Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ Ed13 Titel van deze topic is: Astra K ervaring.
Als deze niet positief is mag dat genoemd worden. Zeker als iemand zwaar teleurgesteld is dan vind ik dit forum ook een prima uitlaatklep. En iemand die sinds 2008 lid is van dit forum heeft toch wel recht van spreken.
Nog nooit eerder Opel gereden (behalve als lesauto een Opel cadet). Ik vind de Astra K in elk geval een fijne auto om in te rijden. Geen grote problemen geahd tot n toe (1 jaar oud en 21000 km op de teller).
Het infotainment-, navigatiesysteem en de automatische verlichting is erg krakkemikkig. Klachten in binnen- en buitenland. Dat kan vast beter. Alleen Opel doet er geen reet aan.
Mijn dealer doet zijn best en heb er over het algemeen prettige ervaringen mee.Ik heb (toen nog) GM de problemen voorgelegd. Zij beweren dat alles volgens werkt zoals het hoort. Daar verschillen de meningen over. Ook de dealer erkent storende zaken. Maar het is een software en/of hardware kwestie die alleen door Opel opgelost kan worden.
Naast alle consumentenrubrieken e.d. die eppo61 noemt zou ik minimaal de rechtsbijstandverzekering en toch ook je schoonmoeder inschakelen.@Bizzyb: Heb deze en andere kwesties (vreemde gevoeligheid lichtsensor) al meerdere malen gemeld. Dealer kan niets doen. Opel moet deze klachten serieus nemen. Ik heb de indruk dat ze dat niet doen.
Ik gebruik een originele kabel van Samsung voor mijn Samsung Galaxy A5 (16) en krijg de eerder genoemde melding.
Ik zal eens een andere APK versie proberen.
Bij muziek kan ik wel Google Play starten, maar daarvan maak ik geen gebruik.In Android Auto staat Spotify wel als keuzemogelijkheid voor muziek, maar krijg de melding dat Spotify op dit moment niet werkt.
Hoe krijg je Spotify aan de praat in Android Auto?Als je google mag geloven
Apps voor android autoLaatst bij garage geweest en gevraagd of lichtsensor gerepareerd kan worden. Zoals al eerder op dit forum gemeld, werkt die niet naar behoren. Bijv. bij heel zonnig licht gaan de lichten aan in de schaduw en het duurt zeker 10 minuten voordat ze weer uit gaan. In een tunnel gaan de lichten laat aan en het duurt lang voordat ze weer uitgaan als je de tunnel uit bent. Behalve dat de lichten aan gaan, springt het scherm ook op donkere achtergrond.
De garage zegt dat het euvel bekend is, maar er is geen oplossing.
Heeft iemand al eens een goed werkende lichtsensor?@jsgsi De officiële Android Auto app (de niet APK versie) is niet beschikbaar in Nederland. Als je in bijv. Duitsland bent kun je de app gewoon downloaden en installeren. Die werkt volgens mijn dealer 5x en dan stopt hij. Ik heb de app in Duitsland er op gezet en kijk of het inderdaad maar 5x werkt.
Vandaag de winterbanden laten wisselen voor zomerbanden. Gelijktijdig gevraagd naar een update van Intellilink incl. Android Auto.
Ik denk dat er nog veel onwetendheid is bij de dealers over Android Auto. De update had inderdaad Android Auto en ik heb het inmiddels geïnstalleerd.
De update van mijn bijna 1 jaar oude Astra werd kosteloos gedaan.
Nu maar eens kijken wat het Android Auto oplevert. Ik heb in elk geval gezien dat je via Google Maps kunt navigeren. De kaarten van het huidige navigatiesysteem zijn verouderd en zijn duur om ze te vervangen.
Het blijkt dat de niet APK versie van Android Auto na 5x er mee stopt.
Welke versie van APK moet je trouwens nemen? Er zijn vier versies die afhangen van resolutie en processor van je telefoon.@jsgsi Kun je ook het nummer geven van de update? Mijn dealer beweert dat er geen update is waardoor Android Auto zou werken.
Ook beweert hij dat er geen verbeterde versie is van de slechte lichtsensor. Het zou hier ook gaan om de software, die hij niet zo maar kan aanpassen.
Ik heb het vermoeden dat de dealer deze aanpassingen wil uitstellen totdat de garantieperiode is verlopen.Ik heb contact opgenomen met de dealer (Broekhuis-Zwolle). Wat bleek nu: de brief is niet terecht naar u verstuurd. De dealer had een lijst waar op de terugroepcodes/kenteken staan die geen update nodig hebben. Vervolgens ontstond discussie of ik wel of niet over nieuwste software zou beschikken. Ik denk van niet, gezien de vele berichten die langs kwamen over de mogelijkheid om bijv. Android Auto te installeren.
Ook bij mij valt het scherm wel eens uit of start opnieuw op.
Maar helaas geen gratis update voor mij.
Ik ga maar eens bij de dealer langs om eens te kijken wat er mogelijk is. De garagemannen zijn immers niet allemaal zo ICT up to date.@Escudo: prima review.
Ik ben ook tevreden over de rijeigenschappen van de Astra. Genoemde problemen onderschrijf ik. M.n. de lichtsensor is van belabberde kwaliteit.
Over de Intellilink en het navigatiesysteem ben ik niet tevreden. Jij schrijft over Android Auto, maar dat is (officieel) niet te krijgen in Nederland en zoals het eruit ziet zal het ook nooit verkrijgbaar zijn. Dat ligt niet direct aan Opel. Maar vreemd dat het in Duitsland wel kan en hier niet.Wat ik mij afvraag: is Opel (GM) juridisch niet aan te pakken?
Ze verkopen een auto met een navigatiesysteem van rond de eeuwwisseling, zonder de klant te waarschuwen; vermelden niet dat kaartupdates ongeveer 1x per 2 jaar plaatsvinden en dan 170 euro kosten; vermelden niet dat bepaalde kaartfuncties alleen in Duitsland beschikbaar zijn (3D). Kortom de klant wordt slecht voorgelicht.
Hetzelfde geldt voor de kwestie rond Android Auto.@ardebr: de door jou genoemde euvels (geen automatisch inklapbare spiegels, langzame ontwaseming, verouderd navigatiesysteem, lichtsensor die niet goed functioneert) worden door vele andere Astra rijders in binnen- en buitenland aangegeven. Helaas, Opel doet er niets aan of wil er niets aan doen. Mijn dealer redeneert: het is nu in éénmaal zo……
Het geld is binnen en naar aftersales kun je fluiten. Het is dat de auto verder prima rijdt, maar neemt niet weg dat die ergernissen het rijplezier aantasten.
Opel doe er wat aan. Dab houd je tevreden rijders!GM interesseert het allemaal weinig. De auto is verkocht en daarmee basta. Er is geen motivatie om er wat aan te doen. Zelfs dalende verkoopcijfers van auto’s doet Opel geloven dat het allemaal niet zo’n vaart loopt. Van aftersales hebben ze nooit gehoord. Onbegrijpelijk dat je als producent zo met een goed product om gaat.
De door jou genoemde klachten en nog vele andere klachten worden op diverse (buitenlandse) fora’s genoemd.
Mijn dealer (die doet tenminste nog iets) heeft de problemen ook geprobeerd op te lossen met de verlichting door de software te updaten. Geen succes.
De auto zelf rijdt prima. En elke auto heeft wel zijn eigenaardigheden. Inderdaad een relatief hoog benzineverbruik. Ligt natuurlijk ook aan mijn rijstijl.Er is dus nog onduidelijkheid over een update van de software. Ook ben je afhankelijk van je dealer of die coulant is. Anders betaal je ook voor de update.
Mijn dealer (ook Broekhuis) wist van niets.
Het kan uiteindelijk aantrekkelijk zijn beschikking te hebben over Android Auto en wifi, omdat je dan van Google Maps via Android Auto gebruik kunt maken i.p.v. de totaal verouderde navigatiekaarten van HERE. Scheelt weer 180 euro. Je betaalt natuurlijk wel voor je wifi. De kosten via Vodafone voor wifi zijn:
• De Vodafone “Dagelijkse bundel“1:
Het beste voor een enkele reis. Deze bundel heeft 1 GB data voor 24 uur op Vodafone’s snelle 4G netwerk voor €5 om te surfen, maar ook voor het streamen van muziek en video’s etc.
• De Vodafone „Maandelijkse bundel (28 dagen)“1:
Het beste voor regelmatig gebruik, zonder zorgen. Deze bundel heeft 3 GB data voor 28 dagen op Vodafone’s snelle 4G netwerk voor €15 of 10 GB data voor €25.Helaas moet je wel een Onstar abonnement nemen a 99,50 euro per jaar. Voor mij persoonlijk is Onstar een totaal onnodige toepassing.
Al met al een dure aangelegenheid voor een privérijder. Per jaar 280 euro.
Kies je voor de update van de navigatiekaart dan 180 euro voor weer 2 tot 3 jaar en neem je geen wifi/Onstar.Bovendien heb je niet in elk Europees land een tankstation om de 10 km.
Dus maar goed dat het lampje tijdig gaat branden bij laag brandstofniveau.Weet iemand waarom Google Android Auto niet vrij geeft in de Benelux?
Hierbij een link naar een video waarin is te zien hoe 3D er uit zou moeten zien.
https://www.youtube.com/watch?v=OuCsDYuxQAs
Dat lukt bij mij dus niet.Ik heb ook een innovation met 6 speakers waarvan 2 achterin.
De software is open source. Er is een manier in een soort windowsmode te komen, waardoor via je een usb instellingen kunt aanpassen. Je moet echter het windowspassword hebben. Je verspeelt garantie als je morrelt aan de software. Ik zou graag zien dat inklappen van de spiegels bij verlaten van de auto automatisch gaat.
Het probleem dat android auto niet werkt ligt volgens GM aan Google. Zij heeft de app nog niet vrijgegeven voor Benelux. Ik weet niet waarom Google zo moeilijk doet. In bijv. Duitsland is android auto beschikbaar. Ik heb de app ook in het buitenland gedownload. Maar aangezien android auto niet beschikbaar is voor Intellink heb je er niets aan.
Ik vind trouwens dat Opel de update van Intellink die nodig is voor android auto gratis moet verstrekken, omdat in de koopfolders al sprake was van android auto. Pas later hebben ze toegevoegd dat het nog niet beschikbaar is in Nederland.
Achteruitcamera zat in een pakket.
Het NAV900 systeem vind ik primitief en updates kosten veel geld en worden nauwelijks uitgebracht. Voor zo’n duur systeem verwacht je wel wat meer service.
De stembediening van NAV900 vraagt vaak om herhaling terwijl ik toch redelijk ABN spreek. De eigen uitspraak van de navigatiedame is ook zo slecht dat ik wederom begrijp dat de het navigatiesysteem mij niet verstaat.
In de middenconsole zit een USB en een AUX ingang. Achter de middenconsole zitten nog eens 2 USB poorten. Geluid USB bron is inderdaad zachter. Je kunt het niet apart instellen.Dat maakt niet uit. Ook een flat van 3 hoog zou 3D moeten worden weergegeven.
Ik herinner mij dat ik de app in het buitenland heb gedownload. Blijkbaar lukt het in Nederland nog niet.
Ik heb overigens GM al gevraagd over o.a. de release van Android Auto in Nederland, maar geen antwoord ontvangen.Is het deze niet?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.projection.gearhead&hl=nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb de app geïnstalleerd op mijn mobiel. Kan er alleen niets mee, omdat geen Android Auto in het menu heb (auto is van begin juni).
Dan zal ik dus naar de dealer moeten voor een update.Je kunt de Nederlandse versie van Android Auto nu downloaden vanaf Google Play.
Hoe heb je Android Auto als optie in Intellilink gekregen? -
AuteurBerichten