Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Na een tijd alleen rondkijken toch maar even voorstellen

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347069
    yordjerjc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2016

      Beste forumleden,

      Mijn naam is Yordi, 21 jaar en afkomstig uit Roermond.
      Op dit moment heb ik een Opel Vectra GTS uit 2006 met motorcode Z22YH.
      Voorheen reed ik in een opel astra G uit 2001.

      Zoals het onderwerp al zegt ben ik al een tijdje lid van het forum waar ik tot nu toe al heel veel aan heb gehad! Mede hierdoor vond ik het toch wel eens tijd om me eens voor te stellen zodat iedereen weet wie er meeleest :applause02:

      Ik heb een paar kleine updates toegevoegd aan mijn opel. Zo heb ik de normale lampen vervangen voor xenon en ledverlichting, mijn remklauwen gespoten en heb ik de CD70 vervangen voor een android radio.

      Vectra gts

      Met vriendelijke groet,
      Yordi

      #18347274
      Cupra 6K2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 May 2017

        Gave wagen Jordi!

        Ik heb sinds een paar maanden nu een Astra G Coupé 2.2 met motorcode Z22SE. Ik had al een tijdje het idee om de remklauwen ook rood te spuiten. Ik zag dat jij dit ook gedaan hebt en heb nog een vraagje. Is het bij dit soort remklauwen nodig om er eerst een primer op te spuiten? Waar heb jij de (hittebestendige) rode verf voor je remklauwen gevonden?

        Ik ben benieuwd of de mijne er ook zo mooi uit kunnen komen te zien!

        Groetjes,
        Casper

        #18347360
        yordjerjc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2016

          Bedankt Casper!

          Ik heb geen primer gebruikt. Ik heb mijn velg eraf gehaald, staalborstel voor op de boormachine gekocht, remmenreiniger in overvloed en schrobben maar! Op plaatsen waar je niet bijkomt heb ik schuurpapier gebruikt.

          Na 5 lagen zag het geheel er zo uit.

          remklauwen

          remklauwen

          De verf heb ik bij heuts gekocht volgensmij was dit motip remklauwverf

          Hopelijk gaat het je lukken en heb jij straks ook prachtige remklauwen! ( maak van de gelegenheid gebruik en poets meteen je velgen grondig, werkt een stuk beter als ze eraf zijn)

          #18347368
          Cupra 6K2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 May 2017

            Bedankt voor je uitleg!

            Nog een vraagje hoor :P Heb je voor deze klus je remklauwen los gemaakt of heb je alles eromheen afgeplakt? Velgen schoonmaken als ze van de auto af zijn is wel een goed idee! Ga ik zeker doen!

            #18347371
            yordjerjc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 May 2016

              Ik heb alles netjes afgeplakt.

              remklauwen

              Oahja nog een tip, als je klaar bent met 1 of 2 klauwen en je stopt voor die dag, kijk even over je auto heen! Ik had namelijk steeds omdat ik het in de garage deed de spuitnevel op mijn auto. Iedere keer even met een doekje over de auto en dan komt het goed.

              Veel succes en ik zie het resultaat wel tegenmoet he :applause02:

              #18347375
              Cupra 6K2
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 May 2017

                Wauw, bedankt voor de foto’s man!

                Ik ga er ergens komende twee weken mee aan de slag. Zal uiteraard de foto’s hieronder posten ;)

                Groetjes

                #18347703
                Cupra 6K2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 May 2017

                  Hoi Yordi,

                  Het is zover! Gister en eergister ben ik ook bezig geweest om mijn remklauwen te schilderen. Ik heb bij een autospeciaalzaak een potje verf gekocht speciaal bedoeld voor remklauwen. Dit werd mij aangeraden boven een spuitbus en het zou daarmee ook egaal verdeeld worden door de structuur van de verg. Het resultaat ziet er inderdaad niet verkeerd uit.

                  Helaas ging lang niet alles van een leien dakje. Ik had een moersleutel met een arm van 30 cm, maar hiermee kreeg ik maar 5 van de 20 wielmoeren rondom los. Daarna naar een kennis gegaan met een kruis wielmoersleutel. Toen nog 10 moeren losgekregen. Sommige zaten zo goed vast dat als de kennis erop ging staan met 110 kilo en ik naar boven trok met 55 kilo, er nog geen beweging in zat. Uiteindelijk met heel veel kruipolie en metalen tafelpoot om de wielmoersleutel is het ons gelukt. Het verfen ging wel gemakkelijk en kostte ongeveer 45 minuten per klauw. Toen ik aankwam bij het laatste wiel zat deze muurvast ook al waren de wielmoeren al losgedraaid. Met zeer veel moeite een doek en een houten hamer is die uiteindelijk ook losgekomen. Hieronder een foto voor en na.

                  Before:
                  [url=https://flic.kr/p/Y2AZBc][img]https://farm5.staticflickr.com/4334/36774123101_78ac23a7c1_b.jpg[/img][/url]

                  After:
                  [url=https://flic.kr/p/XCULnN][img]https://farm5.staticflickr.com/4423/36517311200_0cece3bfdc_b.jpg[/img][/url]

                  Verder heb ik een GPS tracker geïnstalleerd zodat ik de auto terug kan vinden mocht deze gejat worden. Deze is direct op de accu aangesloten en heeft ook een eigen batterij. Je kan ook je auto terugvinden als je hem kwijt bent op een parkeerplaats of iets dergelijks want het apparaatje stuurt op een straal van 2 meter nauwkeurig de exacte locatie van de auto aan mij door. Dit alles voor slechts 15 euro.

                  Groetjes en houdt me maar op de hoogte van de aanpassingen die je nog gaat doen!

                  #18347803
                  yordjerjc
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2016

                    Kijk aan dat ziet er weer strak uit!
                    Vervelend dat je de wielmoeren niet los kreeg heb je ze nu wel met een momentsleutel aangedraaid?

                    Ah zo’n GPS tracker is wel ideaal ja! Heb er zelf ook voor gekeken maar is er nog niet van gekomen.

                    Momenteel staat de mijne in de garage, versnellingsbak is kapot dus die moet gereviseerd worden… Mooi prijskaartje zit eraan helaas :cry:

                    #18347841
                    Cupra 6K2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 May 2017

                      Heey,

                      Ik heb ze niet aangedraaid met een momentsleutel maar met een gewone moersleutel. Ik heb na de eerste paar ritten gecheckt of alle wielmoeren nog goed vast zaten en dit was het geval.

                      Balen zeg, van die versnellingsbak :( Hopelijk valt het achteraf mee en heb je niet meer onverwachte kosten binnenkort.

                      Weet je waardoor je versnellingsbak kapot is gegaan? Is ie gewoon versleten? En wat merkte je toen hij kapot was?

                      #18347846
                      yordjerjc
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2016

                        Oké dan zal het wel goed zijn, het is wel beter om ze nog een keer met een momentsleutel aan te draaien ook om de velgen te beschermen.

                        Ja de teller staat momenteel op €1441,-
                        inclusief koppeling… Kan nog zijn dat het vliegwiel kapot is en dan komt er nog 600 bij helaas.

                        Ja ik hoorde al een tijdje een gierend geluid als ik in de 5 en de 2 reed. Toen bij de garage geweest deze zei dat het een druklager was maar ik nog wel door kon rijden maar de laatste paar weken is het flink erger geworden waardoor ik hem toch maar weggebracht heb.

                        Ja het is een m32 bak, zoek maar eens op die bak gaat bijna altijd kapot :-(

                        #18347857
                        Cupra 6K2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 May 2017

                          Zo, dat is pittig duur!

                          Hoeveel km staat erop de teller?

                          #18347859
                          yordjerjc
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2016

                            Nogal ja!
                            Uhm kocht hem met 168000 nu zit er 179000 op ongeveer vandaar dat ik ook de koppeling erbij laat doen, gaat vaak zo’n 180000 mee.

                            Heb hem nu sinds februari alleen maar problemen ermee :wacko: zijn wel allemaal dingen die op den duur altijd kunnen komen maarja vervelend dat het nu allemaal komt terwijl ik de auto nog niet zolang heb.

                            #18347862
                            Cupra 6K2
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 May 2017

                              Ja, dat is inderdaad jammer! Hopelijk zijn dit de laatste grote uitgaven die je hebt komende tijd.

                              #18347947
                              yordjerjc
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 May 2016

                                Weer even een update,

                                Vandaag mijn auto terug gekregen, koppeling was nog goed maar ze konden geen indicatie geven dus heb hem toch maar preventief laten vervangen. Daarnaast waren nog 2 keerringen kapot die me 35 euro extra kostte.
                                Het vliegwiel was al een keer vervangen dus die hoefde niet meer vervangen te worden.

                                Al met al een totaalprijs van €1475,- inclusief een gratis wasbeurt hoera! Haha wel een uitstekende service en wat rijd de auto weer lekker!! :happy02:

                                Hopelijk blijft het hierbij voorlopig!

                                Jij nog geen problemen gehad met leegtrekken van de accu door de constante voeding naar de GPS tracker? Heb er zelf nog eens naar gekeken maar durf het toch niet aan aangezien ik last heb van knipperende ledjes en mijn auto nogal gekke technische storingen vertoont als mijn accu bijna leeg is…..

                                Was aan het denken om er gewoon een 12V batterij aan te hangen maar hoelang die het volhoud geen idee.

                                Groetjess

                                #18347987
                                Cupra 6K2
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 May 2017

                                  Superfijn dat ie weer helemaal goed rijdt! Naar welke garage ben je geweest om je auto te laten repareren?

                                  Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je je accu leegtrekt met deze gps tracker. Het apparaatje is aangesloten op de accu van de auto waarmee hij zijn eigen batterij oplaadt. Dit is een kleine batterij met een stand-by tijd van 80 uur. Als je twee weken niet met de auto rijdt, is de accu bij mij nog niet leeg (en mijn accu is zeker niet nieuw meer ;)). Het is wel een prutswerkje om te installeren.

                                  Ik heb nog niet echt problemen gehad met de auto. Ik heb haar in juni gekocht en de auto had in februari nog een grote beurt gehad. Het enige is dat de EGR-klep niet altijd helemaal dichtgaat bij stil stand. Hierdoor loopt de auto niet altijd 100% stationair. Ik heb de EGR-klep er al een keer schoongemaakt en zover mogelijk schoongemaakt, maar het ‘probleem’ is helaas nog niet helemaal opgelost. Verder blijft de koelvloeistof temperatuur hangen op 80 graden ipv 90 en bij hard rijden (in Duitsland) wil deze nog wel eens zakken naar 55 graden en pas weer stijgen als je gas terug neemt. Misschien maar een keer de thermostaat vervangen. Dat is toch niet zo duur.

                                  Hier nog even een foto van mijn wagen.

                                  Groetjes

                                  #18348120
                                  yordjerjc
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2016

                                    Ik ben naar van Loon in Nederhemert geweest. Was een stukje rijden maar voor mij wel het goedkoopste.

                                    Hmm dan moet ik er nog eens over nadenken wat ik ermee doe. Er zit gewoon een simkaartje in die gebruik maak van SMS toch? Of heb je eentje die van internet gebruik maakt.

                                    Ah de EGR-klep hoor je wel vaker inderdaad. Als het goed is kun je deze laten uitschrijven waardoor je er geen last meer van hebt.

                                    Kijk dat is een hele mooie wagen!

                                    Ik heb helaas niet meer zo veel fotos van mijn auto, binnenkort eens een paar nieuwe maken!

                                    #18348333
                                    Cupra 6K2
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 May 2017

                                      Ja, die GPS tracker werkt gewoon met een sim kaartje. Kost je 5 euro per jaar en kan je rond de 65 keer je locatie opvragen. Moet dus wel genoeg zijn. Ik heb hem achter het dashboard gemonteerd. Is niet moeilijk om te installeren, maar zou wel rekening houden met 1,5 uur.

                                      Ik kan hem inderdaad wel afdoppen en uitschrijven, maar zou hem liever gewoon helemaal schoon maken en houden. Ik moet alleen weten hoe je de EGR klep open kan zetten als deze is gedemonteerd uit de auto. Er zitten wel wat elektronische pinnen op. Misschien is het mogelijk om met een batterij een signaal te sturen waardoor deze klep open zou moeten gaan.

                                      Als je nog een keer foto’s gaat maken, ben ik wel benieuwd naar de achterkant! ;)

                                      #18348447
                                      yordjerjc
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 May 2016

                                        Waar heb je hem besteld als ik vragen mag, gewoon op ali eentje uitgezocht?

                                        Ja die EGR klep is nogal een veel voorkomend probleem als ik dat zo lees op forums. Ik heb me er zelf eerlijk gezegd nog niet zo diep in verdiept dus ander advies als hem laten uitschrijven kan ik je helaas niet geven.

                                        Wel heb ik net toch maar even snel wat foto’s geschoten om nog maar even van de laatste “zonnestraaltjes” te genieten, hij is alleen niet extra gepoetst voor de foto’s :scratch:

                                        vectra GTS

                                        Vectra GTS

                                        vectra GTS

                                        vectra GTS

                                        groetjess

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.