Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goedemorgen McKaamos,
Ik heb je advies opgevolgd en een nieuwe sterke 72Ah (680A koudstartstroom) accu gekocht en gemonteerd, startmotor weer terug gebouwd en hij start direct weer! Super bedankt voor het meedenken! Jouw advies was veel nuttiger dan het advies van het autoweek forum en ik heb ook weer wat geleerd ;)
Bedankt en een fijn weekend gewenst!
Groeten, Casper
Bedankt voor je reactie! Dit lijkt inderdaad heel erg op het probleem dat jij ook had. Maar het vreemde is dat de startmotor nu buiten de auto wel draait. Weliswaar niet op vol vermogen, maar dan zou je toch verwachten dat hij langzaam zou ronddraaien op het moment dat hij nog gemonteerd was? Daarnaast had ik bij het tankstation waar dit gebeurde de accu met startkabels verbonden aan een andere auto en ook toen gebeurde er helemaal niets. Ik ga op zoek naar een nieuwe accu, maar gezien wat ik net beschreven heb denk ik dat het probleem niet puur bij de accu ligt.
Heb je toevallig enig idee wat het ‘zoemende/heel snel tikkende’ geluid kan zijn die je in de tweede video hoort nadat ik de startmotor heb getest?
Vreemd genoeg draait de startmotor nu wel weer. Echter lijkt hij veel langzamer te draaien dan hij zou moeten (komt waarschijnlijk omdat er nog maar 11.6 V over m’n accu staat. Deze moet ik ook maar eens vervangen.). Daarnaast hoor ik een vrij hard constant geluid als ik de sleutel in de start positie heb gedraaid. Dit geluid blijft nog enige tijd doorgaan ook als de sleutel niet meer in de start positie staat. Iemand enig idee wat dit is en of dit ergens mee te maken kan hebben?
[url=https://youtu.be/QFG3XTVSx3s]Video1[/url]
[url=https://youtu.be/kVXDR2foRYI]Video2[/url]
Wat is jullie verwachting dat de startmotor niet meer wilde draaien, vlak nadat ik had getankt? (toen draaide de startmotor überhaupt niet en als je de sleutel in de start positie draait, gingen alle lampjes uit. Echter had de accu nog wel genoeg stroom en stond er toen nog 12.3 V over).
Zal het probleem toch de startmotor zelf zijn of zal het een andere oorzaak hebben?@Opeltje17, bedankt voor je reactie! Heb je hier ook pas last van vanaf een bepaald toerental? Ik vind het nogal vreemd dat dit pas vanaf een bepaald toerental komt opzetten. Als ik accelereer heb ik het idee dat vanaf 3500 er iets in de motor gebeurd waardoor ik dan meer power beschikbaar heb dan voor de 3500 toeren. Dit verklaart ook niet waarom de brom al begint bij 2700. De brom blijft constant vanaf 2700 dus resonantie lijkt me ook niet direct de oorzaak. Zou het dan toch een gaatje in de uitlaat kunnen zijn die pas lucht lekt als er veel druk op komt te staan? Verklaart dit ook dat het geluid veel beter hoorbaar is in de 5de en 4de versnelling dan een lagere versnelling?
Ik heb nog een nieuw filmpje gemaakt, waarbij ik in de 4 en de 5 met een constante acceleratie heb gereden waarbij het punt van de brom nog duidelijker hoorbaar is in vergelijking tot het eerste filmpje. Dit is het nieuwe filmpje! Ook hierbij afspelen via koptelefoon, oortjes of goede geluidsinstallatie om de diepe toon te kunnen horen. Als iemand nog een suggestie heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn of waar ik het beste mee kan beginnen met zoeken hoor ik dat graag! :)
Groeten, Casper
Bedankt voor het meedenken!
Ik zal morgen eens kijken of ik het kan vinden. Helaas kan ik mijn voorbumper er niet afhalen omdat deze ooit bij de bevesitigingspunten met lijm is vastgezet, dus moet er van onder de auto bij komen. Als iemand nog een foto heeft van deze plastic stift met schroefdraad hoor ik het graag!
Edit: Ik heb hieronder nog een afbeelding gevonden van mijn mistlampen. Deze liggen hier op de foto ondersteboven. Kan iemand mij vertellen welke schroef (waarschijnlijk) voor de afstelling is?
Bedankt voor de reacties weer jongens!
Ik was al van plan om in de kerstvakantie de twee remleidingen naar linksachter en rechtsachter met een vriend te vervagen in een doe-het-zelf garage. Echter heb ik komende week de auto wel nodig. Daarom heb ik deze twee leidingen ook maar meteen laten vervangen. (Remsysteem moest toch al gevuld en ontlucht worden.)
Wat er kapot was gegaan was de remleiding naar linksvoor. Hij was in een hoek van 90 graden aan de buitenkant lek geraakt, waarschijnlijk omdat hij ergens tegen aan schuurde. Deze remleiding is vervangen. Zelf vond ik de rest van de leiding er nog goed uitzien ten opzichte van de twee remleidingen naar achter. Er zaten geen kratertjes op de rest van deze leiding of andere slijtagesporen.
Maar wat een ongelooflijk dure reparatie was dat zeg! Naast het vervangen van de drie remleidingen zijn deze ook doorgespoeld, bijgevuld en ontlucht en is de remklauw linksvoor weer gangbaar gemaakt. Dit alles kostte mij €750,00. Verreweg mijn duurste reparatie tot nu toe, maar fijn om te weten dat het remsysteem nu weer veilig is!
Klopt het dat het systeem alle vloeistof weer goed op zijn plaats moet krijgen oid totdat je weer optimale remkracht hebt? Als ik nu met 60km/h hard rem, remt ie wel snel maar hij zit zeker nog niet tegen de abs aan, ook al was de weg een beetje nat (dit deed hij voorheen wel). Is dit gewoon een kwestie van ‘inremmen’? Wat vinden jullie van de reparatiekosten? (goedkope prijs, normale prijs, afgezet, zwaar afgezet)
Bedankt voor de info jongens!
Fijn om te weten dat een lek ergens in het remsysteem ervoor kan zorgen dat de remdruk in het gehele remsysteem wegvalt. Volgens mij blijven er dan nog maar een paar opties over. De rubbers van de rem linksvoor zijn gescheurd (dit lijkt me een kleine kans omdat het systeem wel heel snel helemaal leeg was) De remslang naar het wiel linksvoor is lek geraakt doordat er een beugeltje rot is geworden die de (flexibele) remslang op zijn plek houdt. (Deze kans is zeer groot aangezien een garage een maand terug had geconstateerd dat er een klemmetje miste die de remslang linksvoor op zijn plek moest houden. Hij vertelde me dat dit voor de APK in orde zou moeten worden gemaakt, maar niet dat ik er nu (veel) risico mee zou lopen. Daarnaast gebeurde dit toen ik haaks (rechtsaf) de parkeerplek op draaide waarbij mijn stuur full lock gedraaid was.) Een derde optie is een lekke remcilinder bij mijn wiel linksvoor. (Dit zou ook kunnen maar acht de kans van een lekke remslang toch een stuk groter).
Mijn remleidingen naar linksachter en rechtsachter kregen al wat kleine kratertjes dus die moesten ook binnen twee maanden vervangen worden. Linksvoor waar het geluid vandaan kwam was echter nog wel in orde.
Nog even om een idee te krijgen wat een realistische prijsopgave zou zijn:
1. Wat denken jullie dat de reparatiekosten zouden zijn als de remslang naar linksvoor lek is. (Dus remslang vervangen, remsysteem bijvullen, remsysteem ontluchten)
2. Wat zouden de extra kosten ongeveer zijn als ik de remleidingen naar linksachter en naar rechtsachter ook direct zou laten vervangen?Super bedankt al voor de informatie. Als jullie nog meer kennis hebben, hoor ik dat graag!
Met vriendelijke groet,
Casper19 september 2017 om 10:33 In reactie op: Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen #18348333Ja, die GPS tracker werkt gewoon met een sim kaartje. Kost je 5 euro per jaar en kan je rond de 65 keer je locatie opvragen. Moet dus wel genoeg zijn. Ik heb hem achter het dashboard gemonteerd. Is niet moeilijk om te installeren, maar zou wel rekening houden met 1,5 uur.
Ik kan hem inderdaad wel afdoppen en uitschrijven, maar zou hem liever gewoon helemaal schoon maken en houden. Ik moet alleen weten hoe je de EGR klep open kan zetten als deze is gedemonteerd uit de auto. Er zitten wel wat elektronische pinnen op. Misschien is het mogelijk om met een batterij een signaal te sturen waardoor deze klep open zou moeten gaan.
Als je nog een keer foto’s gaat maken, ben ik wel benieuwd naar de achterkant! ;)
8 september 2017 om 13:10 In reactie op: Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen #18347987Superfijn dat ie weer helemaal goed rijdt! Naar welke garage ben je geweest om je auto te laten repareren?
Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je je accu leegtrekt met deze gps tracker. Het apparaatje is aangesloten op de accu van de auto waarmee hij zijn eigen batterij oplaadt. Dit is een kleine batterij met een stand-by tijd van 80 uur. Als je twee weken niet met de auto rijdt, is de accu bij mij nog niet leeg (en mijn accu is zeker niet nieuw meer ;)). Het is wel een prutswerkje om te installeren.
Ik heb nog niet echt problemen gehad met de auto. Ik heb haar in juni gekocht en de auto had in februari nog een grote beurt gehad. Het enige is dat de EGR-klep niet altijd helemaal dichtgaat bij stil stand. Hierdoor loopt de auto niet altijd 100% stationair. Ik heb de EGR-klep er al een keer schoongemaakt en zover mogelijk schoongemaakt, maar het ‘probleem’ is helaas nog niet helemaal opgelost. Verder blijft de koelvloeistof temperatuur hangen op 80 graden ipv 90 en bij hard rijden (in Duitsland) wil deze nog wel eens zakken naar 55 graden en pas weer stijgen als je gas terug neemt. Misschien maar een keer de thermostaat vervangen. Dat is toch niet zo duur.
Hier nog even een foto van mijn wagen.
Groetjes
5 september 2017 om 12:37 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18347897Hey Vinci,
Ik heb veel websites afgezocht en nog een goedkopere site gevonden voor de Mannol Extreme 5W40, namelijk öldepot24. Dit is een van de weinige sites die ook aan Nederland levert. Daarnaast verkopen ze ook oliefilters, maar helaas niet van het merk Mann. Het merk dat zij verkopen is van Mahle Original: Oliefilter Mahle Original. Heb jij hier ervaring mee? Volgens menig fora zijn ze ook erg goed en doen ze niet echt onder voor de filters van Mann. Ben jij het daarmee eens?
Groetjes, Casper
4 september 2017 om 00:17 In reactie op: Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen #18347862Ja, dat is inderdaad jammer! Hopelijk zijn dit de laatste grote uitgaven die je hebt komende tijd.
3 september 2017 om 19:04 In reactie op: Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen #18347857Zo, dat is pittig duur!
Hoeveel km staat erop de teller?
3 september 2017 om 12:40 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18347845Top, bedankt Vinci! Ga ik daar even naar kijken
3 september 2017 om 12:18 In reactie op: Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen #18347841Heey,
Ik heb ze niet aangedraaid met een momentsleutel maar met een gewone moersleutel. Ik heb na de eerste paar ritten gecheckt of alle wielmoeren nog goed vast zaten en dit was het geval.
Balen zeg, van die versnellingsbak :( Hopelijk valt het achteraf mee en heb je niet meer onverwachte kosten binnenkort.
Weet je waardoor je versnellingsbak kapot is gegaan? Is ie gewoon versleten? En wat merkte je toen hij kapot was?
3 september 2017 om 12:14 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18347840Thanks voor de info Vinci! Ik ben nu zeker overtuigt om over te stappen op Mannol Extreme 5W40 en gelijk een complete oliewissel te doen.
Ik zou graag 8-10 Liter willen kopen zodat ik na de oliewissel gelijk nog een voorraadje heb. Via welke website kan ik deze olie het best (goedkoopst) bestellen. Ik zag al dat Bol voor 26 euro voor 5 liter verkoopt, maar vele duitse webwinkels al voor 15 euro. Echter leveren deze niet allemaal naar Nederland. Waarvandaan koop jij Mannol olie?
Het oliefilter is in februari dit jaar vervangen. Zal ik die ook gelijk meenemen of is dat niet nodig?
31 augustus 2017 om 16:10 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18347750@Vinci, dat klinkt veelbelovend!
Is een complete olie wissel aan te bevelen of kan ik vanaf nu gewoon Mannol Extreme 5W40 bijvullen als het oliepeil is gezakt?
31 augustus 2017 om 15:06 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18347747Wauw Emiel, bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik rijdt vaak buiten te vakanties stukken van ongeveer 40 km zonder snelweg. Dan zou 5W30 dus beter bij mij passen. Goed om te horen dat Mannol een van de beste motorolie is terwijl deze helemaal niet zo duur is. Is het nog aan te raden om een complete olie wissel te doen als je overstapt naar een ander merk olie of naar een ander type olie? Of is het ook prima als je vanaf nu bijvult met het nieuwe type olie?
Ik zal me eens meer verdiepen in die bypass waar je het over hebt. Misschien is dat wel de oplossing tegen een hoog olieverbruik.
[edit]
Ik heb gekeken naar de bypass bij mijn type motor, maar omdat photobucket gestopt is om foto’s met derden te delen via fora is er helaas niks meer van te begrijpen. Dit is echt een hele nare actie van photobucket want de helft van alle afbeeldingen op alle fora (ook van eerdere posts van mij) zijn nu voor niemand zichtbaar tenzij je 400 dollar per jaar betaald. Ik ben inmiddels overgestapt op flickr wat wel ideaal werkt. Maar helaas weet ik dus nog niet hoe ik de bypass kan maken…Wat een verschil zeg in olie bijvullen bij 5W30 en 5W40 in jouw Astra. Ardennen is heerlijk rijden en zeker als je motor helemaal soepel loopt
Verder ben ik best wel een rustige rijder. Als ik zin heb om wat meer gas te geven rijdt ik de auto minstens 20-25 minuten warm, dus dat komt wel goed.
Dat is ook een geruststelling van die peilstok. Hoe lang wacht jij ongeveer met een warme motor totdat je het juiste olieniveau kan peilen? Dus wanneer alle olie is naar de onderkant van het blok is gezakt?
Groetjes,
Casper31 augustus 2017 om 13:46 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18347744Ik heb gebeld met een Opel garage bedrijf en de situatie van mijn olieverbruik uitgelegd. Hij vertelde dat ik het best gewoon de 5W30 (Dexos2) kan blijven gebruiken die er nu ook in zit.
Als ik toch wil overstappen adviseerde hij 10W40 te gebruiken ipv 5W40. Daarnaast heb ik even gekeken en is de Valvoline Full Sythetic 5W40 ‘niet geschikt’ voor mijn motor (Z22SE) omdat het kenmerk ‘Opel GM LL–A–025’ mist bij de specificaties. De Mannol Extreme 5W40 is daarentegen wel geschikt.
Adviseren jullie mij om door te gaan met de Dexos 2 (1 liter op 1100 km) of over te stappen op een 10W40 olie of om de Mannol Extreme 5W40 te gaan gebruiken?
Hieronder drie foto’s van de olieën benoemd hierboven.
Dexos2
[url=https://flic.kr/p/Yh18aH][img]https://farm5.staticflickr.com/4368/36937067055_a39268d7fd_m.jpg[/img][/url]Valvoline 5W40
[url=https://flic.kr/p/XEZWfm][img]https://farm5.staticflickr.com/4416/36540952960_7526426f32_m.jpg[/img][/url]Mannol Extreme
[url=https://flic.kr/p/Yh18bV][img]https://farm5.staticflickr.com/4358/36937067125_a3b358ec2a_m.jpg[/img][/url]30 augustus 2017 om 13:00 In reactie op: Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen #18347703Hoi Yordi,
Het is zover! Gister en eergister ben ik ook bezig geweest om mijn remklauwen te schilderen. Ik heb bij een autospeciaalzaak een potje verf gekocht speciaal bedoeld voor remklauwen. Dit werd mij aangeraden boven een spuitbus en het zou daarmee ook egaal verdeeld worden door de structuur van de verg. Het resultaat ziet er inderdaad niet verkeerd uit.
Helaas ging lang niet alles van een leien dakje. Ik had een moersleutel met een arm van 30 cm, maar hiermee kreeg ik maar 5 van de 20 wielmoeren rondom los. Daarna naar een kennis gegaan met een kruis wielmoersleutel. Toen nog 10 moeren losgekregen. Sommige zaten zo goed vast dat als de kennis erop ging staan met 110 kilo en ik naar boven trok met 55 kilo, er nog geen beweging in zat. Uiteindelijk met heel veel kruipolie en metalen tafelpoot om de wielmoersleutel is het ons gelukt. Het verfen ging wel gemakkelijk en kostte ongeveer 45 minuten per klauw. Toen ik aankwam bij het laatste wiel zat deze muurvast ook al waren de wielmoeren al losgedraaid. Met zeer veel moeite een doek en een houten hamer is die uiteindelijk ook losgekomen. Hieronder een foto voor en na.
Before:
[url=https://flic.kr/p/Y2AZBc][img]https://farm5.staticflickr.com/4334/36774123101_78ac23a7c1_b.jpg[/img][/url]After:
[url=https://flic.kr/p/XCULnN][img]https://farm5.staticflickr.com/4423/36517311200_0cece3bfdc_b.jpg[/img][/url]Verder heb ik een GPS tracker geïnstalleerd zodat ik de auto terug kan vinden mocht deze gejat worden. Deze is direct op de accu aangesloten en heeft ook een eigen batterij. Je kan ook je auto terugvinden als je hem kwijt bent op een parkeerplaats of iets dergelijks want het apparaatje stuurt op een straal van 2 meter nauwkeurig de exacte locatie van de auto aan mij door. Dit alles voor slechts 15 euro.
Groetjes en houdt me maar op de hoogte van de aanpassingen die je nog gaat doen!
19 augustus 2017 om 12:01 In reactie op: Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen #18347375Wauw, bedankt voor de foto’s man!
Ik ga er ergens komende twee weken mee aan de slag. Zal uiteraard de foto’s hieronder posten ;)
Groetjes
19 augustus 2017 om 09:54 In reactie op: Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen #18347368Bedankt voor je uitleg!
Nog een vraagje hoor :P Heb je voor deze klus je remklauwen los gemaakt of heb je alles eromheen afgeplakt? Velgen schoonmaken als ze van de auto af zijn is wel een goed idee! Ga ik zeker doen!
16 augustus 2017 om 01:19 In reactie op: Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen #18347274Gave wagen Jordi!
Ik heb sinds een paar maanden nu een Astra G Coupé 2.2 met motorcode Z22SE. Ik had al een tijdje het idee om de remklauwen ook rood te spuiten. Ik zag dat jij dit ook gedaan hebt en heb nog een vraagje. Is het bij dit soort remklauwen nodig om er eerst een primer op te spuiten? Waar heb jij de (hittebestendige) rode verf voor je remklauwen gevonden?
Ik ben benieuwd of de mijne er ook zo mooi uit kunnen komen te zien!
Groetjes,
Casper4 augustus 2017 om 22:20 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18346837Bedankt voor de tip Vinci! Zodra mijn 5W30 olie op is zal ik me eens verdiepen in de Mannol 5W40 olie. De foto’s zijn inmiddels via een andere site geüpload. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :)
Groetjes, Casper
4 augustus 2017 om 00:53 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18346811Ik zie dat de foto’s niet werken omdat photobucket dit niet meer ondersteunt. Morgen probeer ik ze met een ander programma te uploaden.
3 augustus 2017 om 18:30 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18346791Ik ben deze week samen met de Astra terug gekomen van de roadtrip. Het was een geweldige ervaring en we hebben in 12 dagen meer dan 3000km afgelegd door Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Italië en Oostenrijk. De auto heeft wel ongeveer 2.5 liter olie verbruikt wat erg veel is, maar afgezien daarvan reed hij ook hoog in de bergen erg goed.
Ik heb de auto ook helemaal schoongemaakt, behandeld met clay bar, gewaxt en gedeeltelijk gepolished. Hierbij dan ook eindelijk wat foto’s van de auto! :P
[img]https://vgy.me/oN1Fl3.jpg[/img]
Prachtige natuur in de Zwitserse Alpen[img]https://vgy.me/4hrxlX.jpg[/img]
Naar boven richting de Stelviopas![img]https://vgy.me/kWbdcP.jpg[/img]
Hoog in de Zwitserse Alpen[img]https://vgy.me/7ohfmD.jpg[/img]
Midden in het Zwarte Woud[img]https://vgy.me/eoLYPK.jpg[/img]
Een rondje over de Nürburgring[img]https://vgy.me/FKWk2z.jpg[/img]
De waterdruppels na het waxen van de auto. -
AuteurBerichten