Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok, nemen we die ook mee van de sloop, laat ik jullie morgen weten wat het was.
Tenzij het iets anders is dan computer of toerental sensor.Ok, dan proberen we dat.
Vmaxx zit rond 300 euro, ik bedoelde de TEC en TA-technix welke 189 euro kosten, maar wie heeft ze onder de auto zitten en gaan al een goed aantal km mee??
Moeten gewoon normale 30mm verlagingsveertjes zijn, mn vader gaat er echt geen schroefset onder zetten, en 50mm is ook net even te laag, ze klagen alles al bij elkaar als ze in de mijne rijden…
Bedankt voor de reacties, het wordt dus toch verlagen.
Heeft iemand nog een setje veren dat 30mm verlaagd?
Zoals ik zei, het is voor mijn ouders, dus moet echt niet zo laag worden als mijn corsa.Hier weer eens een update, rechter kant van de auto is klaar op de dorpel lijst na, lijkt weer een hele auto zo :)
Ok, lijkt me duidelijk, gaat dus nix kortsluiting maken :)
Bedankt voor de reacties :thumbupUpdate :)
Voor en na, alle lagen rotzooi heb ik eruit geflexed en toen ben ik opnieuw begonnen, net als de linker kant, onderkant a-stijl bestond uit 4 lagen over elkaar heen geprutst.
Goedemiddag, hier maar weer eens een update van de rekord…
Links is klaar wat het laswerk betreft, koplamp behuizing zit er ook weer in en ook de rand waar het spatbord tegenaan komt ziet er weer gelikt uit :)
Dus toen het rechter scherm er maar af gehaald aangezien dit er bij de a-stijl ook niet zo best uit zag.
Het scherm er éénmaal af, 5 minuten met de verfkrabber gepopnagelde plaatjes eraf getrokken en toen was dit het resultaat :o
En dan lijkt het zo nog niet eens zo gek als in het echt…
Bedankt voor de reacties, het is wel de bedoeling de hele auto zo te doen, heb vandaag het de koplamp omhuizing weer wat sterkte gegeven, dit bleek zowat helemaal uit plamuur te bestaan :cry
Goede avond forumgangers, hier weer even een update, a-stijl en bodem op linker kant is weer ‘klaar’.
Aangezien er niks meer van over was heb ik het naar eigen idee maar weer wat vorm gegeven, ben benieuwd wat jullie er van vinden.Gat moet inderdaad nog geboord worden, maar wil ook de balk aan de bovenkant dicht maken zodat het water er niet meer in komt, kan ook wel langs de zijkant worden afgevoerd.
Ik hoef verder geen plaatwerk, het was niet de bedoeling om er een project van te maken, dat wordt het nu wel, maar wel op een laag budget. Ik flex alles eruit en zet er naar eigen idee weer wat in, niet overheen…
Dit zullen de echte puristen misschien jammer vinden, maar hij moet gewoon weer rijden.Goedemiddag Forumgangers, afgelopen 2 weken een beetje bezig geweest met de Rekord, hij is wel een stuk slechter onder de tectiel laag dan ik kon zien bij aankoop.
Vorige week de balk er opnieuw onder gemaakt, vooraf:
Balkje klaar, niet super netjes, maar het kan zo wel:
En gister vanwege de roest onderaan de a-stijl het voorscherm maar verwijderd…
Wat ik daar tegen kwam heeft me serieus doen twijfelen of ik hem wel op ga knappen of slopen…Wat een reacties allemaal :P
Gisteren de bijrijderskant ook even de bitumen mat eruit gestoken aangezien die ook niet meer fabrieks origineel was, en wat blijkt, hetzelfde werk + de a-stijl welke al eens opgelapt is met een plaatje en popnagels.
Ik heb ook gezien dat de buitenkant a-stijl al eens overgezet is met wat ijzer, dit laat ik voorlopig nog even zitten aangezien ik de spatborden er niet af wil hebben, dan is het meteen weer zo’n projectauto en dat is nou net niet de bedoeling eigenlijk…
Het plan is om zaterdag de bestuurderskant te repareren, foto’s volgen :agent
origineel gepost door bettus accu
das een behoorlijk stuk 50 x 30cm :omaargoed, als je toch gaat lassen…
Probleem is dat er waarschijnlijk een klein stukje is gerepareerd is door er een plaat overheen te zetten zonder de oude bende eruit te halen, dus ja, doodzonde nummer 1 en daarom nu een nogal groot gat…. Rest is gelukkig wel goed, dus prima de moeite waard zoals ik het nu kan zien.
Uiterlijk gaat hij zo blijven, lekker origineel, maar onderhuids mag het best meer zijn, maar wel met de mogelijkheid dat hij ook weer origineel gemaakt kan worden, dan heb ik weinig prolemen met een andere motor
Maar voor het zover is, eerst maar de roest wegwerken, net het interieur eruit gehaald en de vloer open gelegd.
Wat een bende! Ook al eens stukken in gelast, echt heel slecht…
Gelukkig ‘maar’ een stuk van 50 x 30 cm voorin waar je je voeten hebt en ook de chassisbalk is behoorlijk krokant, maar dat wist ik al toen ik hem kocht.Nog even een toevoeging, mijn vader had vroeger een omega 2 liter 8v 116 pk, die liep als een idioot en ik weet dat het niet de mooiste blokken zijn, maar past dat enigzins op de motorsteunen? En kunnen die op LPG?
Deze heeft wat carterdruk, zuigerveren waarschijnlijk niet zo best, maar zo’n nieuw CIH blok, hebben die geharde klepzittingen en zijn die beter? Ik hoorde dat deze 2 liters niet zo taai zijn…
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door CorsaWillem
Hier weer eens een berichtje, Corsa heeft inmiddels zwart/wit geblokt dak en weer white wall banden, maar dan erop gespoten met wegmarkerings verf, dit blijft wel zitten! :)Dit is helaas de enige foto die ik er van heb aangezien mijn broertje hem dit jaar mee had op vakantie naar zweden, de grote opel die ervoor staat was/is mijn vakantie auto.
geen gezicht dat kleine ding der achter:jerry:jerry
als het corsatje alleen op de foto staat is het een hele auto
maar zo lijkt het wel of die in de kofferbak pastfoto is putgarden denk ik;)
sweden is een mooi land dit jaar voor t eerst geweest
maar ckr niet voor t laatst;)die “grote opel” staat mij ook erg aan:wors
Is een mooi gezicht als de Corsa achter de Cadillac aan hobbelt, zeker met het zwart witte dak, als ik hem in mijn spiegel even kwijt was, dan was dat het eerste dat je weer herkende :P
De foto is inderdaad bij Putgarden genomen :thumbup
Wij gaan zowat elk jaar naar Rattvik in Zweden, Classic Car Week(youtube ;) )De “grote opel” is een iets duurdere liefhebberij, maar tot nu toe nog geen spijt van gehad :)
Hier weer eens een berichtje, Corsa heeft inmiddels zwart/wit geblokt dak en weer white wall banden, maar dan erop gespoten met wegmarkerings verf, dit blijft wel zitten! :)
Dit is helaas de enige foto die ik er van heb aangezien mijn broertje hem dit jaar mee had op vakantie naar zweden, de grote opel die ervoor staat was/is mijn vakantie auto.
Hier even een update, het rode slangetje was inderdaad afgescheurd, onderop de luchtfilterpan.
Ook 1 van die slangetjes die naar het linker spatbord loopt was afgescheurd.
Beiden vervangen en tot opt heden nog geen storingslampje gehad.Nekproblemen zijn erg vervelend, laat er zsm naar kijken.
Ben zelf op jonge leeftijd eens uit een boom gevallen en later nog eens aangereden door een auto, had beide keren nix gebroken/gekneusd, maar heb vanaf mijn 18de wel altijd last van mijn nek en schouders, ene keer erger dan de andere keer.Dagwaarde zou ik me nog niet rijk rekenen met 1 positief bericht, een auto als de jouwe staan op marktplaats vanaf 500 euro, veel meer zul je waarschijnlijk ook niet krijgen…
@wim-v6, volgens mij zat die van mij ook tegen schutbord, 1992 c12nz…
@ Hakkie, hier zal ik even naar kijken, dank u.
Die ringen doe je tussen de band en de velg in.
Om ze mooi sluitend te krijgen is al een crime, en na verloop van kilometers gaan ze weer wat open staan en 1 van mijn ringen is in zweden al gescheurd, kan ermee te maken hebben dat ik (echt!) lichtelijk een stoeprand heb geschaafd… Maar die vloog me later met 130 km/u om de oren… Spiegel stuk en lakbeschadiging op de deur…
Maar er moet wel weer 1 op, staat echt voor geen meter zo.Ok, latere typen met schijfremmen… En de olympia, zelfde als kadett kwa remmen of std schijven?? Ik weet dat trommels best goed remmen, maar wil er eigenlijk wel schijven onder hebben…
Van een opel GT past het 1 en ander, maar past een volledige GT vooras ook??
-
AuteurBerichten