Bedford diesel kleppen stellen

Forumindex Forums Modellen Overige modellen Bedford diesel kleppen stellen

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277738
    drivingbedford
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2016

      Geachte leden,

      geheel nieuw op dit forum, nog nooit lid geweest van één forum of wat dan ook.
      Ben sinds een half jaar in het bezit van een Bedford cf uit 1977. Deze auto is voorzien van een Opel dieselmotor. Ik ging ervanuit dat dit de 2300 diesel was. Nu heb ik sterk het vermoeden dat het de 2100 diesel is. Mijn eerste vraag is dan ook hoe kan ik dit zien.

      De auto is met ons hele gezin opgeknapt en als klap op de vuurpijl de afgelopen vakantie naar Tsechië geweest zonder noemenswaardige problemen. Na deze reis begint de auto te stotteren lijkt op brandstofgebrek. Ik besluit toch maar eens onderhoud aan de motor te doen.
      Nu blijkt het luchtfilter geheel verstopt en de klepspeling is van dien aard dat het me verbaasd dat motor nog zo mooi draait. Dus eerst luchtfilters vervangen en de klepspeling stellen.
      Nu komt mijn tweede vraag. Hoe doe ik dat. Ik heb een uitgebreide technische kennis op het gebied van motoren, maar ik heb nu iemand nodig die mij verteld hoe ik dit bij de dieselmotor moet doen. De 2300 motoren hebben 2 verschillende systemen die niet van toepassing zijn op mijn diesel.
      Is er iemand die ervaring heeft op dit gebied

      #18325140
      drivingbedford
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 August 2016

        Na wat zoekwerk blijkt toch het klepstelmechanisme van het vroege type te zijn van de Opel 2.3 diesel. Dus het type met de adjuster en de locknut. Na wat geworstel heb ik de locknuts los kunnen krijgen. Morgen proberen de klepspeling goed te krijgen en de locknuts weer vastdraaien..

        Blijft nu nog de vraag staan: Hoe kan ik de 2.3 en de 2.1 diesel van elkaar onderscheiden.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.