binnenverlichting wil niet meer uit

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila binnenverlichting wil niet meer uit

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216511
    JMN
      Lid sinds:
      18 January 2010

      Hoi vandaag reactie gehoord van mijn garage Merel.
      Het lampje van de binnenverlichting gaat niet meer uit omdat de R.E.C. (Rear Electrical Control) kapot zou zijn.
      De hele R.E.C. zou vervangen moeten worden en dat onderdeel zou dan alleen al 540,– euri moeten kosten !!!.
      Nou jullie begrijpen het al, ik haal het lampje uit het ornamentje en ga voortaan in het donker op de tast de auto in.
      Een hele goeie reclame voor een OPEL van net 2 jaar oud !!!

      #17597893
      hennyw
        Lid sinds:
        18 June 2009

        wat voor opel???????????

        #17597894
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          En je weet zeker dat het niet de schakelaar is :angel

          #17597895
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            beetje vaag

            denk dat t lampje ergens onterecht massa krijgt

            dat moet veeeeel goedkoper weer klaar kunnen lijkt mij;)

            interieur verlichting is meest massa geschakeld;)

            #17597896
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              zit de deurcontact niet in het slot tegenwoordig??

              dan zal je aan een ander deur slot moeten om deze te vervangen.

              Controleren dmv de deurstekkers los te nemen.

              Willem

              #17597897
              CLOG
                Lid sinds:
                17 January 2010

                Hi JMN

                Het kan inderdaad zijn dat de REC een fout vertoond, ik begrijp je verbazing van de kosten die dit met zich meebrengt.
                Echter aan de andere kant, neem in acht dat waarom een voertuig betaalbaar is, is juist om deze computers.
                Geen 1 knop in je voertuig die je bediend, bediend direct wat je wilt bedienen.
                Als jij je raam open doet bedien je niet het raam, je diend een verzoek in bij 1 of 2 computers die eerst kijken of het raam voldoet aan de voorwaarden om open gedaan te worden dit bespaard honderden meters of berdrading en gewicht.
                Zonder deze computers is een modern voertuig niet mogelijk.

                Nou tot de klacht van de verlichting:
                De dealer doet en diagnose en constateerd een best en worst case cenario, de dealer geeft jou de worst case cenario, de dealer kan zich niet veroorloven tegen jou te zeggen het is een draadje tewijl het een computer is.
                Je kan je voorstellen de complicaties die dit met zich meebrengt.
                Ik denk dat de klacht hoogst waarschijnijk een draad schade is, en wel de draad die naar de BCM of de DDM gaat die doorgeeft dat jij je verlichting wilt aan doen.
                Dit hoeft niet een foutcode te genereren, gezien het kan zijn dat je zelf de opdracht aandraagt(volgens de computer).

                Voor deze klacht op te lossen zijn wat meetingen nodig, de dealer moet gaan meten of de draad die de opdracht doorgeeft geen kortsluiting heeft, kan zijn draad schare, water in stekker ed.
                Is deze in orde dan is de kans dat de de REC de oorzaak is zeer groot.

                Ik hoop dat je hiermee meer begrip hebt voor de kosten van de klacht.
                Als je een trouwe Opel klant bent is de kans dat Opel je tegemoed komt met de kosten als het de REC is groot.

                Opel hecht waarde aan klanten, ook voor X-dehands voertuigen, hou hier rekening mee.
                Opel staat achter haar dealers en klanten.

                Ik hoop dat ik hiermee duidelijkheid gebracht heb op deze reparatie.
                Clog

                #17597898
                CLOG
                  Lid sinds:
                  17 January 2010

                  Sorry vergeet de DDM die heeft nix met de binnen verlichting te maken
                  Ik had het schema van het raam in mijn hoofd
                  Clog

                  #17597899
                  Plyon
                    Lid sinds:
                    2 February 2010

                    Kijk… sinds vandaag precies hetzelfde probleem met onze Meriva… Heeft het koude weer wellicht een vergrote kans op kortsluiting ergens?
                    En heb je al een oplossing kunnen vinden, behalve het lampje eruit halen, of 540 euro neerleggen?

                    Bedankt

                    #17597900
                    CLOG
                      Lid sinds:
                      17 January 2010

                      Hi Allemaal

                      De enige manier om dergelijke problemen op te lossen is te zien of je foutcodes hebt en door de bedrading schema’s er bij te pakken, soms is verkeerde sorfware de oorzaak na een SPS/configuratie.
                      Als je meer dan 1 klacht hebt is dat ook al een goede indicatie wat er de oorzaak van kan zijn.

                      REC’s gaan zelden kapot en als ze kapot gaan is het vaak omdat er water in i gelekt.

                      CS

                      #17597901
                      RonaldH
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        is dat geen garantie dan??? kan opel dat niet claimen??

                        de techniek is mooi tegenwoordig,maar als er iets stuk is ben je gelijk een paar honderd euro kwijt.

                        word er nou gewoon verwacht dat de klant het gewoon maar betaalt??

                        in alle gevallen kan de klant er niks aan doen lijkt me.

                        een draadbreuk veroorzaak je je in het algemeen niet zelf,waterlekkage ook niet.

                        #17597902
                        Plyon
                          Lid sinds:
                          2 February 2010

                          Ter aanvulling: na een paar uur vloeken loste het probleem zich vanzelf op, dat doet mij toch denken aan een kortsluiting (toch de kou?).

                          #17597903
                          RonaldH
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            een micro switch van je slot dat blijft hangen wellicht

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.