olie inhoud automatische versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD olie inhoud automatische versnellingsbak

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272169
    maeserik
      Lid sinds:
      13 April 2011

      Ik ben mijn oude opel rekord e 1900n automatic van 1980/05 terug gaan ophalen nadat deze 15 jaar op rust gestaan heeft.
      Ik ben alle vloeistoffen aan het vervangen voor ik hem terug ga starten.
      Ik wil de automatic olie ( dexronIII) ook vervangen. Hoeveel liter olie gaat in de automatische versnellingsbak bij een oliewissel ?
      Ik weet wel dat het niveau gemeten wordt bij draaiende motor en in P stand.

      km stand = 110 000 km
      remmen blijken nog wel te werken maar ik veronderstel dat ik wel het een en ander zal moeten vervangen voor alles veilig te houden.
      de auto wordt terug ingeschreven als ‘oldtimer’
      op een roestplekje aan de pasagiersdeur onderaan is hij zichtbaar roestvrij, ik ga de deur aanpakken zodat dit niet verder loopt

      in bijlage een foto voor de rustperiode, auto is droog en afgedekt op blokken bewaard en ziet er nog steeds hetzelfde uit

      gr. Erik

      #18286264
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        Even meten hoeveel olie eruit komt, en diezelfde hoeveelheid weer terug erin. Kun je hem ook niet over vullen.

        Maar zou wel gaan voor ATF DII

        #18286265
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Dextron 3 is een verbetering vs Dextron II dwz dat je moeiteloos Dextron 3 in een bak gemaakt voor 2 kunt doen.

          Als je toch de olie wilt vervangen doe dan ook ff de filter in de bak als je alles goed wit doen en de filters wilt vervangen als dit nooit gedaan is mag het wel een keer bij 110k,en denk deraan met lopende motor peilen,je koppelomvormer moet gevult zijn,daarom geeft je peilstok ook altijd teveel aan als je auto een dag heeft gestaan en je peilt dan als de motor uit is.

          #18286266
          maeserik
            Lid sinds:
            13 April 2011

            Dat de olie stijgt bij stilstand heb vroeger ondervonden, Dan durft de bak lekken aan het asje van de schakelhefboom aan de zijkant. Ik moet eens zien of dit een O ring of iets anders is en deze gelijk vervangen als de carterpan van de bak eraf is. De bedoeling is hem met verse olie op te vullen, een paar proefritjes maken en als alles ok is de olie er terug af ( ook van de motor) en na wat onderhoudwerkjes terug nieuwe olie erop. de motorolie had wel een speciale stiinkende geur na 15 jaar, daarom wilde ik hem met deze olie ook niet starten.

            gr. Erik

            #18286267
            bassie16V
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2007

              @GSE wrote:

              Dextron 3 is een verbetering vs Dextron II dwz dat je moeiteloos Dextron 3 in een bak gemaakt voor 2 kunt doen.

              Als je toch de olie wilt vervangen doe dan ook ff de filter in de bak als je alles goed wit doen en de filters wilt vervangen als dit nooit gedaan is mag het wel een keer bij 110k,en denk deraan met lopende motor peilen,je koppelomvormer moet gevult zijn,daarom geeft je peilstok ook altijd teveel aan als je auto een dag heeft gestaan en je peilt dan als de motor uit is.

              Hoe vervang je die filters?

              #18286268
              champo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2006

                Onder de bak zit een deksel (of 2) met daarachter het filter. Als je ook 2 deksels hebt, even goed naar de vorm van de pakking kijken die bij je filter hoort te zitten. Dan weet je de vorm van het deksel en weet je dus welke los moet.

                #18286269
                bassie16V
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 January 2007

                  Oke bedankt :thumb

                  #18286270
                  jethro
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 February 2008

                    Oliepeilen kan zowel koud als warm, staat op den peilstok en altijd een pluisvrije doek gebruiken s.v.p.

                    Wie proper werkt leeft ook langer. :thumb

                    :jerry

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.