Motorstroringslampje…

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorstroringslampje…

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215184
    CorsaWillem
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 March 2008

      Goeie avond/nacht,

      Sinds een tijdje heb ik een klein probleempje met mijn corsa.
      Hij rijdt er naar mijn idee niet minder van, maar als ik een rij, en ik kom stil te staan voor stoplichten oid, dan gaat mijn motorstoringslampje branden.

      In de zomer heeft hij dit 2 keer gedaan, maar ging na een paar seconden weer uit, nu blijft hij branden tot de motor uit wordt gedaan, en als je hem dan vrijwel meteen weer start, dan brand ie niet meer.

      Ik heb nog niet weer in de manual gekeken, maar met het uitlezen moest je hem een paar keer op contact doen om de foutsignalen te krijgen geloof ik, maar dat gaat dus niet werken.

      Nu mijn vraag, wie herkent dit verschijnsel, en wie heeft het opgelost? Als je het mij dan ook nog wilt vertellen zou helemaal mooi zijn :D

      #17570080
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Pin A en B met elkaar vebinden met een paperclip.

        uitleesstekker in de motorruimte achter dynamo (Bij een corsa-A met C**NZ / C**SE motor

        uitlesstekker naast ruitensproeiertankt tegen schutbord bij C16SEI en E16SE(-II) motor.

        Willem

        #17570081
        Hakkie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2005

          Klinkt bekent,
          Meestal is het een vacuum slangentje die los zit.
          Ik weet niet of je die koekepan(luchtfilter) erop heb zitten, maar daar zit een (rood) vacuumslangentje en achter/onderop een doorzichtige en die gaan weer achter in je carb.
          Als 1 van die los zitten of lekt , dan gaat meestal het motorstoringslampje branden als je voor een stoplicht staan/stationair toerental.

          Dus even kijken of alle slangetjes nog goed zitten.

          #17570082
          CorsaWillem
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2008

            @wim-v6, volgens mij zat die van mij ook tegen schutbord, 1992 c12nz…

            @ Hakkie, hier zal ik even naar kijken, dank u.

            #17570083
            CorsaWillem
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 March 2008

              Hier even een update, het rode slangetje was inderdaad afgescheurd, onderop de luchtfilterpan.
              Ook 1 van die slangetjes die naar het linker spatbord loopt was afgescheurd.
              Beiden vervangen en tot opt heden nog geen storingslampje gehad.

              #17570084
              Hakkie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 November 2005

                king::thumbup

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.