F melding op display board computer

Forumindex Forums Modellen Calibra F melding op display board computer

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210446
    CalibraV6
      Lid sinds:
      28 December 2004

      Hallo,
      Kwam gisteravond terug van mijn werk met mijn Calibra en netjes geparkeerd. Niks aan de hand. Vanochtend wil ik wegrijden, helemaal niks deed de auto. Dacht dat de accu leeg was want dat gebeurt mij nog wel eens op dit moment ivm airco failure is mijn koelling een beetje ontregelt.
      Maar wat zie ik tot mijn verbazing in het display staan? Een F. Dat is wat ik mij kan herinneren niet goed. Zo in eens??? Gisteren gewoon gereden en geparkeerd de auto?
      Nu de accu pool eraf gehaald ik hoop dat dat gereset wordt. Maar heeft iemand enig idee hoe dit zo ineens kan gebeuren?

      Gr

      Gerard (CalibraV6)

      #17493120
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        Een F betekend gewoon dat hij geen goed of helemaal signaal heeft om de boordcomputer aan te sturen. Dit hoeft niet altijd heel erg te zijn.

        Het feit dat de accu leeg is door de airco en koeling, dat is inderdaad niet goed, dat zou ik sowiso eerst repareren. Niks is zo vervelend als een onbetrouwbare auto.

        Ik welke modus heb je de computer staan dan?

        Als je hem bijvoorbeeld op tempratuur hebt staan, dan is de tempratuursensor waarschijnlijk stuk. Heb je met andere dingen een F in het display staan, dan krijgt hij op andere dingen geen of verkeerde waarden

        #17493121
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Dat heeft niks met de airco te maken waarschijnlijk.

          Waarschijnlijk is een van de relais van de motor na koeling lkapot en blijft hangen, hierdoor blijft de koelvin draaien. (lang leve de V6 :wub )

          kan ook zijn dat de tempsensor voor de nakoeling (zwarte 2 pins op koelwaterbrug) een verkeerde waarde geeft.

          Willem

          #17493122
          CalibraV6
            Lid sinds:
            28 December 2004

            Hoi,
            Gisteravond weer bezig geweest. Had de accupool die ochtend eraf gehaald. Nu er weer op dus.
            De F was nu van het display verdwenen. Meteen de auto van mijn vriendin ervoor accu’s verbonden , starten en lopen.
            Pffff, mazzel.
            Ik weet nu dat zolang ik die airco niet gemaakt heb dat ik deze problemen houdt met koeling en blijven lopen van mijn fan en de auto idd onbetrouwbaar is.
            Mijn airco pomp is stuk, heb ze op de Duitse ebay gezien voor een betere prijs dan waarvoor je ze hier koopt (bijna de helft).
            Bedankt voor de reacties.

            Gr
            Gerard (CalibraV6)

            #17493123
            CalibraV6
              Lid sinds:
              28 December 2004

              Ik heb mij laten vertellen dat de (na) koeling en airco wel met elkaar te maken hebben en doordat de aircopomp kapot is de koeling ontregelt is van de auto.
              Heb het relais(grijze onder de kap) vervangen dachten dat deze bleef hangen maar dat was helaas niet het geval.
              Nu heb ik er twee ;)

              Gr
              Gerard

              #17493124
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Zolang jij je airco niet gebruikt heeft de koeling van de motor NIKS te maken met de Airco. deze staan los van elkaar.

                heb zelf ook meer Vectra’s A en Calibra’s V6en gehad voor onderhoud.

                Bij 2 daarvan met defecte airco, echter geen problemen met de nakoeling.

                Wel gehad bij 2 ZONDER airco V6en waarbij bij 1 1 van de relais kapot was van de koeling (welke kwam ik achter door het loshalen van deze relais 1 voor 1)

                bij de ander was de zwarte sensor op de koelwaterbrug de boosdoener.

                willem

                #17493125
                CalibraV6
                  Lid sinds:
                  28 December 2004

                  Wat is de manier om erachter te komen of die zwarte sensor op de koelwaterbrug kapot is?

                  #17493126
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Stekker eraf.

                    Willem

                    #17493127
                    macoe16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      De F-code heb ik ook weleens gehad. Met de tech 1 kunnen zie die ook uitlezen, en kunnen ze precies welke functie die fout-code veroorzaakt.

                      Dat relais voor koeling aico/ motor waar zit die?
                      in je zekeringenkast ? of onder de kap?

                      #17493128
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        onder de motorkap, bij de accu of tegen het schutbord.

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.