acceptabele foutcodes omega 3.0?

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz acceptabele foutcodes omega 3.0?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274904
    drakos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2010

      ben voor het circuit een x30xe aan het prepareren voor in de omega.

      mijn vraag, welke foutcodes kan de ecu hebben zonder het rijgedrag negatief te beinvloeden?
      motorlampje interesseerd me niet ;)

      – egr? (gewichttechnisch wil ik m rechtstreeks op de inlaat afdoppen en weglaten)
      – 1e ramklep op de inlaatbuis ( als ik het relais laat zitten geen foutmelding maar verwijder liever alles )
      – snelheidsensor/abs ( uiteraard geen abs meer maar de ecu heeft een vss ingang )
      – koolstofilter klep ding? (afdoppen werkt maar verwijderen?)

      mocht 1 van deze dingen wel beinvloeden, iemand schema voor “cheaters”? :angel

      #18307384
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Egr afdoppen en uitschrijven kan een groot deel oplossen..
        Ramklepjes wilde ik op mijn 2.5 ook verwijderen maar dat gaat tegen werken i.v.m. je pk en koppel curve op lage toeren..

        #18307385
        drakos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2010

          egr uitschrijven gaat bij een omega niet voor zover ik weet. zou een soort van emulator erop kunnen zetten maar kan niks vinden wat zou moeten werken.

          ramkleppen heb ik bij mijn calibra ook niet erop zitten, enkeld de achterste werkt. voorste soort van ronde powerbox voor gemaakt.. trekt als een bezetene, waarchijnlijk bij toeval een mantzel effect gecreeerd. voor de omega zelfde buis aan het maken.

          maar gaat me vooral erom of die foutmeldingen iets doen voor het rijgedrag?, wil het gewicht zo laag mogelijk hebben en de motor zo simpel mogelijk, elke gram is er 1. een relais weegt niet zoveel maar alle bedrading die erheen loopt en buizen,slangen e.d. tellen aardig door ;)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.