Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In eerste instatie werkte het niet via het factory settings menu, kreeg alleen Buick logo te zien. Na zelf een plaatje erin te hebben gezet en weer te kiezen voor “car logo” kreeg ik wel de hele lijst te zien.
De FM ontvangst is inderdaad wel minder dan met de originele radio. Binnenkort ga ik de DAB+ unit van spanning voorzien en hoop daar betere ontvangst uit te halen.
Als het goed is zit er een versterkermodule aan je antenne, maar ik weet niet of die via de antennekabel gevoed wordt, of zoals bij de vroegere modellen via een aparte draad in de iso-plug, maar dat ga ik nog eens opzoekenGreets Joost
@jeroenk wrote:
Wat is het originele wattage van de normale lampjes? Kun je die watt’s niet gewoon wegbranden met wat weerstanden?
Stadslicht/achterlicht= 5 Watt, 3 Ohm
Remlicht / Knipperlicht= 21 Watt, 3 OhmJe kunt ook gloeilampjes parallel zetten aan de LEDs… Of een handig persoon tegen het lijf lopen die het een en ander in de boordcomputer kan tweaken…
betekent het niet gewoon dat het parkeerlicht aan staat? Bij contact uit richtingaanwijzer in neutrale stand en het parkeerlicht is uit… :angel
@Engee wrote:
Erg nette wielen nog voor de winter! Maar de zomerwielen zijn wel net iets dikker! 19”?
De wintervelgen zijn de Cosmo velgen (17″) die standaard op dit (Cosmo) exemplaar zaten, de zomervelgen zijn de standaard Sport velgen (18″) die standaard onder de Sport variant zaten, maar dankzij E-bay nu onder onze Cosmo zitten
Vandaag in zomer modus gezet!! :-D
Heb je toevallig een grotere bandenmaat eronder zitten dan voorheen? Kan zijn dat dit de beperking geeft, aangezien kleinere wielen makkelijker rond te draaien zijn dan grote…
Greets Joost
Met m’n Vectra’s (B) reed ik altijd met Conti’s. Nu heb ik voor de Astra (J) puur vanwege budget de overstap naar Falken’s gemaakt. Hopelijk zijn ze een beetje rap binnen, want de winterbandjes willen erg graag de berging in :hmmz
11 maart 2014 om 14:30 In reactie op: Tip, alle serie nummers opel onderdelen (alle opel modellen) #18223301Held!
Op m’n Vectra had ik ook geinige houders (al zeg ik het zelf) ook via Ebay….
Greets Joost
Beetje afhankelijk van het bouwjaar, maar mijn Astra ST uit 2011 kan ik vrij weinig mee doen, ookal zeg ik dat het een insignia is (dan kan er wat meer mee, want de Astra J bestond nog niet ten tijde van de software release). De huidige kloon software is van augustus 2010, dus als jouw insignia nieuwer is, bestaat de kans dat je er niet alles mee kunt doen… kwestie van testen met iemand die al een Op-Com heeft zou ik zeggen :-D
Nice! Pas wel op, als je een China kloon besteld hebt, dat je niet de originele Op-Com software gebruikt! Dit kan ertoe leiden dat je Op-Com onbruikbaar wordt…
De OBD2 is het type connector, vervolgens worden op de OBD2 connector weer verschillende protocollen gebruikt (onder andere CanBus).
Zoals Rick al zegt is de Op-Com een uitlees apparaat voor Opels dat op de OBD2 connector geplaatst kan worden. Voor VW/Audi heb je VAG-com en er zijn diverse universele tools op de markt.Greets Joost
Hij kon gewoon niet kiezen… :angel
Het gewicht dat een auto met toelating mee krijgt is op basis van specs van de fabrikant. Paar jaar terug heeft Ron (Deep-Purple) zijn Vectra B1 van 2.0 16V naar 3.0 V6 omgebouwd. Toen voor de keuring een hele hoop eruit gehaald, ze keken bij de RDW zelfs naar de inhoud van de vloeistof tanks om die gewichten er vanaf te halen. Uiteindelijk bleek ie zwaarder dan gedacht… Eerst had ie het gewicht van de 2.0 met alles erop gewogen en toen vergeleken met de 3.0, maar bij keuring zat er veel meer verschil tussen het oude “op kenteken” gewicht en het nieuwe gewicht, zonder dat er extra dingen op zaten…
‘t is dus wel raadzaam om eerst de auto in huidige staat eens op een wegbrug te zetten, dan weet je precies waar je aan toe bent. Kan heel goed zijn dat je auto nu al zo’n 50 kilo meer weegt dan in je papieren staat…
@Heks wrote:
Denk dat het wel duidelijk is.
Wil je slechte service, slechte reparaties, slecht onderhoud, waardeloos advies, onkundig personeel, te veel betalen en/of opgelicht worden, ga naar Kwik-Fit, op deze gebieden zijn ze namelijk expert en hebben ze jarenlange ervaring. :thumbup
:wors
Werkt die alleen bij ingeschakelde verlichting en ontsteking? Misschien iets met de licht schakelaar/ dimmer aan de hand?
Greets Joost
Wat is de hoogte van de zekering in de radio en wat is de hoogte van de zekering in het zekeringkastje?
Die zekering zegt niets over of het te veel is voor de speakers, het geeft aan dat de radio meer stroom nodig heeft dan waarop de zekering gemaakt is. Dit kan meerdere oorzaken hebben, de bekendste is kortsluiting. Maar het kan dus ook zijn dat er in de zekeringkast een 10A zit en achter in de radio bijvoorbeeld 15A. De radio is niet de enige verbruiker die op die zekering zit, dus de radio kan niet de volledige 10A geleverd krijgen.
Greets Joost
Heb er ooit uit nood nieuwe banden onder laten zetten, nou, die gleden meer dan de krappe millimeter profiel die nog op de oude banden zaten…
Heb daarna ook nog uit nood een keer een accu laten vervangen, destijds met mijn Vectra B Diesel. Zat een 75Ah accu in, maar volgens hun kon het makkelijk met een 68Ah accu… binnen het jaar stond ik er weer (onder garantie) om een nieuwe accu te halen, dus 2 keer herhaald, om ze te laten voelen hoe het is om fout op fout te maken (heb dus 3 accu’s gehad voor de prijs van 1) en toen was ik het zat en heb er een échte accu in gelegd (zelf).Dus inderdaad: Niet doen bij de Kwik-Fit!
@Vannos wrote:
Let even op voordat je een filmpje op youtube zet !
Read :vertag
https://www.security.nl/posting/40453/” onclick=”window.open(this.href);return false;Das idd wel een erg interessante… :angel
Ik gebruik de CC zodra het kan, of het nu bij 130 of 30 km/h is… Blijft wel dat de vermeende 10% brandstofbesparing gecompenseerd wordt door het 10% extra verbruik bij gebruik van de airco… :angel
De Muvi cams die ik heb geven ook prima beeld, 1080p. Kostte me in dagaanbiedingen ongeveer 150 euro, maar ik vind het de moeite waard. Zat ook een onderwater behuizing bij en gebruik ze dan ook met snorkelen
Overdag in de auto:
[youtube:1ixyh0s0]http://www.youtube.com/watch?v=FPTh2Rut8mI[/youtube:1ixyh0s0]‘s avonds in de auto:
[youtube:1ixyh0s0]http://www.youtube.com/watch?v=yR_ndQTjGtI[/youtube:1ixyh0s0]Gefilmd met Harry’s Laptimer (app op de iPhone):
[youtube:1ixyh0s0]http://www.youtube.com/watch?v=DAfUDAmi4gY[/youtube:1ixyh0s0]En tot slot de dash-cam (met zuignap aan de buitenkant van de auto gehangen) in combi met m’n dikke videocamera:
[youtube:1ixyh0s0]http://www.youtube.com/watch?v=ha_Y8Fas_S4[/youtube:1ixyh0s0]Greets Joost
12 februari 2014 om 20:54 In reactie op: Pixels66′ Astra H GTC OPC Line 1, beetje pech gehad… #18158858Shiny!
Dat is grappig!!
@slopelrijder wrote:
En bij ” hufter ” rijgedrag, zo,n filmpje mailen naar de politie, zodat de wegparaat, er op aangesproken kan worden….
Vooral kleven is zoiets…..Dan heb je er 2 nodig, een klever zit meestal achter je, toch? :jerry
‘k heb er een van Muvi. Ook heb ik een app op de iphone (Harry’s laptimer) waarmee je kunt filmen en ook de G-krachten, snelheid e.d. worden vastgelegd.
Volgens de RDW site:
Wanneer krijg ik de kentekencard?
Als u een papieren kentekenbewijs heeft, dan hoeft u niets te doen. U krijgt het kentekenbewijs op creditcardformaat (kentekencard) vanzelf bij aankoop van een nieuw of gebruikt voertuig. Of als u bij verlies of beschadiging van uw kentekenbewijs een vervangend kentekenbewijs aanvraagt. Heeft u in 2013 uw voertuig geschorst en loopt de schorsing af in 2014? Dan ontvangt u na afloop ook een kentekencard.
Heeft u in 2018 of 2019 nog een papieren kentekenbewijs, dan krijgt u dan bericht hoe u dit definitief omwisselt voor een kentekenbewijs op creditcardformaat.
-
AuteurBerichten