D kadett valt uit

Forumindex Forums Modellen Kadett D kadett valt uit

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18548296
    arend d kadett
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 November 2023

      Mijn d kadett uit 1982 loopt niet meer stationair. Starten met gebruik van shock kan, maar als ik die uitzet valt uit ook de motor na korte tijd uit.

      Het probleem deed zich gisteravond voor het eerst voor tijdens het rijden. Naar huis gereden met continu de shock aan omdat die anders uitviel. Tussentijds ook uitgevallen, omdattie verzoop? Bij gebruik van koppeling tijdens het rijden maaktie juist meer toeren.

      Verder nog weinig problemen gehad. Koppeling was versleten en vervangen, thermostaat vervangen omdattie warm liep.

      Waar kan ik het beste beginnen met zoeken? Zit het in de brandstoftoevoer? Of bougies, bobine? Of de ontsteking?

       

      Wie kan helpen?

      #18548305
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        waarschijnlijk is het een sproeier probleem als het hoed is zit er een elektrische stationair sproeier op kijk daar eerst ff naar

        #18548716
        arend d kadett
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 November 2023

          @Motormuis Bedankt voor je reactie. Had in de tussentijd bouchies en kabels vervangen. Twee weken goed gegaan, maar nu zelfde probleem als voorheen.

          Waar kan ik de elektrisch stationair sproeier vinden? Is er ook een andere term voor?

          #18548717
          arend d kadett
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 November 2023

            In andere blogposts lees ik dat het mogelijk ook een probleem kan zijn met vlotternaaldventiel.

            Kadett D 12S stottert, carburateur probleem?

            #18548734
            arend d kadett
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 November 2023

              <p style=”text-align: center;”>20231202_120701</p>

              #18549864
              Daniel82
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 October 2018

                He, vervelend dat ie niet lekker loopt.

                 

                Als ik de staat bekijk van de carburateur dan denk ik dat ie wel een revisie kan gebruiken.

                Een setje kost ongeveer 40 euro en daar zit alles in incl nieuwe sproeiers.

                Het is makkelijker om het probleem te vinden bij een carburateur als je weet dat deze in goede conditie is.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.