Ervaring onderhoud door kwik fit?

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Ervaring onderhoud door kwik fit?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264139
    Patje gts
      Lid sinds:
      27 May 2013

      Hallo,

      Heeft er iemand ervaring met onderhoud bij kwik-fit?
      Zijn zijn erg goedkoop met een grote beurt ( €182,- voor mijn vectra 1.8 ) alles wordt dan vervangen zoals beschreven. Ze gebruike hoogwaardige olie van Mobiel?? Voor mijn niet echt bekend, mag aannemen dat zoon bedrijf wel weet wat ze doen.

      Hoor graag van jullie.

      Gr patrick

      #18218293
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        Zou wel oppassen ze lokken je de tent in met, Voor af gezegd dat de prijs laag is,. totdat je er om komt en de rekening ziet.
        Je zal niet de eerste zijn.

        vind het behoorlijk weinig, Weet niet wat ze verstaan onder een grote beurt. Wij zijn een universeel garage bedrijf en een grote beurt heb je voor 200 a 250 hangt een beetje af
        van welke olie voorgeschreven is.

        is die prijs incl. BTW ?

        #18218294
        Patje gts
          Lid sinds:
          27 May 2013

          Prijs is incl BTW , kan online een afspraak maken dus de prijs staat vast .

          #18218295
          Cobus
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 February 2010

            Ik heb het grote onderhoud een keer door Kwikfit laten uitvoeren.
            Nooit meer.
            In de ochtend de auto gebracht, en in de middag weer opgehaald.
            En ja hoor daar stond ik dan midden in de nacht bij Zwolle op de vluchtstrook, ruim 200Km van huis.
            Verkeerde olie, Olie filter open geschuurd met alle gevolgen van dien.
            Volgens de ANWB was dit geen opzich zelf staand iets, en kwam vaker voor bij auto’s die bij Kwikfit in onderhoud waren geweest.
            Na hevige discussie met Kwikfit heb ik dan het onderhoudsgeld terug gekregen, en een tegoedbon voor een volgend grote beurt.
            Volgens Kwikfit had ik nooit na een grote beurt zo’n eind mogen rijden.
            Volgens hun eigen schuld.
            Dus voor mij geen Kwikfit meer.

            #18218296
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Ow, je mag geen lang stuk rijden na een Grote beurt, Das nieuw voor mij..
              Vaak zat direct na een Grote beurt 600 of meer km’s achter elkaar gereden, zou ook niet weten waarom niet, er veranderd technisch niks aan je auto..
              Wat een LUL verhalen hangen die gasten op.

              Splijten van het Oliefilter zal eerder aan het Oliefilter liggen dan aan de Motorolie, zelfs met 10w60 mag ie niet splijten..

              Willem

              #18218297
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                waarom die gasten nog bestaan is mij een raadsel.
                Als je wat rond googled kom je op zoveel rare verhalen.
                Vooral die over de prijs die nooit is wat er is afgesproken of waar je mee begon.
                Of dat er vaak verkeerde onderdelen gebruikt worden..
                baggertent..

                #18218298
                Vannos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2010

                  Ze lokken toch telkens aardig wat mensen de tent in met apk voor 9 euro.. bijvoorbeeld.

                  Inderdaad Kaneelschep mij verbaast het ook nog steeds waarom ze blijven bestaan :wtf

                  #18218299
                  usbstick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 February 2012

                    Ik snap dat niet, ze mogen niks doen voordat er met de klant iets is afgesproken.. ze kunnen het wel proberen om je iets te verkopen,maar jij zegt ja of nee, niet dat het mijn auto garage is maar je heb zelf alles in de hand..

                    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

                    #18218300
                    Patje gts
                      Lid sinds:
                      27 May 2013

                      Het is duidelijk, niet doen dus!
                      Bedankt voor jullie reactie , wat is een forum toch makkelijk!
                      Weet iemand een goede garage of monteur regio tilburg?

                      #18218301
                      TheFist
                        Lid sinds:
                        8 December 2013

                        Ik zou het idd niet doen.. Kennis van mij daar een keer remblokken laten zetten.. En op de snelweg liep er een wiel van de wagen af!

                        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                        #18218302
                        Heks
                          Lid sinds:
                          18 June 2012

                          Heb er 1x een band laten wisselen. Zelfs dat konden ze niet. Dus je auto er laten onderhouden lijkt me niet verstandig. Hoor alleen maar enge/rare verhalen over Snik-Fit

                          #18218303
                          david verburg
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 July 2004

                            Kwik shit gasten snappen er niks van
                            Via de lease doen wij daar winter banden
                            Maar het balanceren kunnen ze daar niet so Goed.
                            Toen ik dat melde bij de winter zomer wissel
                            Kreeg ik te horen dat het door mijn rijstijl kwam door hard optrekken en remmen zou de band draaien op de velg en daardoor onbalans veroorzaken ……
                            Wel vreemd dat het probleem na mijn opmerking ineens weg is hoe hard ik er ook mee rijd …..wel typisch ook kom je aan rijden
                            Staat de voltallige bemanning in de garage deur te roken en dan vraag je of je auto eerder klaar kan zijn want je moet nog een klus rijden …nee meneer sorry de afspraak staat om 11 uur dus om 12 uur is ie klaar ….gggrrr ga je dan tot half 12 hier staan roken en trap je dan ff snel die banden eronder?
                            Ja snap ik dat ze niet goed gebalanceerd zijn stelletje kneuzen

                            #18218304
                            Vannos
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2010

                              Heb op het werk al talloze verhalen gehoord over kwikkwak, Balanceren dat ze dat niet kunnen verbaast me niks. Voor elke brug staat een simpel banden draai apparaat en simpel balanceer apparaat uit de jaren 0

                              #18218305
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                Niet doen, laatst konden ze bij de Ford Ka van een vriendin niet eens vinden hoe het kapotte lampje van de achteruitrijverlichting moesten vervangen.

                                Zeg dan gelijk dat je daar niet genoeg aan kan verdienen….

                                Die goedkope apk kunnen ze alleen aanbieden omdat ze altijd iets vinden.

                                #18218306
                                Botho
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 May 2009

                                  effe serieus, die gasten mogen niet eens naar mijn auto kijken…

                                  #18218307
                                  Freestyler
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 January 2006

                                    @Botho wrote:

                                    effe serieus, die gasten mogen niet eens naar mijn auto kijken…

                                    kijken? jawel hoor. Op 10 mtr afstand….

                                    #18218308
                                    jethro
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 February 2008

                                      Die kwik kwak kwek shit prutsers krijgen een bonus voor elk onderdeel wat men verkoopt.
                                      Komt een klant om een achterdemper te vervangen, dan lul je net zo lang tot dat je een complete uitlaat verkocht hebt.
                                      Of men begint te lullen over de banden waar nog 4 mm op zit, HUP vier nieuwe er onder.

                                      Zo werkt dat.
                                      :puke :puke

                                      #18218309
                                      djsparky
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 March 2006

                                        Heb er ooit uit nood nieuwe banden onder laten zetten, nou, die gleden meer dan de krappe millimeter profiel die nog op de oude banden zaten…
                                        Heb daarna ook nog uit nood een keer een accu laten vervangen, destijds met mijn Vectra B Diesel. Zat een 75Ah accu in, maar volgens hun kon het makkelijk met een 68Ah accu… binnen het jaar stond ik er weer (onder garantie) om een nieuwe accu te halen, dus 2 keer herhaald, om ze te laten voelen hoe het is om fout op fout te maken (heb dus 3 accu’s gehad voor de prijs van 1) en toen was ik het zat en heb er een échte accu in gelegd (zelf).

                                        Dus inderdaad: Niet doen bij de Kwik-Fit!

                                        #18218310
                                        mayhem
                                          Lid sinds:
                                          13 June 2006

                                          Mooi man, kwikshit. ze zitten bij mij 2 panden verderop.

                                          Ikzel hebf een hele telefonische discussie gehad omdat zij niet konden zien welke accu ik nodig had, en ik moest en zou met de auto langs komen… Ik heb die pannenkoek vriendelijk verzocht om dan 55km te fietsen om bij mijn auto, met defecte accu, te gaan kijken. Opel dealer gebeld, binnen 1 minuut was de juiste accu klaargezet en kon ik hem oppikken.

                                          Mijn collega had de remblokken achter kapot door een slepende rem, wielremcilinder gaar. Okee, nieuw setje erin, gelijk beide zijdes. Komt daar een prijsopgave tevoorschijn! Ik heb hem naar de dealer laten bellen voor een prijs, die was met OEM materiaal + arbeid goedkoper als enkel imitatie onderdelen van de kwikshit.

                                          #18218311
                                          Heks
                                            Lid sinds:
                                            18 June 2012

                                            Denk dat het wel duidelijk is.

                                            Wil je slechte service, slechte reparaties, slecht onderhoud, waardeloos advies, onkundig personeel, te veel betalen en/of opgelicht worden, ga naar Kwik-Fit, op deze gebieden zijn ze namelijk expert en hebben ze jarenlange ervaring. :thumbup

                                            #18218312
                                            djsparky
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 March 2006

                                              @Heks wrote:

                                              Denk dat het wel duidelijk is.

                                              Wil je slechte service, slechte reparaties, slecht onderhoud, waardeloos advies, onkundig personeel, te veel betalen en/of opgelicht worden, ga naar Kwik-Fit, op deze gebieden zijn ze namelijk expert en hebben ze jarenlange ervaring. :thumbup

                                              :wors

                                              #18218313
                                              calibra-driver
                                                Lid sinds:
                                                4 September 2007

                                                t schijnt de naam te zijn die bij de hollandse gierigheid ter verbeelding spreekt, misschien de reden dat ze nog bestaan ?

                                                Hier hebben ze bij een maat van mij die alleen nieuwe bandjes erop wou, 4 de verkeerde banden gemonteerd.

                                                Vervolgens ongevraagd voor de remblokken vervangen en als klap op de vuurpijl hebben ze 2 velgen beschadigt.

                                                Die jongen daarheen, jah dan gingen ze die remblokken maar weer eraf halen en de banden mochten dan erop blijven dat was niet zon ramp.
                                                uiteindelijk moesten ze de schade aan de velgen herstellen uiteraard, hadden ze gewoon t lef om te vragen of ze de 2 beschadigde dan over konden spuiten en die aan 1 kant van de auto te monteren zodat t niet opviel :D

                                                #18218314
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Zo als steeds met deze “zogenaamde universele” bedrijven….steeds met argwaan er iets van aannemen. liefst van al met een boog er ver omheen lopen, bespaart je gewoonlijk een hoop ellende (slechte of verkeerde reparaties aka ergernis) ;)

                                                  #18218315
                                                  nieborgp
                                                    Lid sinds:
                                                    27 February 2014

                                                    Ja, ervaring. Dit is niet positief. Een paar maal APK laten doen op mijn Astra F. Absoluut geen aanrader! Afstelling van koplampen was een ramp. Vervanging van remcilinders achter inclusief remvloeistof resulteerde in een sponzig remmen. Nogmaals langs geweest om het goed te laten ontluchten. Hier gaat niet veel goed en je moet vaak nog een keer langskomen.
                                                    Indien je een lekke band hebt, is dit WEL het adres.

                                                    #18218316
                                                    mattemaker
                                                      Lid sinds:
                                                      28 September 2007

                                                      pffff hahahaha .. wel lache om dit te lezen… veel verhalen uit de oude doos…
                                                      ik werk er zelf keurmeester-1e monteur en kom van diverse dealers vandaan.. ook opel ;) ben dus dealermonteur geweest..
                                                      kan je zeggen dat een grote beurt bij kwikfit meer gecontroleerd-vervangen-schoongemaakt word dan bij dealers..
                                                      los gelopen wiel..is op staande voet ontslag… :vertag
                                                      ik was ook geen fan van kwikfit.. maar sinds een paar jaar zijn ze echt goed bezig..
                                                      nu zal er wel verschil zitten in monteurs en kwikfits.. maar bij ons in de meern GEEN gelul..
                                                      goed is goed.. slecht is slecht.. en advies is advies.. :vertag

                                                      apk is apk.. ben je het er niet mee eens.. kan je in beroep gaan.. en dan komt de rdw de keurmeester controleren..
                                                      heeft de keurmeester gelijk.. zijn de kosten voor de klant.. (en dat is bij elk apk station)

                                                      wij zijn een kwikfit die wel een op-com hebben..en zelfde soort voor nog andere merken..
                                                      dus niet alle kwikfits zijn hetzelfde.. idem met dealers..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.