Remmen op een kadett B

Forumindex Forums Modellen Kadett Remmen op een kadett B

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211253
    CorsaWillem
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 March 2008

      Vraagje, welke remmen kun je zonder adapterplaten op een kadett B monteren, en toch upgraden?

      Passen C-kadett poten onder een kadett B??

      #17509446
      076 wokkel
        Lid sinds:
        23 December 2008

        Achter weet ik zo niet, maar een b kadett heeft voor nog een blad veer he. Dus dan zul je altijd dingen aan moeten passen ( neem aan dat je voor schijven wil leggen?)

        #17509447
        GTvirus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2008

          Ik weet niet of je nog trommels voor hebt of schijven, maar anders kan je het spul van een opel GT overzetten, de as is hetzelfde.
          Weet anders nog wel t 1 en ander voor je te liggen, voor info neem maar kontakt met me op.

          #17509448
          CorsaWillem
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2008

            Me vriendin gaat een b-kadett kopen hoop ik, maar ze moet hem dagelijks gebruiken, dus wou de auto kwa onderstel en remmen eigenlijk wel wat moderniseren.

            Wat zijn de opties?

            Ik ben overigens nog totaal niet bekend met de b-kadett’jes, hebben ze wisselstroomdynamo of gelijkstroom?
            En bladveer voor dus, schroefveren achter geloof ik, en trommels rondom???

            #17509449
            GTvirus
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 May 2008

              De meeste hebben trommels rondom, sommige latere typen hebben schijven voor.
              Voor hebben ze allemaal een bladveer en achter spiraalveren met losse schokbrekers schuin liggend

              #17509450
              veldhuizen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 February 2007

                de b1 heeft achter ook bladveren;) hangt af van het bouwjaar

                #17509451
                CorsaWillem
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 March 2008

                  Ok, latere typen met schijfremmen… En de olympia, zelfde als kadett kwa remmen of std schijven?? Ik weet dat trommels best goed remmen, maar wil er eigenlijk wel schijven onder hebben…

                  Van een opel GT past het 1 en ander, maar past een volledige GT vooras ook??

                  #17509452
                  brobbel1
                    Lid sinds:
                    8 June 2008

                    een b kadett automaat heeft schijfremmen voor.
                    en een achteras van een a manta past ook wel op een b kadett.

                    #17509453
                    bcoupe 1.6
                      Lid sinds:
                      14 September 2008

                      gt pas niet helemaal maar je kan wel de spindels van gebruiken …en ff kijken want soms wordt er ook een automaat as aan geboden …..maar neem dan wel de rembekrachtiger bij ….werkt wel beter …voor verdere vragen emeuw maar bcoupe@live.nl….heb zelf mn b kadett coupe omgebouwd naar schijven en motor van 1.1 naar 1.6

                      gr

                      #17509454
                      EBkadett
                        Lid sinds:
                        22 April 2006

                        als hij orgineel voor al schijfremmen heeft kun je er zo 2.2 remmen van en record op zetten achteras van een opel gt of kadett c city.

                        achter ook schijfrem moet je adapter platen hebben.
                        remschijven van een audi 80 b2 1,3l voor.
                        girling 38 klauwen, van vw, audi, peugeot enz.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.