2.5i Monza bouwen, wil erg graag een SE, maar het wordt toch echt een NE ivm zijn beperkte budget, waarin geen ruimte is voor kostbare tegenvallers.
                        Naar mijn overtuiging ís het ook gewoon vaak een kwestie van budget, hoewel er natuurlijk ook echte “hardcore CIH- fans” bestaan.
                        Kan je een eventuele tegenvaller gemakkelijk betalen of heb je meteen de financiële middelen een goede 24v te voorzien van nieuwe distributiespullen; gewoon zo’n 24V aanschaffen.
                        Zijn de financiën wat beperkter en durf je geen gokje te wagen, gewoon een fijne NE inbouwen.
                        Overigens vind ik het qua onderdeelkosten (24V) allemaal wel meevallen als je het vergelijkt met andere moderne motoren.
                        Met onze Maser zijn we wel andere bedragen gewend….

                        Uit puur sentiment kocht ik een poosje geleden een Senator B 24V in duitsland (Ulm) eigenlijk alleen voor de motor/bak. (Om ooit te dienen in onze GSE coupe aut.)
                        De wagen kwam aantoonbaar van 1e eigenaar en werd na diens overlijden aangeboden door de zoon.
                        Rot als een mispel, maar met alle boekjes/ onderhoudspapieren er bij en aantoonbaar 112 k kms.
                        Opnieuw was ik verbijsterd door de onvoorstelbaar fraaie loopcultuur van deze motoren.
                        Overigens denk ik dat er inmiddels inderdaad veel ziekgetrapte blokken op de markt zijn, die je beter kan mijden.
                        Toch heb ik onlangs nóg een keer bewezen dat het kan: in Freiburg opnieuw een CD 24V gevonden, nu met 88k kms.
                        De 84 jarige eigenaar was overleden en de erfenis, waaronder o.a. deze werkelijk roestvrije Senator, werd via een familiemakelaar te koop aangeboden.
                        Geen koopje trouwens, alhoewel….
                        Want opnieuw verbazing, niet alleen over die zijdezacht draaiende 24V, maar ook over het waanzinnige rijcomfort van deze opels.
                        Daar kan zelfs onze Audi A5 niet tegenop!
                        Deze Senator is zo gaaf en in erfecte staat, dat ie gewoon compleet bewaard wordt en mischien in de zomer eens “mee uit” mag.

                        Even terug; mijn sympathie voor beide motoren is groot, al is ook voor mij de 24V de begeerlijkste van de twee.
                        Maar ik zie geen enkele reden om de één, nog de andere motor neer te sabelen.

                        #17995860
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          @boemerang: Bedankt voor jou ‘zijdezachte’ bijdrage in deze discussie :thumb

                          #17995861
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Goed nieuws voor de 24V liefhebbers Ronald heeft het weer compleet in de aanbieding:

                            http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=137835″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Alleen kost het 800€…

                            Moet wel veel liefde hebben voor een 24V als je over zo,n ombouw nadenkt:
                            aanschaf + distrubutie revisie (+Getrag 265 koppeling met vliegwiel).

                            Word het toch wel erg duur allemaal…

                            #17995862
                            bettus accu
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 March 2009

                              :jerry :jerry :jerry

                              #17995863
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                eventjes ingelogd daaro, dit is [dus compleet] wat je krijgt bij Ronald Bolz, voor 800 euro,

                                Ben, vraag ook even wat die kettingzooi, zoals met rode lijn omgeven op de foto, met de evt pakkingen kost,
                                voor als de koppakking nog goed is bij een desbetreffende C30SE. :thumb

                                #17995864
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Ik kwam dit gewoon tegen en dacht moet het toch ff melden dat de ketting handel van de 24V weer te krijgen is.

                                  Mmm jij bedoel dus alles op de foto min de koppaking?

                                  Ben maar blij dat de zaak nog te vinden is:
                                  Voor 159 of 169 is alles van de CIH 4 en 6 nog te krijgen.

                                  Maar goed ieder zijn keus wat ie wil of kan betalen…

                                  Ik lig wel te klagen dat de 24V duur is maar mijn eigen Holden project staat nu aan 5500€ en der zal nog wel een paar 100 bij komen..

                                  Dus ieder moet maar doen wat ie zelf wil,nu ik binnenkort wat meer tijd heb zal ik me daar eens mee gaan bezig houden en zorgen dat die V8 zijn werk gaat doen,ik heb vandaag nog wat opgeruimt in de buurt van dat blok en in feite is het nog 1 spruitstuk en dan kan dat ding derin…

                                  #17995865
                                  eccabrio
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 March 2010

                                    Net ergens via Google gevonden:

                                    http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&clk_rvr_id=432081025889&item=200870236504″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    Misschien heeft iemand van jullie hier iets aan.

                                    Suczeven & groeten,
                                    Erik

                                    #17995866
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      Lol die verkoper heb ik ooit eens een 24V van gekocht en netjes via een pallet opgestuurt naar Ronald Bolz hij is een maat van Ronald Bolz en die motor was ook 100%.
                                      Die motor heb ik toen bij een bekende ingebouwd in zijn monza en liep als een klokje.

                                      Die man komt zijn afspraken netje na.

                                      Alleen verwacht ik dat je bij Ronald goedkoper hetzelfde kunt krijgen.

                                      #17995867
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        @eccabrio wrote:

                                        Net ergens via Google gevonden:

                                        http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&clk_rvr_id=432081025889&item=200870236504″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        Misschien heeft iemand van jullie hier iets aan.

                                        Suczeven & groeten,
                                        Erik

                                        thnx, Erik, blijf kijken, prijs gaat stijgen, vorige week daar ook al zo’n setje gezien,
                                        is uiteindelijk voor rond de 300 van eigenaar gewisseld :thumb

                                        #17995868
                                        eccabrio
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 March 2010

                                          Ben ik weer, deze stond er ook nog ergens bij:

                                          http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&clk_rvr_id=432085773982&item=200864771455″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          Kijk maar of het iets is.

                                          Erik

                                          #17995869
                                          noci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 March 2010

                                            Hallo ik heb vorig jaar ook bij Ronald Bolz geinformeerd naar een distributie set maar toen kreeg ik een mail dat die alleen nog maar complete sets van 800 euro verkocht.

                                            Zou het hem kwalijk nemen als die nou wel losse sets zou verkopen, heb nu eindelijk alle onderdelen van mij 24V compleet maar dat kosten me achteraf nog meer maar heb nu wel 24 nieuwe kleppen erbij!

                                            Erik, die laatste site op ebay daar heb ik ook mij spullen besteld ( Edelschmiede) moet zeggen dat ze de spullen netjes leveren en tijdig mailen over het hoe en wat :thumbup

                                            #17995870
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Dank je Nico voor de info ;)

                                              Ga je over naar een 24V, en voor de zekerheid nieuwe kettingzooi erin ?

                                              #17995871
                                              noci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                26 March 2010

                                                Alles nieuw of gereviseerd, behalve de zuigers.
                                                Pakkingen / keeringen, distributieset lagerschalen, zuigerveren, kleppen (kop klaarmaken ) spanners en geleiders.
                                                Maar voorlopig ben ik nog bezig om mij andere senator te restaureren, als die klaar is en gespoten dan ga ik de motor weer in elkaar zetten ( ligt nu helemaal uit elkaar )

                                                #17995872
                                                noci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 March 2010

                                                  Als het goed is moet je ze zo kunnen zien !

                                                  #17995873
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    thnx Nico, je maakt er meteen goed werk van king:

                                                    waar heb je de andere spanners besteld, of waren die nog heel cq goed?

                                                    succes met je verdere restauratie en revisie, en alvast een fijne jaarwisseling gewenst,
                                                    uiteraard ook aan alle andere users hier :thumb

                                                    #17995874
                                                    noci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 March 2010

                                                      de bovenste spanner tussen de tandwielen heb ik geen nieuwe maar ik laat de veer vervangen door een “gelijke” ( strakkere) en een nieuw teflon blokje maken.
                                                      de spanner van de lange ketting heb ik nog bij de dealer kunnen krijgen, wilde er gelijk meer bestellen maar ze konden er nog maar 1 leveren.

                                                      ook een goede jaarwisseling allemaal.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 77)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.