Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat ik weet is dat het 5 gaats is en dat ze onder een Opel vectra vandaan komen.
Ga er dan eigenlijk vanuit dat de steek ook 110 is.Gr,
GerardMijn monteur had nagevraagd of het goed was dat er speling in het vliegwiel zat.
Bij de dealer hadden ze gezegd dat dat mocht bij dit type. De vraag is dan alleen hoeveel is normaal.
Helaas kom je daar alleen achter als alles in elkaar zit en draait.
Zo’n vliegwiel hebben ze vaak niet voorradig dus moet bestelt worden dat duurt dan weer een aantal dagen voordat je die weer in huis hebt. We hadden wel een andere koppeling set achter de hand want je schijnt twee types te hebben. Dus dat hadden we gecovered. Hij is zaterdag ingebouwd dus met het vliegwiel konden we niks meer mee. En mijn geldboom heeft weer ff tijd nodig om aan te groeien. heb begrepen dat ik hier wel even mee door kan rijden dus wacht hier even mee.
Wat nu vervangen is is incl koppeling. Dus de drukgroep, lagers en koppeling incl. inbouw.
Zijn hier met twee man 6 uur bezig geweest.
Petje af voor ze.Heb de mensen gebelt waar ik de auto heb gekocht en vertelt wat er aan de hand is. Ze zouden me vanochtend terug bellen, maar dat doen ze natuurlijk niet.
Wachten het nog even af.Gr,
GerardEven een update van de status.
Ik heb afgelopen weekend mijn koppeling incl drukgroep + lagers laten vervangen, en wat blijkt Ze waren echt versleten dus echt aan vervanging toe. Maar wat blijkt het geval.
In het massa vliegwiel zit teveel speling blijkt. En dit veroorzaakt dus het klapperen.
MrMonkey heeft gelijk (zie boven) Dus deze moet ook vervagen worden ben ik bang.
Dit is een nog duurdere grap.
Heeft iemand hier ervaring mee?De koppeling intrappen gaat erg makkelijk en verloopt gladjes. ik voel geen trillingen op het moment van intrappen.
Dit weekend wordt de hele koppeling vervangen (lagers drukgroep en koppelingsplaat)
Kosten 750 Euro :cry
Gr,
GerardHoe ik erachter kwam?
Mijn schoonvader merkt dit op.
Ik vertelde hem dat als je de koppeling intrapt deze dan een extra bijgeluid kreeg (zo iets van taktaktaktak).
Maar alleen als je de koppeling helemaal intrapt. Doe je dit niet helemaal dan hoor je het geluid niet.
Hij had eerst een ander vermoeden, maar hij is komen kijken en kwam tot de conclusie dat de drukgroep lagers versleten waren. De auto schakelt op zich (nog) prima.Gr,
GerardOk,
Helaas gaat het dus behoorlijk wa kosten.
Alvast bedankt voor de info. Ga het asap laten repareren.
Eerst maar even verhaal halen bij de handelaar waar ik deze 3 weken geleden gekocht heb. Vind dat hij ook maar een duit in het zakje moet doen.Bedankt,
GerardIdd Roy,
Zoiets als jij hebt. Maar ik wil de buitenkant zoveel mogelijk origineel houden. En het systeem er echt in bouwen. Verder heb ik de metertjes en die wil ik in plaats van de asbak gaan zetten.
Jij hebt het over een dubbel din slot erachter?
Zit er standaard een dubbel din slot achter het huidige panel waar oa de radio in zit?Gr,
GerardPersoonlijk vind ik zo’n inklapscherm ook niks, maar dat is persoonlijk.
Een mooi 7 inch scherm in het console staat volgens mij wel erg chique???
Dus het wordt een beetje slopen maar als ik het ingebouwd heb laat ik het wel even zien.Gr,
Gerard (CalibraV6)Zo, laatste update.
Sensor is binnen gekomen en vervangen. Gelijk met een nieuwe multiriem.
Hebben wel het stekker gedeelte moeten vervangen omdat deze aan de kant naar de ECU stuk was getrokken dus de stekker konden we niet gebruiken.
Maar hij geeft nu geen foutmelding meer op mijn dashboard.
Wat ik wel raar vind is waarom hij ook de krukas positiesensor fout gaf.
Terwijl we met een draaiende motor de fouten hebben uitgelezen?We kunnen weer.
Gr,
GerardEven een update:
Wat gebeurd is (waarschijnlijk):
Van mijn multiriem is een ribbon gaan scheuren. Deze heeft de kabel van de klopsensor gegrepen en stuk getrokken. Deze kabel loopt tussen de multiriem door naar de veerppoot waarnaar deze naar de ECU gaat.(dacht ik)
Dus er moet meteen een nieuwe multiriem op. Stom dat ik deze niet tijdig heb vervangen. Had ons veel ellende bespaard. Natuurlijk hebben ze de sensor niet op voorraad en komt pas donderdag binnen. Maar wat een drama om deze eruit te krijgen.
Wel mooi een V6 maar weinig ruimte om wat te doen onder de kap.
Gr,
GerardEhh Willem,
bedoel je niet de sensor aan de voorkant van de auto?Klopt het dat als je krukas positie sensor kapot is de auto helemaal niet meer start?
Gr,
GerardHoi allemaal,
Ik heb nog even gekeken voor de codes.
Heb ze met de paperclip methode uitgelezen. Bij de garage wisten ze het niet zo 123.Maar het waren er 3:
12 –> initiate (start)
16 –> Knock sensor 1
31 –> Engine RPM signal (crankshaft sensor)Dit wel bij niet draaiende motor, maar gisteren had ik hetzelfde met draaiende motor.
Iemand advies?
Gr,
GerardVoor Willem,
Deze storingen zijn gemeten met een draaiende motor.
Zal de stekkers en sensor eens bekijken.
Moet vanmiddag terug zal dan eens kijken of ze de codes nog weten.Alvast bedankt
Wat is de manier om erachter te komen of die zwarte sensor op de koelwaterbrug kapot is?
Ik heb mij laten vertellen dat de (na) koeling en airco wel met elkaar te maken hebben en doordat de aircopomp kapot is de koeling ontregelt is van de auto.
Heb het relais(grijze onder de kap) vervangen dachten dat deze bleef hangen maar dat was helaas niet het geval.
Nu heb ik er twee ;)Gr
GerardHoi,
Gisteravond weer bezig geweest. Had de accupool die ochtend eraf gehaald. Nu er weer op dus.
De F was nu van het display verdwenen. Meteen de auto van mijn vriendin ervoor accu’s verbonden , starten en lopen.
Pffff, mazzel.
Ik weet nu dat zolang ik die airco niet gemaakt heb dat ik deze problemen houdt met koeling en blijven lopen van mijn fan en de auto idd onbetrouwbaar is.
Mijn airco pomp is stuk, heb ze op de Duitse ebay gezien voor een betere prijs dan waarvoor je ze hier koopt (bijna de helft).
Bedankt voor de reacties.Gr
Gerard (CalibraV6)Ik ben de sensoren vergeten. Zal deze bij idd autopartsonline bestellen. Heb daar mijn brakemax schijven vorige week ook gehaald. Staat echt gaaf onder mijn caliba. Volgende maand worden de achterschijven ook vervangen door BrakeMax.
Gerard(calibraV6)OK,
Kan je dan zien dat deze kapot zijn? Barsten of scheuren hierin?Gr
GerardIk heb even gekeken waar hij lekt. En het is als ik voor de auto sta aan de bijrijderss kant iets van het midden af. Volgens mij zit daar de pomp als ik me niet vergis. Zal daar eens gaan kijken
Klopt.
Maar wat er nu gebeurt is dat de fan blijft draaien. Het is al een paar keer voorgekomen dat hij mijn accu leegtrok.
Da’s niet grappig. -
AuteurBerichten