Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat een manier om iets terug te monteren….
Theedoek heen en weer rossen helpt om altijd goed (niet als het moeders toekijkt én ook niet als ie gelijmd is…:D)
2 oktober 2010 om 07:33 In reactie op: Astra of Vectra ocassion; acceptabele kilometerstand #17736117Onderhoud is behoud zegt men altijd, en je moet een beetje geluk hebben.
Ik ga altijd op mijn algehele indruk af, het gevoel wat je van de wagen krijgt. Als alles netjes is aan de binnenkant en de motorkap, niet opgepoetst maar gewoon fris zonder schoonmaakmiddel, dan lijkt het vaak wel goed. Je ziet snel genoeg of iemand met liefde voor zijn auto erin heeft gereden of niet.
Tuurlijk komen daar de technische zaken bij als onderhoud en kilometerstand!Eerst even uitlezen bij dealer of met de paperclipmethode, misschien zitten er storingscodes in?
Geeft je al een duidelijker beeld, nu kan het van alles zijn.Gr, Boxum56.
Wellicht pakking van het uitlaatspruitstuk? Gaan niet zo heel vaak stuk maar kan een reden zijn.
Ah oke, anders zouden er ook drie snelheden genoemd moeten worden, dat wordt ook een zooitje.
Heeft het type pak niks met 0-100km/hh te maken? Altijd gedacht van wel maar als ik er zo over nadenk zou ik ook niet weten waarom :cool:
Die 10,5 en 9,5 zijn denk ik de seconden voor 0-100km/h?
Gr, Boxum56.
Over de nokkenas zou ik me niet zo druk maken. Koop voor +/- €20,- een nokkenas blokkeergereedschap en je kunt rustig aan de gang. Te bestellen bij elke autozaak (Brezan, Automat etc).
Looprollen zijn ook niet spannend, gewoon vastzetten op de juiste spanning en de opstaande rand (indien aanwezig) in acht nemen.
Let er op dat de trekkant van de riem (“lange kant”) straks staat, de overige speling haal je eruit met de spanrol. Het kan zijn dat je een paar Torx-doppen nodig hebt, misschien handig om hier een setje van je hebben. Spanrol is iets ingewikkelder maar ook zeker te doen. Let vooral hier goed op het pijltje, deze moet voor een nieuwe riem precies in het midden staan. Daarna centrale bout goed aanhalen.
Neem er gewoon een dag je tijd voor en je hebt het voor elkaar.
Je er bewust van zijn dat het een aardige serieuze klus is, is goed maar laat je er niet door ontmoedigen. Voordat je hem start draai je gewoon 4x de krukas rond en check je steeds of alle merktekens nog in lijn staan. Indien je alle bouten goed hebt vastgezet kan er weinig fout gaan.
Succes!
Welke motor? Geef je gas of laat je gas los?
Iets meer info is welkom.Je kunt een aantal onderdelen controleren op speling. Voorste wielen van de grond houden (op de brug zetten bijvoorbeeld, voorwielen dus onbelast en vrij in de lucht) en krachtig met twee handen heen en weer bewegen. Eventuele speling op de fuseekogel, stuurstang, wiellager etc kun je dan vrij simpel voelen. Met een beetje onderzoek kom je dan misschien wel verder.
Je zou het eventueel ook d.m.v. een krik kunnen doen, dan wiel voor wiel op krikken. Denk wel om je veiligheid!
Misschien een stoeprand geraakt? Wellicht is er iets in de aandrijflijn krom, of heb je speling op de draagarmen?
Toevallig op “mute” i.c.m met telefoon?
Nog nooit van gehoord, koolkamers boren, maar dat kan ook aan mij liggen.
Motorflush heb ik zelf wel goede ervaringen mee, daarna nieuwe olie en je hebt kans dat het weg is.Gr, Boxum56.
Wat denk je zelf…..plug and play? Dat zou echt te mooi zijn natuurlijk :afro
Ik dacht altijd kleur bij kleur mengen mag alleen, maar weet het niet zeker.
Merk boeit niet zo heel erg. Persoonlijk ga ik altijd voor Kroon, maar heb ook wel met Action-spul gereden. Ik merk het verschil eigenlijk niet qua temperatuur. Misschien werkt Kroon wat beter in de motor en wordt deze beter beschermd.
Hoi Mariska,
Het kan zijn dat niet direct iemand een antwoord op je vraag weet. Als er dan wel steeds nieuwe andere topics worden gestart, verdwijnt jouw vraag al snel naar de 2de of 3de pagina.
Om op je vraag in te gaan: zijn alle luchtslangen in orde, is je luchtfilter goed schoon? Heb je verder al onder de kap gekeken en zijn er dingen op gevallen? Misschien is je gasklephuis vies en moet deze gereinigd worden. Misschien kan iemand anders je nog wel meer tips geven, heb geduld.
Gr en succes, Boxum56
Tankontluchting is een compleet systeem met slangen en een elektromechanische klep op het gasklephuis.
Meestal zitten deze slange verstop doordat de koolstoffilter (die boven het rechtervoorwiel zit) verpulvert en daardoor de slangen verstopt.Kijk maar eens in het slangetje dat van je gasklep naar de elektro-klep gaat, wellicht is deze verstopt.
Slangetje is ongeveer 10 mm dik en 30 cm lang en is de kleinste die op het gasklephuis is aangesloten.origineel gepost door okkie-001
ik ga er van uit dat de tankontluchting goed.
is want als ik de tank vol gooi heb ik er geen last van
maar ik ga zal ff naar mijn filter kijkenmichel
Ja dan heb je er ook geen last van want dat zit er bijna geen lucht in de tank. Zodra je hem leeg rijdt trekt hij vacuum en ontstaat het probleem pas.
Filter wordt bijna nooit zo vies dat hij helemaal niks meer doet. Ben bang dat het probleem niet is opgelost met een nieuw filter.Succes!
Tankontluchting goed? Hoor je een sissend geluid als je de tankdop losdraait?
Vervangen zonder brug is niet makkelijk maar het lukt wel als je de voorwielen op van die oprijbokken kunt rijden.
Let wel op je veiligheid en de stabiliteit van ‘t geheel, je zult niet de eerste zijn……Grijs/rode draad in stekkerblok achter de radio is waarschijnlijk doorgeknipt.
Gr, Boxum56
Wellicht uitlezen? Scheelt al een hele hoop aan mogelijk oorzaken. Misschien krukas- of nokkenassensor defect? Bekabeling in orde?
‘t Is ook leuk als je je nog even voorstelt.
Gr, Boxum56.
Klopt heb ik ook en is zeer irritant. Kun je geloof wel uitzetten (“Beep” in optie-menu).
Sigarettenaansteker is een goede optie, maar pas op met twee grote gebruikers tegelijk (bijvoorbeeld laptop i.c.m. met koelkast). Beter is om een geschakelde plus op te zoeken in de zekeringskast en vanaf daar een nieuwe draad te trekken. Deze wordt dan geschakeld door het contactslot; de sigarettenaansteker is dit in sommige gevallen ook.
Als je dus rijdt (en de dynamo laadt de accu op) staat er spanning op deze draad, zodra de motor uit is niet. Je trekt dan niet de accu leeg als je bijvoorbeeld een half uurtje staat uit te rusten langs de snelweg.Een geschakelde plus kun je vrij makkelijk vinden door wat te meten en te proberen i.c.m het contactslot. De meeste mensen trekken de draad via de dorpels naar achteren. De massa kun je overal op een redelijk stuk staal van het chassis verkrijgen. Vergeet niet een (zwevende) zekering te plaatsen (en niet een te groot aantal ampere, 15 is zat) i.v.m. de veiligheid. Het is allemaal niet zo heel moeilijk maar probeer het veilig te houden. Je zult niet de eerste zijn die door kortsluiting en brand zijn auto moet missen.
Mijn extra 12V aansluiting zit in het plastic schot achter in de kofferbak (astra F) en werkt nog steeds prima. Het is goed zelf te doen.
Gr, Boxum56.
Dat hoort zo, hebben alle F-jes naar mijn weten. (ik heb het in ieder geval ook)
Nothing to worry about!
Gr, Boxum56
-
AuteurBerichten