brandstoffilter

Forumindex Forums Modellen Astra brandstoffilter

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18451850
    dhaemerse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2020

      beste  leden,

      Waar kan ik het brandstoffilter van mijn Astra K sport tourer vinden  16 D bwj 2017
      bestaat daar een how to do van ? of beeldmateriaal

      Alvast bedankt op voorhand

      Eric

       

      #18451884
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        die zit bij het linker achterwiel handigste is wel een brug hebben en een blok hout om hem tegen tehouden met losdraaien

        #18451992
        dhaemerse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2020

          Oké  thanks !!

          #18454270
          dhaemerse
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2020

            hoi Nick,
            Nog wat betreft de brandstof filter, ik krijg hem toch zomaar niet gemakkelijk los ( ook niet met een blok hout er tussen ). als ik het goed gezien heb dan hangt die in een witte plastieken houder of zoiets ? hangt daar nu los in  moet die ergens vast klikken in dienen houder .

            Moet ik misschien eerst de kleine bout zal ik maar zeggen die in het midden zit losgedraaid worden?

            Om de hoeveel km moet die vervangen worden ? volgens mij is hij nog nooit vervangen? maar op mijn display staat  nog voor 100% goed , moet ik hem dan wel vervangen ?

            stel dat ik hem volledig vervang met de behuizing inbegrepen moet het systeem dan ontlucht worden ? zo ja hoe doet ja dat ?

            bedankt op voorhand

             

            mvg,

            Eric

             

             

            #18454284
            Bart…
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 March 2019

              Als je hem niet loskrijgt kan je hetbeste het hele huis demonteren en in een bankschroef openmaken. Ze willen inderdaad nog weleens heel vast zitten. Volgensmij was de interval 80000 km maar daar ben ik niet zeker van.

              #18454288
              dhaemerse
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2020

                is toch gelukt door eerst de kleine bout te verwijderen  in het midden  en het bovenste deel van de filter goed te blokkeren met een houten blok en een houten spie  ( heb nu +/-92000km ) dus ben weer goed voor 80.000km !!

                toch bedankt voor uw reactie !

                 

                #18454352
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  interval is 60.000 km of 2 jaar, ontluchten gaat automatish. En ja ze kunnen erg vast zitten omdat sommige mensen ze niet op het goede moment vastzetten

                  #18454416
                  dhaemerse
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 July 2020

                    oké , bedankt is toch gelukt !!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.