D kadett c20xe m2.5 probleem verholpen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) D kadett c20xe m2.5 probleem verholpen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248437
    corsair A
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 June 2010

      probleem opgelost ,vacuum slang achter op de lexmaul losgetrokken ,nooit meer gezien verder tot ie op de brug was
      dank ieder voor je tips mvg menno

      #18016459
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Pompen om ‘m aan te krijgen? Heb je je brandstofpomp al eens gecheckt?

        ‘k Zit wel in de buurt, maár heb verder weinig (praktijk)ervaring met dit soort problemen…

        #18016460
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ik zou beginnen met meten, hoeveel spanning heb je met lopende motor op je accu, dynamo, etc. Aardes allemaal ok?

          #18016461
          corsair A
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 June 2010

            de pomp zit op een schakelaar ,rijd al 7 jaar zo zonder 1 klap verkeerd .
            ik heb een rotte massa kabel ontdekt tussen dynamo en motor,is vervangen.
            weer gestart maar het probleem blijft gewoon ?
            ik ga inderdaad eens wat meten ,heb nog niks gemeten eerlijk gezegd.

            #18016462
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Verder niks los gehad?? Klinkt als bougiekabels verkeerde volgorde… Maar kan zo veel zijn natuurlijk.

              Dat pompend gas geven duidt evt. op te rijk mengsel, maar dat kan ook al komen door moeizaam aanslaan door een andere reden terwijl er wel inspuiting plaats vindt. Ruikt het ook naar benzine? Nou is het dan waarschijnlijk net zo effectief om het pedaal ingedrukt te houden als dat je pompt. Misschien wel effectiever om hem in één bepaalde stand te houden zelfs…

              Nou ga ik heeeel toevallig morgen met het gezin naar Zwolle, heeeel misschien kan ik een gaatje maken om even te komen kijken en te meten aan de dynamo…

              #18016463
              corsair A
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 June 2010

                je hebt een pb vinci

                #18016464
                HOT ROD
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2009

                  Pomp ligt het niet aan hoor, maar waarom zou je gas geven tijdens het starten met zo’n injectiesysteem?? Hier zit alles in: startvoorziening, warmdraaifase, staionairregeling, you name it and this system has it! Als je motor niet meteen aanslaat en mooi loopt, nou dan is er gewoon weg iets niet goed. Gas geven helpt dan echt niet maar ga dan zeker niet als een idi**t gas geven.
                  Deze motoren zijn super sterk maar één ding moet je ze gunnen en dat is rustig op temperatuur laten komen. D’r zitten standaard gesmede zuigers in en Natrium gevulde uitlaatkleppen, welke motor heeft dat zomaar, toen al!
                  Gesmede zuigers zetten meer uit als ze op temperatuur komen dus hebben ze meer ruimte als de motor koud is. Ze komen iets langzamer op temperatuur als gegoten zuigers maar laat ze rustig op temperatuur komen.

                  Ik dacht eerst dat het niet aan je pomp zou liggen omdat hij ineens 5000rpm liep, maarja, ik was even vergeten dat je zelf misschien wel het gaspedaal flink in had getrapt. :shock: dus zou het toch daaraan kunnen liggen of je pomp relais. Maar, als hij daarna gaat knallen wil dat zeggen dat je ontsteking niet op het juiste moment vonkt = je injectie weet dus niet wanneer hij welke bougie moet laten vonken, in relatie met je krukasstand.
                  Ik ben ff vergeten wat voor timing sensor dit systeen heeft maar je moet het zoeken in je : krukas sensor, nokkenassensor of verdelerassensor wat er ook inzit.

                  Succes.

                  Nee volgens mij moet je het meer zoeken in de krukassensor of bekabeling daarvan.

                  #18016465
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Benzinepomp relais heeft hij denk ik niet als hij de pomp met de hand aan zet, volgens mij kun je de geschakelde plus van het contact doorlussen naar alle plussen van het benzinepomp relais en dan loopt hij. Dit roept bij mij dus al een paar vragen op.

                    Inderdaad lijkt het op een ontstekings probleem. Daarom zei ik al bougiekabels verkeerd… Maar waarschijnlijker inderdaad dat de krukassensor problemen geeft. Er zit ook een nokkenas sensor op, maar die kan de ECU nog omzeilen.

                    #18016466
                    corsair A
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 June 2010

                      @hotrod,bedankt voor je ideeen ,ik heb mijn motor altijd als een bmw warmgereden.
                      mijn blok neemt vrijwel geen olie m,tikt niet .
                      als ik m start slaat hij ook normaal aan ,zonder gas maar hij valt dood en toen ging ik pas wat pompen /gas geven en dan springt ie naar de 5k rpm en valt dan ook weer dood.

                      @ vinci ,ik heb wel een reserve krukas sensor liggen ,

                      #18016467
                      HOT ROD
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 March 2009

                        @ corsair A , je moet inderdaad dit zeker type warmrijden als een BWM want het is de eerste Opel motor die BMW kwaliteiten heeft! Goed dat je het je ook realiseerd. Ik begrijp hieruit dat je normaal het gaspedaal niet aanraakt tijdens starten en dat is ook goed maar pas toch op met pompen omdat a) je motor snel optoert en je dan schade kan veroorzaken b) je motronic dan wat van de wijs kan raken en je motor misschien helemaal niet start.
                        Check voordat je de krukassensor gaat wisselen eerst ff of de bekabeling niet ergens beschadigd is of er een stekker half loshangt.
                        Ik weet verder niet wat voor bougies je gebruikt maar Iridium bougies bv zijn heel gevoelig voor verzuipen, daar kunnen ze niet tegen en daarna zullen ze het ook niet meer doen.
                        Succes.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.