Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nieuwe banden kan al de helft schelen en alleen sturen wanneer je rolt!!!! Of naar de sportschool en je naam waar maken. Als iemand een keer een “sportstuur” heeft gemonteerd, deze vervangen voor een groter/origineel exemplaar.
Ik zou zelf nooit fs olie in een oud motorblok gooien. De kans dat oud vuil/aanslag in het blok loskomt is aanwezig. Verder kan het gebeuren dat de pomp misschien niet genoeg druk op kan bouwen. Hoe nou dit kijkt weet ik alleen niet.
Dat van die klem is een.goeie!! Volgens mij had ik dat ook bij mijn vorige corsa gedaan. Neon is inderdaad niet echt mijn ding. Bij mij was het gewoon de kabel naar de schakelaar in de klep. Ook meteen de centrale deurvergrendeling gefixed omdat ik toch alles los had. Binnenkort maar een paar foto’s plaatsen. Eerste keer dat ik een auto heb met lmv.
Ik zag die randen ook al voor net geen 5 euro te koop staan :jerry. Ik hoop dat ik het binnenspatbord een beetje netjes los kan halen zodat ik die plaatjes voor die rand los kan schroeven. Anders weet ik zeker dat ik het weer sloop….
Dag Joop, bedankt voor je antwoord!!! Ik heb inmiddels onder de auto gelegen, en ik heb gezien dat de uit voor een beetje kan draaien op de flens. Ook is deze een beetje krom en kan je het geheel niet echt goed vastzetten en een lasje erop leggen leek mij ook niet echt verstandig, want die veren zitten denk ik niet voor niets aan de bouten. Na wat gemartel heb ik één van de rubbers van de middendemper los gekregen en heb ik de pen, van de demper, in het middelste gat van het rubber geduwd. Niet zoals het hoort, maar het lijkt wel te werken. Ook heb ik de bedrading van de achterklep, en het slangetje van de achterruitensproeier gerepareerd. Eigenlijk wilde ik de hele slang van deze sproeier vervangen, maar dat ging mij helaas niet lukken :swear . Toen maar een tussenstukje ertussen en het laatste stukje slang in de klep zelf vervangen.
Heel wat dingen gerepareerd, maar helaas ook wat gesloopt :thumbdown :angel . Gelukkig is zo’n plastieken sierrand voor het spatbord niet zo heel duur. Wel ga ik denk ik nog even ruzie krijgen met het binnenspatbord.Groeten
EricVandaag lekker lopen klussen aan de Corsa. Ik heb de weerstand van de boardcomputer gesoldeerd, maar de stekker leek niet lekker te blijven zitten. Voor de rest deed hij het wel, maar het was allemaal heel gevoelig en de temperatuur aanduiding deed ook raar. Gezien ik nog een deurpaneel, dashboard deur met bekerhouders en een lampje voor de kofferbak wilde hebben, ben ik maar naar de sloop gegaan en deze delen, plus een andere boardcomputer gehaald. Computer werkt weer naar behoren alleen zijn de roosters van de ventilatie nu lam en er was al flink aan de behuizing gelijmd en gedaan :( :( . Ook is de knop voor de airco overleden, omdat ik niet kon vinden hoe ik deze netjes kon verwijderen. De andere werken met een palletje, maar bij deze zag ik het niet :cry . Misschien dat ik een keer opzoek ga naar de hele unit…..
Kofferbaklampje wilde ook niet. In de bruin/witte massadraad zit ergens een breuk. Toen ik het rubber voor de kabels in de klep lostrok, zag ik ook dat de leiding voor de ruitenwisser sproeier is doorgesneden en een andere draad is ook helemaal door(zwart). Wordt nog een leuke klus om dit weer in orde te maken ben ik bang.Groeten Eric.
De buitentemperatuurmeter doet het trouwens ook niet. Die geeft eerst -30 aan en gaat vervolgens uit. Ergens een sensor die lastig doet?
Inmiddels wat antwoorden ergens anders gekregen :D :D
Ook waar. Meestal is het dan ook nog een a2. Grijze B Corsa’s zie ik zo vaak, dat ik wel eens mijn sleutel in een verkeerd slot doe.
Onder de bak zit een deksel (of 2) met daarachter het filter. Als je ook 2 deksels hebt, even goed naar de vorm van de pakking kijken die bij je filter hoort te zitten. Dan weet je de vorm van het deksel en weet je dus welke los moet.
Volgens mij zijn ze verdomt zeldzaam geworden. Mijn eerste auto was een 2d sedan 1.2 luxus. Baby blauw met grijze striping langs de flank.
Ziet iemand nog wel eens een A 2deurs sedan rijden? Ik zie ze nooit meer.
Het plaatwerk dat naar mij onderweg is, is “maar” 1.5mm. De rest van het aangeboden spul leek een stuk dunner en bij de omgebogen delen zeer gegolfd wat ik niet mooi vond. Ik weet niet hoe dik het metaal is van origine, maar ik denk dat dit, voor de komende tijd, voldoende zal zijn. Zeker gezien de auto niet vaak meer buiten komt en in de winter rijden niet meer zal gaan.
Bedankt voor de info. Ik dacht dat ik hem nodig zou hebben tegen vervorming, of verzakking tijdens het lassen. En als het eenmaal klaar is, is het altijd een mooie extra versteviging. Maar als het niet nodig is, kan ik het geld mooi in mijn zak houden en kan de motorkap ook gewoon, zonder spanning, dicht.
edit: waar zit de waterafvoer bij de bovenste auto?
Dag heren,
Helaas de Monza trilt nog steeds bij de 50 kmh en 120+. Ik ga er maar gewoon aan wennen/het negeren. Maar een tijd terug kwam ik erachter dat ik via de motorruimte naar mijn wielen kon kijken en dat geeft geen prettig gevoel. Sindsdien staat ze ook stil en heb vandaag wat vervang metaal besteld. Nu ben ik ook opzoek naar een domstrebe of veerpootbrug voor een 24v. Het trekt mij vrij weinig om een normale te kopen en het blok eruit te halen.
Wie kan mij hieraan helpen? Google levert weinig op .
Dank en groeten
EricBij mijn B Corsa uit ’99, gaat het lampje even aan als ik het contact om zet. Dit tot de wijzer uit het rode gebied is. Mijn ouders hebben een C Corsa en daarbij blijft het lampje gewoon uit als er voldoende benzine in de tank zit. Deze brandt pas, als de tank toch echt bijna leeg is.
Groeten
Eric:thumbup
65 impala
A1 met A2 dashboard. A1.5?? Ze komt uit 81.
De emancipatie heeft hier flink huisgehouden. :jerry
In mijn geval gaat het om een Monza. Ik dacht dat het wel mee viel, maar laatst kon je gewoon een paar vingers door het spul wat er nog zat duwen. Ook loopt er een scheur naar beneden. Dit heeft mij doen besluiten om hem maar in de garage te zetten en hem daar te laten.
Een week ervoor:
:hmmz :angel
Ik zit al dik 4jaar met hetzelfde probleem en ook ik heb dezelfde gordelspanner. Ik heb de stoel er inmiddels ook al 2x uit gehad om de gordelspanner te vervangen en er zit echt géén bedrading, of een aansluiting om iets elektrisch aan te sluiten. Volgens mij gaat de spanner gewoon af als er een harde ruk oid aan komt.
Bedankt!! Ik ben binnenkort (eigenlijk nu al) ook aan de beurt.
-
AuteurBerichten