ohv naar ohc

Forumindex Forums Modellen Kadett ohv naar ohc

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210466
    mayhem
      Lid sinds:
      13 June 2006

      de bak van een 1200 ohv, is die, op de belhousing na gelijk aan een ohc?

      wil een 5 bak, en aangezien die niet druk te vinden zijn, wou ik de casette van een f10 5bak ik mijn ohv f10 4 bak zetten.v

      #17495081
      Oly
        Lid sinds:
        30 August 2006

        Volgens de EPC is de pakking tussen het transmissiehuis en de cassette plaat gelijk voor F10/4 OHV en OHC en ook gelijk voor F10/5 opelnummer: 706564.

        Voor 25 euro heb je een F10/5 of F13/5, gewoon proberen lijkt me, kans heel groot dat het wil. Kun je ook de FD en de overbrenging van de 5 naar je wensen aanpassen.

        #17495082
        city77
          Lid sinds:
          4 July 2004

          dikte prisas ? weet niet zeker maar kan verschil in zitten

          #17495083
          mayhem
            Lid sinds:
            13 June 2006

            hmm, het is dus niet eens een heel dom idee geweest van me :P

            word een gevalletje trial&error denk ik, bakjes koop je voor 3x niets, dus het is proberen wel waard.

            heb nooit een bak zover uit elkaar gehad, moet ik nog ergens rekening mee houden?

            #17495084
            heineken
              Lid sinds:
              2 August 2005

              dat je geen onderdelen overhoud hahah:thumbdown:thumbdown:hmmz:hmmz

              #17495085
              Oly
                Lid sinds:
                30 August 2006

                Differentieel met lagers, huis en afstelring zijn op elkaar afgesteld. Als je één of meer onderdelen hiervan vervangt moet de afstelling met speciaal afstelgereedschap opnieuw gedaan worden. Je kunt alles demonteren en monteren als je de afstelring maar weer exact op de uitgangspositie indraait.
                kroonwiel en pignion horen bij elkaar.
                op het PNG forum staat een article over het veranderen van de eindoverbrenging (final drive) . Hierin komt alles aan bod wat van belang is.

                #17495086
                DB1200
                  Lid sinds:
                  25 November 2007

                  Heb er ook al over lopen denken om de ombouw te doen, heb wel eens een 5 bakje uit elkaar gehad.
                  Ik vraag me echter af of het gaat lukken met de prise as. Wil je de prise as van de OHV of OHC gebruiken? De prise as kun je immers verwijderen/ terugtrekken. Lengte prise as OHV 4 bak en OHC 5 bak lijkt me verschillend. Gaat de OHC prise as werken in koppelingshuis van een OHV?

                  #17495087
                  mayhem
                    Lid sinds:
                    13 June 2006

                    dat is dus nog iets wat ik na moet kijken. ik heb begrepen van een oude smallblock gek dat het zo over te swappen is, maar ben toch nog ff de boel aan t nazoeken. zal wel een keer bakjes naast elkaar leggen worden denk ik…

                    beide zijn iig 14 spiebanen, dat scheelt al iets :P

                    #17495088
                    pipo
                      Lid sinds:
                      5 November 2004

                      origineel gepost door mayhem
                      dat is dus nog iets wat ik na moet kijken. ik heb begrepen van een oude smallblock gek dat het zo over te swappen is, maar ben toch nog ff de boel aan t nazoeken. zal wel een keer bakjes naast elkaar leggen worden denk ik…

                      beide zijn iig 14 spiebanen, dat scheelt al iets :P

                      zet je er ook de koppelingsplaat van een 1,2 ohc in ipv de ohv:hmmz

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.