Opel Corsa C 1.4 (2001) stikt zowat bij gasgeven (warme motor)

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C 1.4 (2001) stikt zowat bij gasgeven (warme motor)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18449446
    Asfaltvreter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 December 2021

      Hallo mede Opel gebruikers en kenners.

      Ik heb een Corsa met het probleem, dat bij een warme motor, in lage toeren, slecht trekt, en wanneer de toeren iets omhoog gaat, schiet hij als een speer.

      Ook tijdens het rijden, wanneer ik het gp in trap, stikt hij zowat tot hij de kans krijgt, om meer toeren te maken, en weer vooruit schiet.

      Ook moet ik meer terugschakelen om de motor niet te laten stikken, bij het maken van bochten. Ik merk niet, dat hij meer brandstof verbruikt.

      Wanneer de motor stationair draait, en het gp in trap, pruttelt hij, alsof hij gaat stikken, en soms wil de motor op 3 cylinders draaien, tot ik weer het gp intrapt, en weer met 4 cylinders draait.

      Ik heb de bougies, bobine en de kabels (nou ja, van kabels kan ik niet spreken) vervangen, maar dat was de oplossing niet.

      Sindsdien brand ook het motormanagement lampje.

      Aangezien ik hem niet kan uitlezen, is het voor mij een spelt zoeken in een groot grasveld.

      Is er iemand in de buurt van Bergambacht, die de auto kan uitlezen, of meer tips kan geven?

      Alvast bedankt.

      #18451407
      corsair A
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 June 2010

        ik heb zojuist een carsoft obd2 gekocht om hem zelf uit te kunnen lezen

        gekocht bij smeets solutions beek

        69 ,99 E

        #18451734
        Deventer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 August 2018

          Het lijkt er op dat de motor in ” Noodloop ” functie staat, dus geeft hij je de mogelijkheid om naar de garage of huis te rijden waar hij toch uitgelezen en gerepareerd zal moeten worden.

          #18478981
          Asfaltvreter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 December 2021

            Hallo, doordat ik vaak van huis ben, is het voor mij niet altijd zo snel mogelijk om een update te geven.

             

            Maar het probleem heb ik eind januari zelf opgelost. In eerste instantie vermoede ik, dat de auto problemen met de brandstoftoevoer had, omdat mijn moeder in die tijd, vaak de tank tot de laatste druppel leeg reed. Ik heb de tank, leidingen tot aan de motor schoongemaakt, brandstoffilter en pomp (die zag er beroerd uit) vervangen.

            Het ging iets beter, maar ik was niet te vreden, omdat de auto nog steeds aan het stotteren was bij een warme motor.

            Toen de bobine vervangen en de bougies, en hij rijdt nu als een speer. Wel zo af en toe het gevoel, wanneer ik tegen de wind in rij, dat de auto een beetje stottert alsof hij wordt tegengehouden. Totale kosten, inclusief verzendkosten kwam op 170 euries, en wat tijd. Ik heb dezelfde onderdelen gebruikt, die ik had vervangen.

            Nu gaat de auto naar mijn dochter en schoonzoon. De auto is voor ons te klein geworden, vanwege een gezinsuitbreiding. Een kinderwagen in de auto, dan is ie vol. Plus dat hij momenteel niet door de APK komt, en hun zien er nog iets in. Een vriend (is automonteur) van hun, gaat ze helpen, zodat de auto door de APK komt.

            #18478983
            Asfaltvreter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 December 2021

              OH, ik vergat nog wat, de oliedruksensor zal ik dit weekend nog moeten vervangen, omdat die inmiddels ook lek is.

              #18478985
              Asfaltvreter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 December 2021

                Bedankt voor de snelle reacties.

                Nu nog het volgende project (Astra H).

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.