Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16SH is big block.
Om die in je kadett te bouwen, heb je motorsteunen (kadett D 1.6S en groter) en aandrijfassen van een Kadett/ Astra met grote motor (D Kadett, E kadett of Astra F) nodig.
Veerpoten van de Ascona niet weggooien, die kun je wel gebruiken in je D kadett voor inbouw van een grote motor.1.6i uit Kadett E is een small block, die kun je met je bestaande motorsteunen (1.3s), steekassen, veerpoten en uitlaat rijden, veel minder werk dus.
Ombouwen naar 2.0 kan altijd nog, veerpoten Ascona bewaren
Hoi Vincent,
Leuk om je topic te volgen, je blijft upgraden en fine-tunen.
V.w.b.t. de remmen ombouw heb ik nog 2 vraagjes:
Met welke diameter hoofdremcilinder heb je deze klauwen gecombineerd, is dit een originele GSI 22mm cilinder?
Weet je ook welke diameter remzuigers er in de klauwen zitten?Denk zelf ook aan zo’n ombouw, maar kon niet vinden welke hoofdremcilinder er bij dit type klauw gebruikt wordt en ik hou graag nog wat slag over op mn rempedaal :D
Vriendelijke groet,
DieterJohn, je hebt PM :thumb
Willem, wederom bedankt, je bent een soort wandelende vraagbaak, ideaal :thumbup
Heb dan al een groot deel van de ombouwset compleet :)
Is het in dat geval een kwestie van toplagers van de Astra poot omzetten naar de Kadett poot en het werkt weer? Of passen de veren dan niet meer?
Groet, Dieter
21 december 2009 om 20:58 In reactie op: X16SZR vervangen door C18XE C20NE -> Startblokkering? #17570740Thijs, Willem, bedankt!
-Startblokkering is dus snel te herkennen aan de ring romdom het contactslot?
Mijn astra heeft idd. zo’n ring rondom het slot, dus slotlezer is al aanwezig.-Kan ik evt. een andere motor met startblokkering ook laten omprogrammeren naar mijn huidige sleuteltransponder, mocht de transponder van de motor er niet bijzijn?
-Motronic heeft nooit startblokkering?
Dieter
Hoi Glenn,
Da’s mooi, bespaart me weer een setje schokbrekers :thumbup en weer ruimte in de schuur:)
Bij de automaterialenzaak kan ik mn oude altijd inleveren bij aanschaf van een nieuwe, soort van statiegeld systeem ;)
Willem bedankt, ga er naar kijken.
Denk er nu hard over na om een C20NE in te bouwen. Zal eens zoeken naar info en miss. een nieuw topic over starten.Hoi Willem,
Bedankt voor je reactie, maar snap het afdoppen nog niet helemaal. Je spreekt over de X16SZr en X16SZR. Wat is hier het verschil? Hoe herken ik dat?
En die pakking, dat is de pakking onder de regelklep?Groet, Dieter
Hans,
Ik neem aan dat je over een B of C kadett spreekt.
OHV door OHC vervangen gaat dan niet zo simpel, maar is wel mogelijk.
Voor 1.2 / 1.3 / 1.4 OHC kun je gebruik maken van een (4) versnellingsbak van een Manta / Ascona B met 1.3 motor. Gezien kleine vermogensverschillen is het niet noodzakelijk om de achteras te vervangen.
1.6SH / 1.8 / 2.0 / 2.0 16V OHC mogelijk met versnellingsbak van Manta / Rekord / Omega (D)OHC etc, maar daar is zat over geschreven, gebruik ff zoekfunctie. Verstandig om bij ombouw naar grote motor ook achteras, vooras en remmen te upgraden.
Waarom zou je je OHV motor willen vervangen door een kleine OHC?
Groet, Dieter
Bovenstaande constructie is ook gebruikt in Renault 5 GT Turbo (turbo zuigt door carburateurs aan, mengsel gaat door turbo) en werkte daar tocht niet verkeerd…
Hoi Corsanovapower/ Tana,
Neem de kop van een 1.3S, heeft veel grotere kanalen dan kop van een C14NZ en de kleppen zijn even groot. I.c.m. inlaatspruitstuk van 1.3i kun je gewoon (monopoint) injectie blijven rijden (hoef je geen andere brandstofpomp in je tank). Stop je er dan ook nog een nokkenas van een C14SE in, dan loopt het zeker beter! 1.3S Nokkenas zou ook kunnen, maar weet niet of dat zo lekker loopt i.c.m. monopoint injectie.
Heb zelf C14NZ onderblok met kop, nokkenas en inlaatspruitstuk en carburateur van 1.3S in mn Corsa-A i.c.m. F10 versnellingsbak van Astra F (eindreductie 4,xx i.p.v. 3,xx , trekt sneller op) en loopt super.
Standaard TDI met 90 pk is te doen bij het stoplicht, ze verwachten het niet van een bruine corsa uit 1983..
1.3S is standaard 75 pk, verwacht nu iets meer door hogere compressieverhouding. Topsnelheid niet bekend, maar 170 echte km’s zeker op de TomTomPs. Heb nog wel een inlaatspruitstuk van een 1.3i liggen
Groet, Dieter
1.2, 1.3, en 1.4 hebben een F10 bak, 1.6 smallblock heeft F13 bak.
Steunen bak zijn in ieder geval anders, motorsteun weet ik niet.
Uitlaat van n automaat is ook verschillend van handgeschakeld, kan problemen geven met schakelstang.Heb er ook al over lopen denken om de ombouw te doen, heb wel eens een 5 bakje uit elkaar gehad.
Ik vraag me echter af of het gaat lukken met de prise as. Wil je de prise as van de OHV of OHC gebruiken? De prise as kun je immers verwijderen/ terugtrekken. Lengte prise as OHV 4 bak en OHC 5 bak lijkt me verschillend. Gaat de OHC prise as werken in koppelingshuis van een OHV?28 december 2008 om 18:52 In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360099Over het algemeen wordt de km teller kabel van een Kadett C (1.2) automaat gebruikt, is langer als van een handbak, maar heb ook gezien bij ombouw naar 2.0S CIH met 5-bak dat originele kabel gebruikt is, door deze anders te verleggen paste het net.
-
AuteurBerichten