Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bedankt voor de info,
het probleem is inderdaad op die manier opgelost
mvg,Eric
bedankt voor de info,
uitlezen geeft geen fouten aan
waar vind de sensor en de stekker
al de rest is wel oké denk ik er is geen waterverlies of moet nooit iets bijvullen en eens op temperatuur dan blijft hij stabiel ( het probleem doet zich ook niet altijd voor het is sporadisch )
een elektrisch verwarmde thermostaat heb ik nog nooit van gehoord ? waar kan ik die vinden .
kan u de informatie soms met foto’s aan mij doorgeven .
mvg
echt niemand hier ervaring mee?
niemand ? die dit herkent ?
ja, ik weet dat de thermostaat maar later open gaat maar dat is niet de oorzaak volgens mij .
hij deed dat vroeger niet dan ging de meter langzaam naar bedrijfstemperatuur = 90°
hoi,
bedankt voor de info maar deze had ik al, en de Astra K staat er nog niet bij dacht ik.
oké , bedankt is toch gelukt !!
is toch gelukt door eerst de kleine bout te verwijderen in het midden en het bovenste deel van de filter goed te blokkeren met een houten blok en een houten spie ( heb nu +/-92000km ) dus ben weer goed voor 80.000km !!
toch bedankt voor uw reactie !
hoi Nick,
Nog wat betreft de brandstof filter, ik krijg hem toch zomaar niet gemakkelijk los ( ook niet met een blok hout er tussen ). als ik het goed gezien heb dan hangt die in een witte plastieken houder of zoiets ? hangt daar nu los in moet die ergens vast klikken in dienen houder .Moet ik misschien eerst de kleine bout zal ik maar zeggen die in het midden zit losgedraaid worden?
Om de hoeveel km moet die vervangen worden ? volgens mij is hij nog nooit vervangen? maar op mijn display staat nog voor 100% goed , moet ik hem dan wel vervangen ?
stel dat ik hem volledig vervang met de behuizing inbegrepen moet het systeem dan ontlucht worden ? zo ja hoe doet ja dat ?
bedankt op voorhand
mvg,
Eric
dat is juist het probleem , ik heb de druk juist gebracht maar de melding gaat niet weg.
kan dat gereset worden, ik lees verhalen dat dit opnieuw moet ingeleerd worden met een toestelletje ? of volledig uitschakelen misschien.Begrijp ik het goed dat er batterijen in de ventielen zitten ?
Oké thanks !!
niemand ?
ja dat dacht ik ook al ,
stroom meten = ampèrage
spanning = volt
als er afwijkingen zijn wat heeft dit voor gevolgen, stel ik meet maar 10 volt ipv 12 volt
wat zijn de minimum of maximum waarden ?
wat is lspi ?
Nick,
ik heb je gisteren pb gestuurd.
heb nog een vraag ivm de olie
heb gezien dat ze er nu: Olie Long life 0w20 Longlife OV04015447 L_3 op gedaan hebben .
gebruiken jullie ook deze olie ? na herstelling
deze is blijkbaar dunner en vloeibaarder bij koude temperaturen
dacht dat de standaard olie 5w30 was ?
heb de wagen terug , volgens de dealer lag het aan de pakking van het distributiedeksel.
alle pakkingen werden terug vervangen (beweren ze toch)
de pakking van het distributie deksel zou niet zomaar een vloeibare pakking zijn maar een soort dichtingsmassa die 24h moet uitharden ?
wagen heeft daar nu 48h geweest dus we gaan het opvolgen
is wel volledig hersteld onder garantie niks moeten betalen
Update: ze moeten de herstelling volledig overdoen wat er fout is gelopen weet ik nog niet maar staat ondertussen al terug 2 dagen bij de dealer .
ja is na de herstelling begonnen , als ik het goed begrijp kan het maar of van het kleppendeksel of van het distributie deksel komen.
vandaag bij de dealer , ik hou je op^de hoogte .
bedankt voor uw reactie .
mvg,
hoi,
Na de herstelling wordt ik nu geconfronteerd met een olie lek , heeft iemand dit al meegemaakt ? (Nick ? ) volgens mij komt het ergens van het distributie deksel. heb er ondertussen +/- 2000km meegereden , toevallig ontdekt door een oliedruppel in mijn garage , heb daarna alles mooi droog gemaakt en 200km mee gereden en terug gecontroleerd stond volledig weer onder de olie.
dinsdag gaat de wagen terug bij de dealer ter controle eventuele herstelling ( ik hoop onder waarborg )
ontvet daags nadien
mvg, Eric.
Beste allen,
Auto is hersteld bij officiële Op dealer na een lange discussie met de verkoper onder garantie.
Dit doordat ik zo goed op de hoogte was gebracht door jullie informatie konden ze er niet meer onderuit.
Zelfs bij Opel wisten ze niet van de extra dichting of plaatje ( willen ze het probleem niet herkennen tot ik van een de tsb begon toen ineens was het een andere discussie) nadien heb ik met één van de techniekers gesproken en die wit mij dan ook te vertellen dat ze er één hadden gedaan een maand geleden of zo.
het volgende werd uitgevoerd :
1 plaatsen van extra dichting
2. vervangen van kettingspanner ( dit vonden ze ook niet nodig , maar ik heb blijven aandringen dat dit mee vervangen moest worden)
3. vervangen van olie
4. vervangen van olie filter
voorlopig lijkt alles oké , in ieder geval ik hou jullie op de hoogte .
bedankt aan iedereen die mij hier heeft in gesteund !!!
m.v.g.
Eric
het werkt te pas en te onpas bij mij ik schakelen het altijd zelf uit. ik ben van plan om daar ooit eens een tijdrelais tussen te plaatsen maar het is nogal een ingewikkeld systeem. je kan het contact niet altijd sluiten , het mag maar een impuls doen op het moment dat de motor draait .
ben ondertussen wel al gewoon om direct na het starten op het knopje te duwen.
moeten de verstuivers gedemonteerd worden ? voor het kleppendeksel te demonteren misschien ? is daar speciaal gereedschap voor nodig ?
als de verstuivers moeten gedemonteerd worden dan moeten die leidingen ook gedemonteerd worden waarschijnlijk? moet nadien deze niet ontlucht worden ? is er een procedure voorzien om te ontluchten ?
op dit heb je niet geantwoord “als ik het goed voor heb dan wordt de kettinggeleider met een andere bout vastgehouden moet dan de ketting niet op een of andere manier gespannen gehouden worden ?”
misschien nog een vraagje ivm de kettingspannner
er moet dus een soort van plaatje ( dichting ) tussen de kettingspanner en het blok komen
wordt de kettingspanner zelf ook vervangen door een aangepast model ?
als ik het goed voor heb dan wordt de kettinggeleider met een andere bout vastgehouden moet dan de ketting niet op een of andere manier gespannen gehouden worden ?
zijn er nog andere zaken waar ik rekening moet mee houden ?
bestaat er een onderdelen lijst van van , ik denk bv aan de dichtingen en zo of gaat alles terug dicht met vloeibare pakking .
ter info , ik heb het in 2 weken niet meer gehoord en plots gisteren was het er terug na een korte rit en een half uur stil te hebben gestaan.
mvg
eric
spijtig dat er geen instructies van bestaan , ook van Opel uit ?
dus als ik het goed begrijp :
1. kleppendeksel moet er af
2. EGR koeler moet er af
3. bovenste plaat naast de EGR koeler ? is dit misschien het bovenste deel van de distributie plaat
bestaat de distributieplaat uit 2 delen ? een boven deel en onderste deel ? kan het bovenste deel gedemonteerd worden zonder dat het onderste deel gedemonteerd wordt ?
-
AuteurBerichten