Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Petje af.
Petje af als je je Kadett hebt kunnen ombouwen naar een 4×4 die goed werkt, vaak wordt er met de cardan een fout gemaakt waardoor het voertuig gaat trillen.
Als je het voor elkaar hebt heb je een uniek voertuig.
CS
7 februari 2010 om 18:46 In reactie op: Ervaringen of testrapport winterbanden 18" voor insigni #17559720Hi Allemaal
Naar ik kan opmaken is dat winterbanden nog worden afgeraden tot er test raporten zijn met de voor en nadelen.
Het is zeer goed mogelijk dat winterbanden een verbeterd rijgedrag geven in de sneeuw, echter kan Opel nog geen verantwoording dragen als er iets mis gaat.
CS
Hi Allemaal
De instruktie boekjes zijn gemaakt voor alle modellen en opties, dit geeft vaak verwarring wanneer klanten door de boekjes lezen en denken dat hun voertuig niet naar behoren werkt.
De spiegel optie heeft een software probleem, als je de optie hebt en de spiegels komen niet in de ingestelde positie terug kan je bij je Opel dealer een software update halen die de klacht vehelpt.Menigmaal krijgen wij klanten die zeggen “het heeft wel gewerkt” en dan proberen de dealer to foppen dat de optie niet werkt komen van een koude kermis terug wanneer zij de optie niet hebben.
Ik heb een Belg die naar verschillende dealers gaat en ook in Nederland met zijn verhaaltjes, ik hoef alleen op zijn VIN nummer te kijken en weet dat hij weer bezig is.
Echter als je optie echt niet werkt dan verleend de dealer je de service om de klacht op te lossen.
Net doen of je een optie hebt die het niet doet heeft geen zin en doet je geen voordeel.CS
CS
Hi marmul
Is het de klok in de info display?
Er zijn geen bekende klachten in die richting.CS
…
Welk voertuig?
CS
Hi Allemaal
Het is verreweg beter om de NOS te verhogen, ik weer niet of je een natte of een droge kit hebt, maar als je een natte hebt kan je het best de NOS verhogen.
Race benziene heb je alleen nodig als je pre-detonation krijgt, als je een standaard copressie aanhoud kan het zijn dat je geen race benziene nodig hebt.
Als je toch pre-detonation hebt kan je ook een water injectie gebruiken om dit tegen te gaan.Ik heb een Z20LET gezien met 700pk op de dyno de motor kan wel wat hebben, maar je zal wat vaker je lagertjes moeten vervangen :)
TIP
Vergeet niet wanneer je de compressie veranderd door de kop te verlagen of de pakking te verdikken dat je kleptiming ook verloopt, hiervoor heb je verstelbare nokkenas tandwielen nodig.CS
Hi Allemaal
Er zijn 3 verschillende types van LPG installaties, open loop, closed loop en injectie, afhankelijk van wat voor motor je hebt kan je een keuse maken.
Opel loop is voor een motor met alleen een carburateur, een closed loop voor een motor met een O2 sensor en de LPG injectie is verreweg het beste systeem voor voertuigen met een ECU en injectie.
Afstellen van een open loop(wellicht voor een oldtimer) waneer je de gas toevoer regelaar(handmatige draaischroef) terug draair totdat je merkt dat de motor gaat inhouden kan je de regelaar een halve tot een hele omwenteling open zetten.
Dan zit je redelijk veilig om zonder backfire te kunnen rijden.Bij de closed loop wordt de gas hoeveelheid geregeld door de O2 sensor die de regel klep bediend.
Dij de injectie krijg je een extra ECM, deze leert van de origeneele ECM wat de injector timing is en dergelijken, hij neemt de map over en vervolgens met een setup procedure leert de LPG ECM war de optimale settings zijn door de sensoren uit te lezen en hiermee de map voor LPG aan te passen.
Je kunt achteraf nog zelf de map handmatig aanpassen waar nodig.Voor een injectie systeem in delen betaal je ongeveer 1200 euro
Voor een open of een closed loop systeem zal 650 euro wel kloppen.
Als je je aan de veiligheid regels houd is het zelf inbouwen van een LPG installatie goed te doen.
Hou je je niet aan de veiligheid regels kan je dit met je leven bekopen, ben je geen monteur of heb je twee linker handen als het aankomt op auto techniek dan ben je beter af om het te laten inbouwen.CS
Hi Willem
Dat kan, je bent beter af met een multymeter.
Problemen met gloeispitalen komen wel voor maar niet vaak, meer komt het voor dat de gloeitimer geen signaal krijgt van de ECM om de gloeistiften aan te doen.
Of er is een zekering kapot.CS
Hi Kadett4x4
Er is veeeeel meer gemoeid om naar ik aanneem je Kadett van het plaatje om te bouwen naar 4×4, als je het echt wilt doen kan je het best een Calibra 4×4 kopen (mischien een schade geval) en alles inclusief motor, versnelling bak aandrijf assen, hubs, bedrading ect.
Als de prop niet de juiste lengte is kan je deze aan laten passen door een speciaalist.Waarom alles overbouwen, de ECM en de TCCM en de ABS werken allemaal samen.
Om eerlijk te zijn het is meer moeite dan het waard is.CS
Hi allemaal
Wat Opel dealers gebruiken is Tune-up voor het schoon maken van injectoren en er zijn nog meer Tune-up producten.
Voor een diesel kan je het brandstof filter vullen met dit toevoegsel, de motor kan er op draaien.Gebruik NOOIT olie toevoegingen.
CS
Hi allemaal
Wat de tuning doet ij een turbomotor is meer lucht is de cylinders pompen, dit heeft tot gevolg een hogere compressie met de kans dat de koppakking het begeeft en de krukas krijgt het ook te verduren.
Gezien we nu ook over een directe inspuiting hebben krijgen de injectoren het ook voor hun kiezen.Voor degenen die tot tuning willen overgaan, 1 injector is over 1000 euro per stuk, dealers die tunen is lariekoek, ik ken geen een dealer in Nederland die zijn bedrijf riskeert om aan voertuigen te rommelen.
Elke monteur die aan een nieuw voertuig werkt zijn naam wordt opgeslagen en over het internet opgeslagen in een database.
Als er aan een ECM of waar dan ook gerommeld wordt vervalt je garantie, luister niet naar wat voor geruchten de ronden doen, tunen kan je gemakkelijk 10000 euro kosten.
Neem bravoer praatjes met een korreltje zout mensen, laat je niet verleiden, wil je een snellere auto koop een snellere auto.
CS
Hi Allemaal
De enige manier om dergelijke problemen op te lossen is te zien of je foutcodes hebt en door de bedrading schema’s er bij te pakken, soms is verkeerde sorfware de oorzaak na een SPS/configuratie.
Als je meer dan 1 klacht hebt is dat ook al een goede indicatie wat er de oorzaak van kan zijn.REC’s gaan zelden kapot en als ze kapot gaan is het vaak omdat er water in i gelekt.
CS
Hi PDLES
Huideige lamp unit kunnen vocht bevatten daar de lucht die erin zit dat condenseerd, dit is een normaal verschijnsel.
Als je de lichten aanzet en de druppeltjes zijn weg met een paar minutjes hoef je de lamp unit helemaal niet te vervangen.CS
Hi NM
Het komt voor dat sommige licht units lekken, achter de unit zit een rubber afdichting, deze zou de oorzaak kunnen zijn.
Het kan ook gewoon condens zijn.CS
Elke voertuig heeft zijn eigen nukken wat voor merk ook.
Overmatig olie verbruik is niet een specifiek Z18XE probleem.
De Zafira B is geen vergelijk met de Zafira A, de techniek van de Zafira B is veel meer geavanseerd.Waar op te letten wanneer je een voertuig wilt aanschaffen:
1. Onderhoud geschiedenis van een Opel dealer (niet om de onderdelen die zij gebruiken maar een Opel dealer geeft veel meer service dan alleen je beurtje, alleen hoor je daar niet vaak iets over)
2. Schade en roest reparaties, wees er zeker van dat deze door een Opel dealer zijn gerepareerd, de dealer kan dit nagaan.
3. Algemene staat van het voertuig, slijtage plekken, remmen, banden, bekleding, stuurwiel, hoe het voertuig gebruikt is(95000km kinderen naar school brengen geeft veel meer slijtage dan 95000km snelweg)Als je je zorgen maakt om de staat van de motor kan je een redelijk goede indruk krijgen wanneer je de olie vuldop van een draaiende motor haalt of de pijl stok, zie je slurrie of blaast het uit het vul/pijlstok gat dan best de auto laten staan.
CS
Hi J
Ik weet niet welk voertuig het hier over gaat maar het klinkt inderdaad als een massa probleem.
Meer een massa van de UEC of de BCM afhankelijk van welk type voertuig het is, UEC is meer aannemelijk.
Je voortuig foutcodes zullen meer licht op de zaak schijnen.Aan extra massa van de dynamo heet alleen zin als je geen laadspanning hebt.
CS
Hi Chris
Stuurhuis problemen voor een Antara zijn zeldzaam.
Sommige onderliggende problemen kunnen de indruk wekken dat er iets mis is met het stuurhuis.CS
Die zit in het UEC onder de motorkap relay X8 helemaal aan het eide in het midden aan de breede kant van de UEC.
CS
kijk de klepspeeling maar eens na
CS
Hi Weppzz
Dit kan veel oorzaken hebben.
Ontsteking, timing, inlaat, uitlaat, versleten nokkenas, drukveries langs de zuigers, ingesleten kleppen enz..Ik zou aanragen eerst een beurtje en de timing en ontsteking na te zien.
Is het niet beter dan kan je een compressie test en een druk verlies test uitvoeren (nat en droog).Ik weet niet hoeveel kilometer het voertuig gereden heeft, maar aan de klacht omschrijving te zien is slijtage niet uitgesloten.
CS
Moge mensen
De 1.6t heeft een zeer goede brandstof verbruik/vermogen verhouding.
Het is een fabeltje dat de garantie door loopt als je aan het ECM knoeit, deze is direct vervallen, dit wordt opgeslagen is het systeem.
De kans dat je motor schade veroorzaakt is zeer groot.Clog
31 januari 2010 om 09:10 In reactie op: Ervaringen of testrapport winterbanden 18" voor insigni #17559719Hi M.M.M
Ik moet nog even verder spitten voor de winterbanden, zover ik nu kan opmaken is dat winterbande nog worden afgeraden voor sommige wielen tot er grondig getest is.
Ik kom hier nog op terug
Clog
Hi Daald
De DVD800 is het top model, het is een goed infotainment systeem.
Er is een software update voor de DVD800, als deze al niet is doorgevoerd vanaf de fabriek.Clog
Moge mensen
Het zou mij verbazen als je een lijst zou vinden(van Opel) er is mischien een lijst van derden die telefoos test voor voertuigen.
GM heeft een aantal telefoons getest om te zien welke funties werken en welke niet.
Dat neemt niet weg dat als een telefoon niet getest is deze niet zal werken.
Als de telefoon niet of niet volledig werkt is doordat de fabrikant de software in de telefoon niet vereenigbaar met de UHP heeft hemaakt.
Sommige fabrikanten houden hier wel rekening mee, sommigen nietClog
-
AuteurBerichten