Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dankje ,ik ga hem eruit halen en bekijken ,het werkte wel volgens vorige eigenaar ,
heb jij er verstand van ? waar woon je ?
nee de lampjes zijn niet defect ,ze zijn alleen overdag vrijwel onzichtbaar ..wat je dan met de dimmer kon oplossen door hem meer stroom te geven
ik dank je voor je reactie :)
jij op jouw beurt alsnog bedankt voor je input :dank-u:
ook al scheep je me eerst af na mijn verzoek of je mijn topic even zou willen bekijken .
heb ik idd al meer over gelezen bij z18xe motoren hier op het forum ,zal m ff losgooien en rondje doen
thnx alvast voor je reactie
uitgelezen en 3 foutcodes : lamda sonde /brandstofmengsel en nog een ,vergeten :P
heb ze gewist en heb 2 nieuwe lambdasondes besteld ,ze blijken te verouderen en verslechteren en zijn nog nooit v.v.
ik ga ze morgen monteren en dan maar hopen op goed resultaat
de auto reed na wissen codes een stuk beter en niet meer in noodloop ,maar hangt niet goed ah gas en reageert sloom op gas intrappen
koude start is ruk ,dus nu eerst ls v.v.
5 januari 2022 om 17:19 In reactie op: Opel Corsa C 1.4 (2001) stikt zowat bij gasgeven (warme motor) #18451407ik heb zojuist een carsoft obd2 gekocht om hem zelf uit te kunnen lezen
gekocht bij smeets solutions beek
69 ,99 E
hey wim ,ik hoopte al op jouw reactie king: dankje
ik heb er nog kraanwater inzitten ,komt nog van de ring waar die gereden heeft met vorige eigenaar
zal de sensor daar ook probs van kunne geven ?
moet er dus maar snel weer gewone kvs indoen dushij zweefde ook al zolang maar niet echt erg maar nu heb ik een powerrohr ipv ori rubberdarm ,
en is het nog erger geworden ,valse lucht ,pakking ,heb wel wat te verbeteren daar denk ik ?ga iig het gasklephuis cleanen en goede pakkings monteren
zal mn resultaten laten weten incl foto van het blokjeupdate king:
het gasklep huis was vervuild.
powerrohr beter aangesloten.
water vv door kvs.
en een vacuumslangetje een beetje geknepen deed de rest ,hij loopt nu keurig 1100 rpm stationair
halve maantje nog uit gasklephuis gehaald .jup ook benieuwd ,maar ik verdenk toch ook nog de potmeter ,de stappenmotor ,het kan zelfs een kapotte vac.slang zijn ,
ik heb laatst ook alllerlei vage klachten met me c20xe 2.5 gehad ,bleek een vac.slang eraf te liggen
ook toen die dan eindelijk weer eraan zat ,nog niet goed ,zweven in toeren ,heb toen accu polen tegen elkaar gehouden 20sec
daarna was die ecu weer goedik heb bij mijn seh heel veel gedonder opgelost door de potmeter goed te stellen
mijne liep eerst ook heel onregelmatig en sloeg af en nadat ik die potmeter wat verdraaide liep die heel rustig en steady stationair
en slaat ook nooit meer dood
succes :thumbup@hotrod,bedankt voor je ideeen ,ik heb mijn motor altijd als een bmw warmgereden.
mijn blok neemt vrijwel geen olie m,tikt niet .
als ik m start slaat hij ook normaal aan ,zonder gas maar hij valt dood en toen ging ik pas wat pompen /gas geven en dan springt ie naar de 5k rpm en valt dan ook weer dood.@ vinci ,ik heb wel een reserve krukas sensor liggen ,
je hebt een pb vinci
de pomp zit op een schakelaar ,rijd al 7 jaar zo zonder 1 klap verkeerd .
ik heb een rotte massa kabel ontdekt tussen dynamo en motor,is vervangen.
weer gestart maar het probleem blijft gewoon ?
ik ga inderdaad eens wat meten ,heb nog niks gemeten eerlijk gezegd.mooie kleur alfredo,
een btje tlc en hij kan weer ff :thumbthnx :) kom je dit jaar nog dan :hmmz :angel
ik had vorige week ook zoiets ,dynamosteun aan blokzijde was losgetrild.
daardoor laadde hij niks meer bij en na een tijdje begon de toerenteller ook raar te doen,
mijn tip is : kijk dus ook heel goed je massa aansluitingen na :angelmn gsi ,nu na 2 maand flink werk eraan te hebben gedaan begint ie er op te lijken
moet nog lijmresten wegpoetsen met caramelschijfje ,wat laswerk aan wielkastje la,
wat spuitwerk hier en daar
wiele zijn de nieuwste aanwinst :D[rquote=1875852&tid=139&author=Christian-tsx]corsair A, waar kom je vandaan? heb volgens mij ooit eens een foto van deze kadett gezien, een kennis had een d kadett station met dezelfde wielen gespot in dedemsvaart en stuurde mij een foto.
dat kan jou kadett nog wel eens zijn.
[/rquote]ik cross rond in zwolle ,ik zou misschien een jaar of 5 terug wel eens geweest kunnen zijn in D,vaart met de station..
heb je die foto misschien nog king:[rquote=1868320&tid=120438&author=corsaagsi]Blijft een leuk bakkie Menno![/rquote]
thnx frank en wat een heerlijk motortje zit erin :)
:thumbupja het is een heerlijk oldschool kleurtje dat blauw
heb zelf een gele :Ddit is mijn deels opgefriste seh :thumbup
kop gevlakt
distri-
alle pakkings nieuw
lexmaul
bosch s4
komt nog een 4.2.1 spruitstuk op tztauto gewassen :)
nieuw eindsierstukje onder de A gezet,
zit gelast op een kadett E middendempertvoor de derbi …bobine kapot ,slechte bougiedop?
keeringen eruit liggen ,voor de corsa ,bobine ook al eens gewisseld ?
heb ook eens wat met een bobine gehad ,reed je een stuk ,auto uit.laten afkoelen ,weer rijden
en zo door ,miss heb je er nog wat aanja kan ind .even met draad en stekkers aansluiten op een accu ,hij blaast dan voluit
slim bedacht :cool:heb je ook gewoon simpele dingen gecheckt ?
benzine toevoer :
pomp falen
filter verstopt
leidingen intact /correctvooral dat ie dus na een paar sec afslaat zegt iets ,
heb je ook ff aan de massakabels getrokken die onder de kap zitten?
dan lijkt het goed maar is die wel degelijk verzwakt ,massa problemen kan heel rare storingen geven :hmmz
motortje compleet meenemen,het schoepenwiel ff goed laten spinnen ,
dan zie je of er geen speling op de lagertjes zit (axiaal en raidaal)het huis zelf zit met een paar moertjes aan de auto ,onder de parafaan,
die zit weer met een paar schroefjes aan de auto en aan elkaar .dat moet een beetje handig figuur wel zelf kunnen ,
garage betaal je ook weer uurloon :o
wordt dan zon duur fannetje -
AuteurBerichten