Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Jacob,
dat is wel een heel interessante. Inmiddels heb ik de zuigers wel los gekregen zonder de pennen eruit te persen, maar als ik je zuigers over kan nemen graag. Helemaal vertrouwen doe ik het niet Hoe kunnen we in contact komenis er nog iemand die een paar goede standaard zuigers heeft liggen
Ik had op het internet inderdaad al het één en ander gevonden. Het is wel jammer het probleem is alleen dat de drijfstang niet meer kan draaien.
De zuigers zien er nog als nieuw uit, de hoongroeven zitten nog in de cilinderwand, als het niet anders kan dan maar andere zuigers.
Ben nu aan het proberen de boel soepel te krijgen. door het verwarmen van de zuiger met drijfstang in de oven. Dan gaat deze wel met moeite heen en weer. Heb ze nu in de kruipolie staanWeet iemand hoe ik de drijfstang los kan halen uit de zuiger. Deze zitten bij mij geperst.
Eén van de drijfstangen is gewoon los. Dan draait de pen in de zuiger, hoort dit zo??Oorzaak is gevonden van het vastzitten van het blok. Heb het blok op z n kop gelegd en de drijfstanglagers losgehaald. De zuigers gaan vrij op en neer. Alleen zit de drijfstang bij 3 cilinders vast op de pistonpen deze gaat dus niet heen en weer. Iemand een idee.
Ik heb nu de zuigers vol staan met olie. Moet er alleen uit om er kruipolie in te zetten.Volgens de verkoper komt deze uit een Manta met een kilometerstand van 80.000. Is er lopend uitgehaald en heeft 25 jaar stil gelegen. Wat ik wel zag was, na het loshalen van het kleppendeksel, dat er een tuimelaar verdraaid was.
Weet je inmiddels wat je gat doen met deze motor.
Toevallig kwam ik ook op het idee om een 2300 diesel eruit te halen en te gaan voor een 1.7 turbo diesel waarschijnlijk wordt het de opel diesel en niet de Isuszu.
Alleen is deze niet voor een Rekord, maar een Bedford cf. Na wat rekenwerk in toerentallen en vermogens ga ik er ondanks de kleinere motor behoorlijk wat op vooruit.
Alleen de ombouw is veel werkNa wat zoekwerk blijkt toch het klepstelmechanisme van het vroege type te zijn van de Opel 2.3 diesel. Dus het type met de adjuster en de locknut. Na wat geworstel heb ik de locknuts los kunnen krijgen. Morgen proberen de klepspeling goed te krijgen en de locknuts weer vastdraaien..
Blijft nu nog de vraag staan: Hoe kan ik de 2.3 en de 2.1 diesel van elkaar onderscheiden.
-
AuteurBerichten