Grote assen-poten van een 1.6 op een 1.3 ?

Forumindex Forums Modellen Kadett Grote assen-poten van een 1.6 op een 1.3 ?

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18222496
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Je hebt van dinitrol meen ik steenslagcoating in diverse ral kleuren..

      Wat je hoofdremcylinder betreft, die voldoet, zolang je achter maar geen schijven plaatst. Dan ga je namelijk extreem veel grotere diameter daar rijden, en dan moet de ratio omlaag, dus meer vloeistof verplaatsen, anders wordt het pedaal sponzig en is de doseerbaarheid van de remmen klote.

      Zie het als een hefboom, grotere hoofdremcylinder staat gelijk aan kortere hefboom, dan is bij beweging over de zelfde afstand de beweging aan de hefkant langer, benodigde kracht groter. Maak je de hefboom te lang en te dun dan veert hij te veel door. Hydrolische systemen werken precies als een hefboom, en de ratio van cylindermaten bepalen dan de kracht X afstand.

      #18222497
      maxkadett
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 March 2014

        hallo mede forum leden

        een vraagje voor de kenners
        we hebben nu een ascana C staan met een 16sh blok mijn vraag is zijn ascona aandrijf assen de zelfde langte als van kadett?
        want dan zet ik dat blok in mijn kadett

        mvg max

        #18222498
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Is die Ascona verder zo verrot dan?

          Kan verder niet garanderen dat de lengte en de spline het zelfde is, blok zit qua maat op de bigblock grens zeg maar….

          #18222499
          maxkadett
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 March 2014

            na er zit gewoon veel werk aan en dan beginnen we weeeeeer op niew we hebben nu 4 staan en we wouden 1 opel weg dus de ascona en ik kan de onderdelen wel gebruiken.

            #18222500
            maxkadett
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 March 2014

              miss iemand anders die het weet??
              ik kan anders ook een 1.6i uit een e kadett (93) cabrio krijgen.
              wie weet hoe veel pk die heeft en is het een small of big block?
              mvg max

              #18222501
              Raluph
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2011

                75pk en small block

                http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Kadett_E” onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18222502
                anoniem
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Die witte hebben we idd in Hoornsterzwaag gezien

                  #18222503
                  maxkadett
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 March 2014

                    bekende wagen :hmmz

                    #18222504
                    DB1200
                      Lid sinds:
                      25 November 2007

                      16SH is big block.
                      Om die in je kadett te bouwen, heb je motorsteunen (kadett D 1.6S en groter) en aandrijfassen van een Kadett/ Astra met grote motor (D Kadett, E kadett of Astra F) nodig.
                      Veerpoten van de Ascona niet weggooien, die kun je wel gebruiken in je D kadett voor inbouw van een grote motor.

                      1.6i uit Kadett E is een small block, die kun je met je bestaande motorsteunen (1.3s), steekassen, veerpoten en uitlaat rijden, veel minder werk dus.

                      Ombouwen naar 2.0 kan altijd nog, veerpoten Ascona bewaren ;-)

                      #18222505
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        1.6SH heeft een F16 bak met bigblock naven in de fusee’s ik kon niet de assen onderling wisselen van de 16SV smallblock & 16SH bigblock.

                        Dat zou wel weer kunnen als je het vliegwiel van de smallblock met koppeling en bak op je bigblock zou zetten had ik begrepen, maar pin me er niet op vast

                        verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

                        #18222506
                        kadettmax
                          Lid sinds:
                          2 November 2013

                          hallo een vraagje
                          ik heb nu een gsi hoofd remcilinder en zou ook graag achter schijven willen.
                          nu heb ik wel een tweede as met trommels ligen (1.3s Ekadett).
                          als ik daar de trommels afhaal met de 4 bouten op de achter gant zou ik er dan een naaf met schijven op kunnen doen?

                          alvast bedankt

                          #18222507
                          kadettmax
                            Lid sinds:
                            2 November 2013

                            niemand?

                            #18222508
                            kadettmax
                              Lid sinds:
                              2 November 2013

                              vandaag ff met de pc wat leuks gemaakt
                              before

                              after

                              dat zijn de kleuren die ik de kadett graag wil hebben
                              mvg max
                              bedankt nog voor alle informatie die jullie mij hier bieden.

                              #18222509
                              maxkadett
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 March 2014

                                hallo mede forum leden ik ben na een lange tijd zoeken eindelijk in bezit van smoke achterlampen en witte knipper lichten :jerry .
                                en heb een 1.6 sh (big blok) motor en f16 bak voor de kadett uit de ascona.
                                zijn er nog dingen waar ik op moet letten? ik ben er al achter dat er gepuzzelt moet worden met de moter steunen.
                                de bijrijders kant voor past van ascona en bestuurders kant waarschijnlijk ook (van Dkadett1.3sohc motor) past de bak steun van de 1.3 kadett ook op de 1.6 big block?
                                alvast bedankt
                                mvg max
                                binnen kort foto’s

                                #18222510
                                manta1988
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 January 2008

                                  Hallo Max hoe heb jij de kadett verlaagd, gewoon verlagingsveren van -40 eronder? Ben zelf ook bezig met een D kadett maar vind -40 toch nog niet echt heel laag gr Jorn

                                  #18222511
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Meer dan -40 moet je ook eigenlijk niet verlagen, als je dan nog beter gevulde wielkasten wilt kun je beter naar andere wielen kijken. En met spoorverbreding je scrub radius weer corrigeren, anders gaat hij tramlinen. Je moet maar eens wat inlezen op instant center, roll center en roll center correction. Als je als een zwangere koe door de bochten wilt gaan, of als een stuiterskelter dan is extreem verlagen precies waarmee je dat voor mekaar krijgt, tenzij je het rolcentrum corrigeert.

                                    Dusss.. Verlagen is puur voor de optiek, maar voor het weggedrag is het funest. Zelfs -40 verprutst al een hoop, omdat de Kadett van fabriek af al niet zo’n beste spoorstang-draagarm stand heeft.

                                    #18222512
                                    maxkadett
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 March 2014

                                      de update’s van deze kadett zijn helaas alleen nog maar op het d kadett forum te volgen ik heb helaas niet genoeg tijd om het op bijden teplaatsen
                                      http://dkadett.forum2go.nl/post42548.html#42548″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      mvg max

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.