Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hier even een update over.
vliegwiel van een z22 uit de b frontera past niet :cry 6 gaten ipv 8 (zag het pas toen ik hem tegen het blok aanhield nadat ik complete z22 set had gekocht :swear )
nu is deze relatief makkelijk/veilig om te boren met een draaibank aangezien hij op 2 bouten al past en er maar 1 oud gat kruis met de overige 6.. ook is er genoeg ruimte is om het te sandwichen met een pasplaatje aan de voorkant.
ben hier geen voorstander van maar je gaat gekke dingen verzinnen als je door je opties heen ben :-P2e probleem is dat een dieselplaat ook niet gaat werken (diesel is dual mass)
dit is weer op te lossen met een stage 2 koppeling uit amerika voor de isuzu3e probleem, zit vooral met de hoogte van het geheel, z22 vliegwiel met drukgroep lijkt hoger uit te komen dan de c20 vliegwiel/drukgroep. is de vraag of dit in de bak past dus :hmmz
ook is de bak van de z22 zwaarder en groter, wat het probleem kan verergeren.nu zou ik het vliegwiel van de c20 om kunnen boren maar hiervoor is weer geen sportkoppeling te krijgen :wtf
help? :wtf
ben bang dat ik dit project voorlopig aan de kant moet zetten totdat ik de auto lange tijd kan missen, dan kan ik alles uit elkaar halen en gaan passen/bestellen/verzamelen
Vliegwiel+koppeling wat past.. 240mm is niet sterk genoeg.
Koppeling die sterk genoeg is.. 260mm.. weet ik geen passend vliegwiel voor
@warhamstr; ruimte genoeg, v6 is korter en kwa breedte scheeld het niet zo heel veel als je in en uitlaat meerekend van een 4cill.. frontera staat op een los ladderchassis dus uitlaat en motorsteunen zijn ook geen probleem@haasje.
Thanks..Je ben me net een stap voor… koppelingsplaat van frontera diesel en vliegwiel+drukgroep van van z22 of andere v6 moet het kunnen trekken.
Nu nog ergens setje vandaan vissen en dan kan ik de boel overhangen.Zal project starten zogauw ik begin te schroeven ;)
Plaat van z20 is 14 tands spline :cry
thanks voor t meedenken,
vectra b heeft ook een 240mm koppeling zie ik op mister-auto, past dus (waarschijnlijk) geen 260mm plaat op het vliegwiel vrees ik.ruimte heb ik genoeg, moet juist een groter vliegwiel hebben zodat ik de 260mm plaat van de frontera b kwijt kan.
of een kleinere koppeling/vliegwiel combi die het vermogen aan kan.(met 24 splines voor de frontera bak)lichtgewicht is niet handig off-road.. kg of 10 moet ie minimaal wel zijn, meest optimale is dus een standaard vliegwiel van een andere auto.
top.. bedankt voor de reactie.
is inderdaad de x22se en y22se ipv z22se :angelga ik verder nog spannende dingen tegenkomen behalve de niet passende motorsteunen en uitlaat voor zover bekend?
je kan alles weghalen en bij het stuurhuis ff de leidingen naar de actuator overbruggen met een slangetje en goede klemmen.
stuurhuis van een niet 4×4 erin is nog netter.als je olie verliest zal het niet in je verdeelbak zitten, als de drukgroep daar lek is pompt ie het over naar de verdeelbak zelf.. heb dit nog niet eerder zien gebeuren
maar ff de temp/niveau plug losdraaien en kijken of de verdeelbakolie nog roodachtig is en niet eruit stroomt.
lijkt me eerder dat je ergens anders een klein lek heb.het schokken kwam bij mij door de verlaging, achter krijg je camber met verlagen wat de rolomtrek beinvloed, hier kunnen ze slecht mee omgaan..correctieset erin en opgelost
verschillend profiel of versleten banden geeft hetzelfde resultaat trouwens.. bij 2mm verschil in profiel voel je het al.egr uitschrijven gaat bij een omega niet voor zover ik weet. zou een soort van emulator erop kunnen zetten maar kan niks vinden wat zou moeten werken.
ramkleppen heb ik bij mijn calibra ook niet erop zitten, enkeld de achterste werkt. voorste soort van ronde powerbox voor gemaakt.. trekt als een bezetene, waarchijnlijk bij toeval een mantzel effect gecreeerd. voor de omega zelfde buis aan het maken.
maar gaat me vooral erom of die foutmeldingen iets doen voor het rijgedrag?, wil het gewicht zo laag mogelijk hebben en de motor zo simpel mogelijk, elke gram is er 1. een relais weegt niet zoveel maar alle bedrading die erheen loopt en buizen,slangen e.d. tellen aardig door ;)
had de hoop dat iemand anders dat al gedaan had :jerry
maar wat is de standaard maat van de sprong/stap in de montagerand? dan weet ik hoever ik deze mee af moet draaien
29 december 2015 om 14:26 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193266gaan we binnenkort keer doen :thumbup kijken of ik je bijtrek met de v6 4×4 :angel
vriend van me had een naaf, quick release en sportstuur, zn knippelichthendel zat 10cm achter zn stuur, erg moeilijk bedienen :lol:
het dichterbij zitten van het stuur is wel weer fijn, stuurt stuk directer en met minder krachthier fototje van mijn hemel en de kleppen.. is het originele dak maar dan met sky. 2 uurtjes werk en ongeveer 30 euro gekost.(lijm is het duurste)
enigste foutje wat hierin zit is de vouw in het sky, had deze eruit moeten stomen, was eruit met opzetten maar bij het drogen kwam deze terug :hmmzen hiervoor.. zeer slechte kleurkeuze voor een sleutelaar, na een jaar helemaal verpest :-P ;
en mocht je je vervelen de wintermaanden, tapijt zwart gespoten met speciale verf, knapt ie ook van op..
ook de originele deurkaarten paar tinten donkerder gemaakt met zelfde spul (hou zelf niet van leer)27 december 2015 om 22:48 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193260mooi setje sparco :thumb wel kans dat je stuur te dicht bij komt te zitten met naaf en een snap-off ;)
zoiezo kom je niet meer bij je knipperlichten :-Pover de zonnekleppen en hemel.. zonnekleppen kan je gewoon spuiten, stuk mooier als leer overheen trekken, dat word nooit strak.. gewoon goedkope spuitverf overheen.
hemel van lenk heb ik geen persoonlijke ervaring mee maar wel een kennis die m had, pasvorm hopeloos en niet strak genoeg om te spuiten, moest eindeloos geplamuurt worden en scheurde daarna snel, uiteindelijk leer overheen getrokken
originele hemel opnieuw bekleden is denk net zo mooi en makkelijk ;) heb t meerdere keren zelf gedaan op de keukentafel met perfect resultaat.als je wil kan ik wel fotos posten van mijn hemels en kleppen
Thanx voor t meedenken, rotor e.d. Zijn allemaal nagekeken en lijken goed.
Wel liep hij vanmorgen hevig te stotteren, bougietester tussen gehangen en bij gasgeven valt de vonk weg (of ieder geval te zwak om het lampje aan te krijgen.
Bobine kapot of tog de krukassensor?
Top tip.. helaas al uitgesloten door het relais uit mijn andere calibra te gebruiken. Heeft hierna dezelfde klachten nog gehad.
Tot nu toe geen startproblemen meer gehad. Het inhouden doet ie wel nogsteeds zo af en toe.Pomp zelf? Krukassensor? Luchtmassa? Bobine?
Welke zal ik als eerst proberen?K ken de basics. Ben al paar jaartjes monteur. Probleem is elke keer als hij weigerd en ik spullen heb verzameld om wat na te kijken t kreng alweer start. Iets wat niet kapot is kan ik niet nakijken :???:
Rij al paar dagen met alles op de bijrijdersstoel en nu geeft ie natuurlijk geen problemen :-PFilter is nieuw. Geen valse lucht. Benzinepomp loopt ( dat hoor je )
K vermoed krukassensor, ecu, bobine of iets die kant op.. maar geen van alle verklaard waarom ie het over het algemeen gewoon doet en als ie t niet doet na paar min weer wel.
storingen zijn ook niet temp of weer afhankelijk, zie tot nu toe geen verband ieder geval24 augustus 2015 om 07:58 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292617thanks, inderdaad zijpanelen en e.v de hele achterbank (achterbank heb ik zelf e.v. ook maar een bank met dezelfde “verkleuringen” als de deurkaarten is nooit weg)
22 augustus 2015 om 20:12 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292614netjes die plaat, maakt m echt af :thumb
mijn platen (heb er 2 king: ) zijn allebij van gm origineel..zelfde serie als irmscher maar dan gm genummerd.
hier kan je dus ook op zoeken als je er 1 wil.. nummer uit epc nemen ;)wat anders, zijn je oude deurpanelen en achterbank nog goed? en zo ja wil je die kwijt? heb zelf 2 goede voorstoelen maar mis de rest
blij dat jij m wel heel heb gehouden..
maar daarom heb besloten om de calibra voor de straat te gebruiken en heb ik een omega gekocht om een circuitspeeltje van te maken.
als ik die ondersteboven in t gravel parkeer sta ik te lachen ipv te huilen :-Pen kwa gewicht sta je van te kijken als ie goed leeg leeg (geskinde deuren e.d.).. is dik 300kg uit straks
en ook aan de v6 bezig geweest.
koeltank vervangen en verplaatst (astra gsi tank op nieuw gelaste montagepunten)
toen had de stuurtank geen huis meer, deze dus maar achter de bumper gezet;
en toen moest het front gespoten worden, deze dus ietswat overmatig strak gemaakt :agent
(uiteraard dichtgelast, plamuur wat je ziet is voor de laatste onevenheden en nog niet geschuurd)de 8v opgehaald van de spuiter.. zijn wat plekjes bijgewerkt :D
achter nieuw stukje wielrand erin gezet.
voorschermen en motorkap gespoten
kapje afneembare trekhaak gespoten ( ja ik heb er 1 gevonden :D )
frontplaat gespoten omdat ik hier de hoeken van had vervangen
en een lexmaul spruitstuk erop gezet omdat de originele lek wasverder is de hele auto gepolijst, moet m alleen nog goed waxen
en dit is het geworden;
Thans voor de reacties, was hier al bang voor.
Mijn opcom verloopje zal het airbag draadje missen (zag al met Google dat niet alle verloopjes die optie hebben)Toevallig iemand in sevenum morgen die tech of betere opcom bij zich heeft? :angel
26 juni 2015 om 18:53 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286109dat klopt, maar dit zijn nou eenmaal DE iconische calibra velgen :agent .. naar mijn idee ook de mooiste en best passende op een standaard calibra
waaiervelgen zijn 5 gaats (helaas) en die twinspoke dingen zitten onder elke opel gemonteerd.
:thumb thanks, geregeld… nu ff ritje veghel
atf gaat niet werken
vanwege de koppeling die erin zit kan de bak temperaturen bereiken tot 160+ graden, atf word dan te dun en smeert niet meer. vandaar dat opel dat heeft aangepast (heb zelfs ergens gelezen over een terugroep actie op het eerste bouwjaar)nu heb ik die koppeling niet meer en word mn bak zelden warmer dan 60 graden maar ga het er niet op gokken dat ik een keer een uitschieter heb.
heb ergens op clubcalibra gelezen dat 80w90 syntetisch ook zou kunnen maar heb hier nergens bevestiging van kunnen vinden, iemand?
ff een upje voor deze.
fsrs kan de olie (op het moment) niet meer leveren, zullen nu tog echt naar een alternatief toe moeten ben ik bang.iemand info over welke olie erin kan?
weet dat in de eerste bakken er atf/stuurolie in zat maar deze verbande en de bakken liepen hierdoor kapot, opel is toen overgestapt op de rode olie.
9 juni 2015 om 18:16 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286106ziet er op de foto inderdaad beetje op het randje uit maar heb het opgemeten van een andere klep en op de mm afgemeten en afgeplakt voor deze erop gingen.
ziet er live wel “natuurlijker” uitmn voorbeeld
en bij mij;
zou tog lullig zijn zijn als mn voorbeeld er al verkeerd op zat :-P :cry
hele lading kleine klusjes gedaan.
nieuwe luxe kentekenplaten en houders zonder reclame
alle stootstrips en skirts weer netjes zwart gemaakt
nieuwe logo’s op de achterkant en logo in de grill gemonteerd icm met gladde motorkap
chromen einddemper gemonteerdook de tussendemper/pijp 3cm verlengt zodat alles op de goede plek hangt..
kat is aftermarket troep en waarschijnlijk te kort, tussendemper zat gewoon klem tegen de bodem en klapte extra ertegen met gasgeven e.d.
scheeld ook een heel veel trilling met rijden maar vooral met stationair, stoelen stonden eerst te stuiterenen nog 100 kleine dingetjes die me niet aanstonden maar niet zichtbaar zijn.
-
AuteurBerichten