DB1200

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Grote assen-poten van een 1.6 op een 1.3 ? #18222504
    DB1200
      Lid sinds:
      25 November 2007

      16SH is big block.
      Om die in je kadett te bouwen, heb je motorsteunen (kadett D 1.6S en groter) en aandrijfassen van een Kadett/ Astra met grote motor (D Kadett, E kadett of Astra F) nodig.
      Veerpoten van de Ascona niet weggooien, die kun je wel gebruiken in je D kadett voor inbouw van een grote motor.

      1.6i uit Kadett E is een small block, die kun je met je bestaande motorsteunen (1.3s), steekassen, veerpoten en uitlaat rijden, veel minder werk dus.

      Ombouwen naar 2.0 kan altijd nog, veerpoten Ascona bewaren ;-)

      In reactie op: Mijn eerste ombouw naar 2 liter, project schutbord! #17507297
      DB1200
        Lid sinds:
        25 November 2007

        Hoi Vincent,

        Leuk om je topic te volgen, je blijft upgraden en fine-tunen.

        V.w.b.t. de remmen ombouw heb ik nog 2 vraagjes:
        Met welke diameter hoofdremcilinder heb je deze klauwen gecombineerd, is dit een originele GSI 22mm cilinder?
        Weet je ook welke diameter remzuigers er in de klauwen zitten?

        Denk zelf ook aan zo’n ombouw, maar kon niet vinden welke hoofdremcilinder er bij dit type klauw gebruikt wordt en ik hou graag nog wat slag over op mn rempedaal :D

        Vriendelijke groet,
        Dieter

        In reactie op: Panel Beating info #17878327
        DB1200
          Lid sinds:
          25 November 2007

          John, je hebt PM :thumb

          In reactie op: F16/F20 vs F18. Past F16 aan C18XE? #17570745
          DB1200
            Lid sinds:
            25 November 2007

            Willem, wederom bedankt, je bent een soort wandelende vraagbaak, ideaal :thumbup

            Heb dan al een groot deel van de ombouwset compleet :)

            In reactie op: Veerpoten / schokbrekers Kadett E onder Astra F #17570433
            DB1200
              Lid sinds:
              25 November 2007

              Is het in dat geval een kwestie van toplagers van de Astra poot omzetten naar de Kadett poot en het werkt weer? Of passen de veren dan niet meer?

              Groet, Dieter

              In reactie op: X16SZR vervangen door C18XE C20NE -> Startblokkering? #17570740
              DB1200
                Lid sinds:
                25 November 2007

                Thijs, Willem, bedankt!

                -Startblokkering is dus snel te herkennen aan de ring romdom het contactslot?
                Mijn astra heeft idd. zo’n ring rondom het slot, dus slotlezer is al aanwezig.

                -Kan ik evt. een andere motor met startblokkering ook laten omprogrammeren naar mijn huidige sleuteltransponder, mocht de transponder van de motor er niet bijzijn?

                -Motronic heeft nooit startblokkering?

                Dieter

                In reactie op: Veerpoten / schokbrekers Kadett E onder Astra F #17570431
                DB1200
                  Lid sinds:
                  25 November 2007

                  Hoi Glenn,

                  Da’s mooi, bespaart me weer een setje schokbrekers :thumbup en weer ruimte in de schuur:)

                  In reactie op: oude dynamo vervangen, wat moet je er mee? #17569025
                  DB1200
                    Lid sinds:
                    25 November 2007

                    Bij de automaterialenzaak kan ik mn oude altijd inleveren bij aanschaf van een nieuwe, soort van statiegeld systeem ;)

                    In reactie op: X16SZR zuigerveren vervangen / EGR afdoppen #17562012
                    DB1200
                      Lid sinds:
                      25 November 2007

                      Willem bedankt, ga er naar kijken.
                      Denk er nu hard over na om een C20NE in te bouwen. Zal eens zoeken naar info en miss. een nieuw topic over starten.

                      In reactie op: X16SZR zuigerveren vervangen / EGR afdoppen #17562010
                      DB1200
                        Lid sinds:
                        25 November 2007

                        Hoi Willem,

                        Bedankt voor je reactie, maar snap het afdoppen nog niet helemaal. Je spreekt over de X16SZr en X16SZR. Wat is hier het verschil? Hoe herken ik dat?
                        En die pakking, dat is de pakking onder de regelklep?

                        Groet, Dieter

                        In reactie op: ohv vervangen voor ohc ? #17558589
                        DB1200
                          Lid sinds:
                          25 November 2007

                          Hans,

                          Ik neem aan dat je over een B of C kadett spreekt.

                          OHV door OHC vervangen gaat dan niet zo simpel, maar is wel mogelijk.

                          Voor 1.2 / 1.3 / 1.4 OHC kun je gebruik maken van een (4) versnellingsbak van een Manta / Ascona B met 1.3 motor. Gezien kleine vermogensverschillen is het niet noodzakelijk om de achteras te vervangen.

                          1.6SH / 1.8 / 2.0 / 2.0 16V OHC mogelijk met versnellingsbak van Manta / Rekord / Omega (D)OHC etc, maar daar is zat over geschreven, gebruik ff zoekfunctie. Verstandig om bij ombouw naar grote motor ook achteras, vooras en remmen te upgraden.

                          Waarom zou je je OHV motor willen vervangen door een kleine OHC?

                          Groet, Dieter

                          In reactie op: ik wil op mijne 1400 ne turbo steken #17477665
                          DB1200
                            Lid sinds:
                            25 November 2007

                            Bovenstaande constructie is ook gebruikt in Renault 5 GT Turbo (turbo zuigt door carburateurs aan, mengsel gaat door turbo) en werkte daar tocht niet verkeerd…

                            In reactie op: celinderkop tips gevraagt #17480566
                            DB1200
                              Lid sinds:
                              25 November 2007

                              Hoi Corsanovapower/ Tana,

                              Neem de kop van een 1.3S, heeft veel grotere kanalen dan kop van een C14NZ en de kleppen zijn even groot. I.c.m. inlaatspruitstuk van 1.3i kun je gewoon (monopoint) injectie blijven rijden (hoef je geen andere brandstofpomp in je tank). Stop je er dan ook nog een nokkenas van een C14SE in, dan loopt het zeker beter! 1.3S Nokkenas zou ook kunnen, maar weet niet of dat zo lekker loopt i.c.m. monopoint injectie.

                              Heb zelf C14NZ onderblok met kop, nokkenas en inlaatspruitstuk en carburateur van 1.3S in mn Corsa-A i.c.m. F10 versnellingsbak van Astra F (eindreductie 4,xx i.p.v. 3,xx , trekt sneller op) en loopt super.
                              Standaard TDI met 90 pk is te doen bij het stoplicht, ze verwachten het niet van een bruine corsa uit 1983.. :-)
                              1.3S is standaard 75 pk, verwacht nu iets meer door hogere compressieverhouding. Topsnelheid niet bekend, maar 170 echte km’s zeker op de TomTom

                              Ps. Heb nog wel een inlaatspruitstuk van een 1.3i liggen

                              Groet, Dieter

                              In reactie op: van automaat een handbak maken,wat nodig? #17500210
                              DB1200
                                Lid sinds:
                                25 November 2007

                                1.2, 1.3, en 1.4 hebben een F10 bak, 1.6 smallblock heeft F13 bak.
                                Steunen bak zijn in ieder geval anders, motorsteun weet ik niet.
                                Uitlaat van n automaat is ook verschillend van handgeschakeld, kan problemen geven met schakelstang.

                                In reactie op: ohv naar ohc #17495086
                                DB1200
                                  Lid sinds:
                                  25 November 2007

                                  Heb er ook al over lopen denken om de ombouw te doen, heb wel eens een 5 bakje uit elkaar gehad.
                                  Ik vraag me echter af of het gaat lukken met de prise as. Wil je de prise as van de OHV of OHC gebruiken? De prise as kun je immers verwijderen/ terugtrekken. Lengte prise as OHV 4 bak en OHC 5 bak lijkt me verschillend. Gaat de OHC prise as werken in koppelingshuis van een OHV?

                                  In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360099
                                  DB1200
                                    Lid sinds:
                                    25 November 2007

                                    Over het algemeen wordt de km teller kabel van een Kadett C (1.2) automaat gebruikt, is langer als van een handbak, maar heb ook gezien bij ombouw naar 2.0S CIH met 5-bak dat originele kabel gebruikt is, door deze anders te verleggen paste het net.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)