Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
<p style=”text-align: left;”>Een collega heeft deze voor mij getekend en geprint.</p>
Ik zal maandag vragen om het bestandje en deze even doorzetten naar jou.
Ziet er goed uit!
Ik heb een honingraat rooster laten printen op een 3D printer en deze onder het rooster van de kadett gemonteerd zodat er geen blaadjes en andere rommel meeer in kan vallen.
Doordat de kappen van de kachel allemaal zijn gekit kom je er helaas niet meer bij zonder alles los te halen. Idd niet over nagedacht door de mannen van Opel
Het begint al ergens op te lijken.
De koplamphouders zijn gelast en gaan er binnenkort op. Daarna de wielkasten achter.
Dan kan eindelijk het schuren en plamuren gaan beginnen.
He, vervelend dat ie niet lekker loopt.
Als ik de staat bekijk van de carburateur dan denk ik dat ie wel een revisie kan gebruiken.
Een setje kost ongeveer 40 euro en daar zit alles in incl nieuwe sproeiers.
Het is makkelijker om het probleem te vinden bij een carburateur als je weet dat deze in goede conditie is.
Leuk om te zien dat er nog liefhebbers zijn die een City C1 aan het restaureren.
Ik ben zelf ook een City aan het restaureren. Had en heeft ook veel laswerk. Hopelijk kan die van mij in de zomer gespoten worden.
Welke kleur wil jij de City spuiten?
Lekker bezig met lassen… hopelijk na de zomer de carosserie in de primer.
Leuk project…
Je kan een dikke achteras van een Caravaan onder de City bouwen. Deze hebben dezelfde ophanging en schokdemper steunen als de City. De aandrijfassen worden vaak op lengte gemaakt en uitgebalanceerd. Misschien dat Bart in België nog iets heeft liggen. Je kan Bart vinden onder zijn naam op Marktplaats.
Ik hou hier op het forum ook de restauratie bij van mijn Kadett City. Genaamd “Opel kadett City rijdende restauratie” Mocht je interesse hebben.
THX…. het is gedurfd maar ben overtuigd dat de combo samen met geblindeerde ramen straks echt gaaf lijkt.
<p style=”text-align: left;”>THX…. het is gedurfd maar ben overtuigd dat de combo samen met geblindeerde ramen straks echt gaaf lijkt.</p>
Helaas heeft deze ook op de bekende plekken roest, gelukkig minder dan ik had verwacht.
Er gaan nieuwe wielranden achter in en uiteindes van de onder dorpels gaan er nieuw in tevens ook een nieuw voorscherm maar deze heb ik van glasvezel gekocht dus dat hoef ik niet te lassen.
De voor en achter assen zijn goed, hebben net een revisie gehad.
Er gaan 3 lagen zwarte primer op en 3 lagen basecoat met 1 sluitlaag en daarna 2 lagen blanke lak.
En alle accenten worden goud kleurig.
Lekker jaren 80
Bedankt voor je berichtje.
De City wordt Black Cherry Pearl Candy gespoten op een zwarte primer.
Afgelopen zaterdag de motor eruit gelepeld.
Nu nog poetsen en kan het lassen beginnen.
En dit is het laatste ontwerp…
De ATS Classics worden Goud kleurig, de auto zelf wordt Black Cherry Pearl Candy… de verf is al binnen 👊
Weer een update.
De Opel staat nu in de febriekshal van m’n werk. En het schuren en plamuren is weer begonnen… op naar het moment dat de kleur erop kan 🤟
Je kan zelf een gaatje boren in het brandscherm en dan goed afdichten als de kabel er door gaat.
Let wel op de de kabel geschikt is voor het vermogen van de woofer en gebruik een zekering ertussen. Losse zekeringen met waterdichte houder is te koop bij de betere auto part winkels.
Gebruik ook een kabel thule voor de doorvoer in het brandscherm anders gaat het metaal snijden in de kabel met kortsluiting en eventueel brand tot gevolg.
Succes.
Het afstellen van de Solex C40 ADDHE onder het genot van een bakkie en wat naslagwerk.
De zelfbouw RVS uitlaat van Simons is ook onder de auto gehangen.
Nette ATS classic velgen op de kop getikt. Zijn nieuw onder een kadett gegaan in België en heeft toen 25 jaar stil gestaan.
Ben ze nu aan het glas parelstralen en dan gaan ze de spuitcabine in.
Dit moet het worden, ongeveer dan….
Bedankt!
Nu helemaal afgemonteerd.
Airbox met plexiglas deksel luchtdicht met rubbers en met vleugelbouten. gemonteerd
Een airbox ontworpen en op het werk katen maken. Met een doorzichtige deksel.
Kadett City 1.2S
Opgevokt tot 80PK
-
AuteurBerichten