Gebonk achter

Forumindex Forums Modellen Corsa Gebonk achter

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276835
    champo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2006

      Dag luitjes,

      ik heb vorige week mijn grijze B ingeruild voor een grijze B :D . Alleen deze heeft een 1.4 16V, airco en van alles elektrisch. De vorige was een spartaanse 1.0 die het voor de rest wel erg goed deed en erg zuinig was. Leuk dat ik nu wat meer luxe heb, maar deze heeft ook een probleem die de oude ook had. Namelijk: Als ik een drempel afrijd, dan hoor ik een bonk/kraken in de kofferbak. Reservewiel ligt gewoon netjes vast en bij de oude heb ik ook een tijd lopen knooien met de uitlaat wat niet baatte. Meer die dit hadden en waarbij het opgelost is? Ook hoor ik het druklager voor de koppeling een beetje. zelf gok ik dat hij daar wel nog ouder mee kan worden, maar is dit juist?

      Verdere dingetjes:

      Lampje kofferbak is weg
      rooster voor de speaker in het portier is kapot(zwarte bekleding elektrische ramen) Is dit rooster los, of hele paneel vervangen???
      verlichting computer gaat uit wanneer ik verlichting voer (weerstand los)
      speakers opgeblazen

      en misschien meer. :hmmz :hmmz

      Groeten, Eric

      #18320133
      champo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2006

        De buitentemperatuurmeter doet het trouwens ook niet. Die geeft eerst -30 aan en gaat vervolgens uit. Ergens een sensor die lastig doet?

        #18320134
        champo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2006

          Vandaag lekker lopen klussen aan de Corsa. Ik heb de weerstand van de boardcomputer gesoldeerd, maar de stekker leek niet lekker te blijven zitten. Voor de rest deed hij het wel, maar het was allemaal heel gevoelig en de temperatuur aanduiding deed ook raar. Gezien ik nog een deurpaneel, dashboard deur met bekerhouders en een lampje voor de kofferbak wilde hebben, ben ik maar naar de sloop gegaan en deze delen, plus een andere boardcomputer gehaald. Computer werkt weer naar behoren alleen zijn de roosters van de ventilatie nu lam en er was al flink aan de behuizing gelijmd en gedaan :( :( . Ook is de knop voor de airco overleden, omdat ik niet kon vinden hoe ik deze netjes kon verwijderen. De andere werken met een palletje, maar bij deze zag ik het niet :cry . Misschien dat ik een keer opzoek ga naar de hele unit…..
          Kofferbaklampje wilde ook niet. In de bruin/witte massadraad zit ergens een breuk. Toen ik het rubber voor de kabels in de klep lostrok, zag ik ook dat de leiding voor de ruitenwisser sproeier is doorgesneden en een andere draad is ook helemaal door(zwart). Wordt nog een leuke klus om dit weer in orde te maken ben ik bang.

          Groeten Eric.

          #18320135
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Standaard problemen bij een corsa van meer dan 16 jaar oud. Zijn de zogenaamde kwaaltjes. Hoop op de sloop halen, staan er zat nu. Kabel kun je repareren door panelen los te halen.

            Gebonkt is waarschijnlijk de uitlaat, imitatie uitlaten hangen bijna nooit goed, middendemper is de oorzaak vaak, door die te verdraaien komt de knik boven je achteras hoger waardor die niet meer op de as klapt. De beun oplossing is een uitlaatrubber open knippen en die op je achteras ty wrappen. Heeft bij mij ook jaren zo gezeten.

            #18320136
            champo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2006

              Dag Joop, bedankt voor je antwoord!!! Ik heb inmiddels onder de auto gelegen, en ik heb gezien dat de uit voor een beetje kan draaien op de flens. Ook is deze een beetje krom en kan je het geheel niet echt goed vastzetten en een lasje erop leggen leek mij ook niet echt verstandig, want die veren zitten denk ik niet voor niets aan de bouten. Na wat gemartel heb ik één van de rubbers van de middendemper los gekregen en heb ik de pen, van de demper, in het middelste gat van het rubber geduwd. Niet zoals het hoort, maar het lijkt wel te werken. Ook heb ik de bedrading van de achterklep, en het slangetje van de achterruitensproeier gerepareerd. Eigenlijk wilde ik de hele slang van deze sproeier vervangen, maar dat ging mij helaas niet lukken :swear . Toen maar een tussenstukje ertussen en het laatste stukje slang in de klep zelf vervangen.
              Heel wat dingen gerepareerd, maar helaas ook wat gesloopt :thumbdown :angel . Gelukkig is zo’n plastieken sierrand voor het spatbord niet zo heel duur. Wel ga ik denk ik nog even ruzie krijgen met het binnenspatbord.

              Groeten
              Eric

              #18320137
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Als het werkt werkt het, rubbers kunnen ook uitgelubberd zijn na zoveel jaar.

                Randen zijn nieuw 17 euro bij de dealer, valt mee. Op de sloop nog goedkoper alleen moet je die heel voorzichtig loshalen anders breekt het plastic weer af. Even met de verfbrander plastic weer soepel maken voorkomt dat probleem met monteren.

                #18320138
                champo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2006

                  Ik zag die randen ook al voor net geen 5 euro te koop staan :jerry. Ik hoop dat ik het binnenspatbord een beetje netjes los kan halen zodat ik die plaatjes voor die rand los kan schroeven. Anders weet ik zeker dat ik het weer sloop….

                  #18320139
                  warhamstr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 August 2009

                    @champo wrote:

                    De buitentemperatuurmeter doet het trouwens ook niet. Die geeft eerst -30 aan en gaat vervolgens uit. Ergens een sensor die lastig doet?

                    had ik pas ook op m’n GSI.

                    Zwaar afwijkende temperatuur.

                    Nieuw sensor gemonteerd… Helemaal geen temperatuur meer (–,-C) G*dsh*t! :fy1

                    Sensor weer losgetrokken… Blijkt er een kabel net na de stekker dwars af te zijn :D Leuk, oude hokken, soldeerbout erbij en nu geeft ‘het’ wel de juiste temperatuur aan.

                    #18320140
                    joop1970
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 September 2010

                      Weet niet hoe netjes je corsa nog is maar die randen van 5€ zijn slecht, gaan open staan met warm weer helaas

                      #18320141
                      .B4R7.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2007

                        De wielranden zou ik plastidippen. Ik heb het inmiddels meerdere malen aangeraden, en sommigen vinden het niks. Ik zelf ben er tevreden over omdat het zelfs voor een leek eenvoudig is en je de bumpers en spatborden niet perse hoeft te verwijderen.

                        Het gebonk achter kan al komen omdat de klem waarmee de einddemper op de pijp vast zit net vervelend gedraaid zit. Deze zit met 2 moeren vast. Deze klem zit precies bij de achteras en als deze recht naar beneden raakt hij de achteras zonder inveren al bijna.

                        Lampje in de kofferbak heeft het bij mij nooit gedaan (sinds ik de auto heb). Heb wel eens geprobeerd dit te fixen maar na een tijdje had ik er geen zin meer in. Toen neon in de kofferbak gemaakt. Maar lijkt me voor jou irrelevant :jerry

                        #18320142
                        champo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2006

                          Dat van die klem is een.goeie!! Volgens mij had ik dat ook bij mijn vorige corsa gedaan. Neon is inderdaad niet echt mijn ding. Bij mij was het gewoon de kabel naar de schakelaar in de klep. Ook meteen de centrale deurvergrendeling gefixed omdat ik toch alles los had. Binnenkort maar een paar foto’s plaatsen. Eerste keer dat ik een auto heb met lmv.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.